Gå til innhold

Gullvekten.no

Anbefalte innlegg

Gjest gullvekten
Skrevet

Mange her som har forsøkt seg ?

Hører at jeg har gjort en dårlig handel, men syns allikevel det var en grei måte å selge det gamle gullet mitt som lå litt her og litt der, gamle smykker som jeg ikke har brukt på årevis.

Pengene kom på kontoen min forrige uke, og igår var jeg ute å kjøpte meg en ring som jeg falt pladask for :o), så nå er "hele smykke-livet" mitt presentert i en ny ring.

Videoannonse
Annonse
Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ryddet i smykkeskrinet mitt og sendte inn. Etter få dager fikk jeg et hyggelig beløp inn på kontoen. Mulig jeg gjorde en dårlig handel, men gullsmykker og ringer som aldri blir brukt har ingen verdi for meg. Jeg brukte pengene til en hyggelig tur til utlandet, og det var jammen vel anvendte penger.

Gjest Modern77
Skrevet

På gullsmeden der jeg bor kan man levere inn gullet sitt og få penger

eller "rabatt" på gullsmykker. En tjener mest på å bytte gullet i nytt gull (får mer for gullet), men en grei pris også om man bare vil ha penger.

Skrevet

Jeg ryddet i smykkeskrinet mitt og sendte inn. Etter få dager fikk jeg et hyggelig beløp inn på kontoen. Mulig jeg gjorde en dårlig handel, men gullsmykker og ringer som aldri blir brukt har ingen verdi for meg. Jeg brukte pengene til en hyggelig tur til utlandet, og det var jammen vel anvendte penger.

jøsses, hadde du så mye gull liggende?

At det ble tur av det ?

brilleslangen
Skrevet

dårlig handel eller ei, uansett bedre enn hva jeg gjorde for noen år siden... Jeg kastet nemlig et par gullsmykker i søpla.. det var dårlig buisness det!!(var noe jeg fikk av en beiler jeg helst ikke ville ha noe med å gjøre, og jeg ble uvel av å se smykkene så jeg måtte bare fjerne dem for å få fred) Har faktisk ikke angret et sekund på valget om å kaste dem, men ser jo nå at hadde jeg gjemt dem istedet så kunne jeg faktisk tjent noen kroner istedet ;-)

Er du fornøyd selv så ikke bry deg om hva andre skulle mene... Det var dine smykker, så da var valget ditt.. :-)

Onsdag1365380628
Skrevet

jøsses, hadde du så mye gull liggende?

At det ble tur av det ?

''jøsses, hadde du så mye gull liggende? ''

Ja det ble mange tusen faktisk.

Skrevet

Er det trygt å sende inn smykker, å få penger for det?

Har gullsmykker, men bruker dem ikke. Artig å fått penger istedenfor :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Ja gullvekten regnes som trygt. Du får pengene raskt på konto.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis man generelt liker gull og ikke har spesielt behov for pengene er det et godt alternativ å smelte det om, enten til et uformelig, men vakkert anheng, eller noe helt annet.

Husker mange hadde slike anheng sent på 80-tallet, da forrige periode med gullsmykker var på vei over. Gullsmykke var da ut, men jeg husker anhengene kunne være vakre :P

Nå har jo gull vært "ute" mange år, men merker det er på vei tilbake. Og jeg må innrømme at jeg påvirkes, og får lyst på gullsmykker igjen :-).

Gjest gullvekten
Skrevet

Dette var skikkelig profesjonelt synes jeg :o)

Registrerte meg på nettet.

Så fikk jeg tilsendt en avtale jeg skulle signere, en pose hvor gullet skulle legges i, samt en frankert konvolutt. Her kunne jeg følge sporingsnummeret om jeg ville :o).

Når gullvekten mottok posen med mitt gull i, sendte de meg en mail om at den var mottatt.

Så gikk det to dager, da mottok jeg en mail med prisen de var kommet frem til, dagen deretter var pengene på kontoen min :o)

Så jeg følte meg veldig trygg hele tiden.

De reklamerer så mye, og har vært endel på tv i forbindelse med dette.

Gjest Har lurt på å prøve dette
Skrevet

Hva om man ikke vet hva man har, hva som er gull og ikke, og sender inn alt. Returnerer de noe?

Gjest gullvekten
Skrevet

Hva om man ikke vet hva man har, hva som er gull og ikke, og sender inn alt. Returnerer de noe?

Det vet jeg ikke, det står det sikkert noe om inne på nettsidene deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...