Gå til innhold

220711,men det er snart 3 uker siden!

Anbefalte innlegg

Gjest Depressiv hele tida(24/7)

''Anders Behring Breivik''

Jeg leser ingenting som som inneholder det navnet, og jeg synes aviser, nyheter etc. fokokuserer altfor mye på en mann som ønsker denne form for oppmerksomhet.

Et offer sa;" Det vil bli tøft den dagen avisene er tause om vår sorg!" Og det respekterer jeg.

Vi har mistet 77 av våre landsmenn i en meningsløs terroraksjon, tenk litt på hva familiemedlemmer føler.

Jeg synes du kan vise mer respekt.

hidi the scorpion:Nå viser det se at jeg får støtte fra 95% av dolerne her inne.

Jeg har grått i en uke ,etter at det første sjokket og følelsen av uvirkelighet.Fram til søndag trodde jeg det vær en makaber øvelse.

og gråt i en uke.Jeg har både angst og depresjon fra før av og trenger ikke enda mer av det samme.

Jeg har følt med de etterlatte i 2 uker nå,og synes det begnner å bli litt mye.Det er faktisk andre mennesker er i verden som blir drept hver bidige dag,ikke bare nordmenn.Mange er under 18 år.

Det må være lov å ha andre meninger her inne.Jeg er glad for at jeg får støtte av 11 av 12 stk.

Ikke alle trenger 3 ukers sorgperiode.Jeg respekterer selvfølgelig alle de etterlatte,men det kan da bli for mye også.

Jeg er enebarn og mistet far og mor rundt juletider 2005.Julen er for meg ødelagt for altid,og prøver å overleve julaften med venner.1 og 2 dag ser jeg på som søndager og spiser god mat og spiser masse klementiner og litt marsipan.Barna er hos mor.

Nyttårsaften er jeg alene,det er mange andre som har kjøpt raketter og jeg er ute fra 0000-0010.

Livet MÅ gå videre og jeg har grått i 3-4 år allerede.Orker ikke å gråte for alle andre også.I allefall ikke mer en 1 uke.

Takk for meg.

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det jeg mener og som jeg tror kom frem i mitt aller første innlegg i denne tråden er at det må være lov å bli lei etter det enorme trykket som har vært på denne saken. Det må være lov å være mettet. Det er ikke synonymt med å være respektløs. Naturlig nok vil ikke mediene plutselig slutte å skrive om dette etter knappe 3 uker men trykket avtar gradvis og man er i sin fulle rett til å skjerme seg om man er forsynt. Det er en tragedie det som har hendt, det vil alltid følge oss,- men livet går videre.

''at det må være lov å bli lei etter det enorme trykket som har vært på denne saken.''

Nei, det er _ikke_ lov å bli "lei" av at 77 mennesker ble drept.

Men det er lov til å unngå saken både på TV og nett. Ingen som truer deg til å se eller lese om saken.

Jeg, er mor til tre barn, og jeg lider med alle som mistet en av sine aller kjæreste, helt meningsløst.

hidi, the scorpion

hidi the scorpion:Nå viser det se at jeg får støtte fra 95% av dolerne her inne.

Jeg har grått i en uke ,etter at det første sjokket og følelsen av uvirkelighet.Fram til søndag trodde jeg det vær en makaber øvelse.

og gråt i en uke.Jeg har både angst og depresjon fra før av og trenger ikke enda mer av det samme.

Jeg har følt med de etterlatte i 2 uker nå,og synes det begnner å bli litt mye.Det er faktisk andre mennesker er i verden som blir drept hver bidige dag,ikke bare nordmenn.Mange er under 18 år.

Det må være lov å ha andre meninger her inne.Jeg er glad for at jeg får støtte av 11 av 12 stk.

Ikke alle trenger 3 ukers sorgperiode.Jeg respekterer selvfølgelig alle de etterlatte,men det kan da bli for mye også.

Jeg er enebarn og mistet far og mor rundt juletider 2005.Julen er for meg ødelagt for altid,og prøver å overleve julaften med venner.1 og 2 dag ser jeg på som søndager og spiser god mat og spiser masse klementiner og litt marsipan.Barna er hos mor.

Nyttårsaften er jeg alene,det er mange andre som har kjøpt raketter og jeg er ute fra 0000-0010.

Livet MÅ gå videre og jeg har grått i 3-4 år allerede.Orker ikke å gråte for alle andre også.I allefall ikke mer en 1 uke.

Takk for meg.

Det var ikke ment som et kritisk innlegg.

Jeg ville bare ytre min mening, og jeg beklager om jeg såret deg. _Det_ var ikke min intensjon.

Vennlig hilsen

Takk for meg.

''hidi the scorpion:Nå viser det se at jeg får støtte fra 95% av dolerne her inne.''

Så du mener svarene i tråden her kan gi et statistisk grunnlag for det du sier?

''Jeg har grått i en uke ,etter at det første sjokket og følelsen av uvirkelighet.Fram til søndag trodde jeg det vær en makaber øvelse. og gråt i en uke.Jeg har både angst og depresjon fra før av og trenger ikke enda mer av det samme.''

Det er da ingen som forventer at du skal gråte med ofrene hele tiden?

''Jeg har følt med de etterlatte i 2 uker nå,og synes det begnner å bli litt mye.Det er faktisk andre mennesker er i verden som blir drept hver bidige dag,ikke bare nordmenn.Mange er under 18 år.''

Så vi skal slutte å føle med de etterlatte?

Jeg ser ærlig talt ikke noen motsetning med å føle med alle de berørte samtidig som hverdagen er tilbake i mitt liv hvertfall.

''Ikke alle trenger 3 ukers sorgperiode.Jeg respekterer selvfølgelig alle de etterlatte,men det kan da bli for mye også.

Nyttårsaften er jeg alene,det er mange andre som har kjøpt raketter og jeg er ute fra 0000-0010.''

Ærlig talt, mener du virkelig at tre uker en for lang sørgeperiode?

Samtidig som du trekker frem din egen sorg som du tydeligvis ennå bærer med deg.

''Livet MÅ gå videre og jeg har grått i 3-4 år allerede.Orker ikke å gråte for alle andre også.I allefall ikke mer en 1 uke.''

Livet må gå videre, helt klart. Det gjør det jo hele tiden, uansett. Men dette handler om respekt for ofrene, både pårørende , de som er døde og de som gikk igjennom det helt ufattelig helvete med livet i behold. De bærer med seg opplevelser så jævlige som veldig få ha opplevd, det kreves av oss som medmennesker at vi andre er litt romslige i tiden fremover.

Det er ingen som forventer at du skal fortsette å gråte, livet går videre og hverdagen innhenter oss alle. Men respekt og omtanke

for alle de som er berørte bør vi være medmenneske nok til å vise.

Vi kan ikke måle sorg, og et hvert tapt liv er en tragedie for de som står nær. Det ekstraordinære i den situasjonen landet vårt er i nå er så unik og rammer så mange samtidig som det er et angrep på hele vår nasjon. Det trengs tid til å fordøye, noen bruker sikkert kortere tid enn andre på denne prosessen. Det bør respekteres. så får du heller bla over terrorstoffet i avisene og bytte kanal nå det er oppi i nyhetene eller andre tv-programmer, det er mye å velge i.

trollemor;o)

''at det må være lov å bli lei etter det enorme trykket som har vært på denne saken.''

Men det er lov til å unngå saken både på TV og nett. Ingen som truer deg til å se eller lese om saken.

Jeg, er mor til tre barn, og jeg lider med alle som mistet en av sine aller kjæreste, helt meningsløst.

Alle lider med de, men det må være lov å skjerme seg litt fra det og ikke være nødt til å ta innover seg alt som fortsatt vises på TV?

For de etterlatte holder det verken med tre, fire eller fem uker..de vil nok aldri komme over det. Jeg føler så inderlig med de at det gjør vondt. Det er nettopp dette jeg vil skjerme meg fra og det er all repitisjonen i media som gjør at jeg blir "lei" saken. Jeg blir lei fordi jeg ikke orker å ta det innover meg hele tiden. Jeg har barn som trenger meg og om jeg skal følge med og tenke på dette blir det ikke mye kvalitet over det jeg gjør for barna mine.

Jeg tror heller ikke vedkommende mener at hun/han er lei av at 77 mennesker ble drept, jeg tror det handler om det enorme trykket som har vært i mediene og at man kan, slik jeg skrev, bli lei og føle et behov for å skjerme seg.

Jeg har forøvrig veldig liten sans for at andre skal fortelle meg hvordan/hva jeg skal føle og hva som er "riktig" å gjøre.

Annonse

Jeg tror heller ikke vedkommende mener at hun/han er lei av at 77 mennesker ble drept, jeg tror det handler om det enorme trykket som har vært i mediene og at man kan, slik jeg skrev, bli lei og føle et behov for å skjerme seg.

Jeg har forøvrig veldig liten sans for at andre skal fortelle meg hvordan/hva jeg skal føle og hva som er "riktig" å gjøre.

''Jeg har forøvrig veldig liten sans for at andre skal fortelle meg hvordan/hva jeg skal føle og hva som er "riktig" å gjøre.''

Amen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...