Gå til innhold

Trening

Gjest jaja, sånn er det når man er lat

Anbefalte innlegg

Gjest jaja, sånn er det når man er lat

Jeg er lat. Kjempelat. Men jobber med (eller mot...) vekta, og har tenkt meg ned ca 10 kg til (har tatt av 5, og gått opp ett).

Maten er det ikke noe i veien med, den er ganske så sunn. Med noen nødvendige utskjeielser innimellom - men det får så være.

Vekta står ganske fast. Jeg _vet_ jo at hadde jeg giddet å trent, hadde vekta nødvendigvis gått nedover. Sånn er det bare.

Så i går bestemte jeg meg: Jeg skulle begynne å trene. _Men_ - jeg skal altså ikke gå i samme fella som før: Starte for hardt.

Derfor brukte jeg ergometersykkelen i 5 min i går. Det er jo egentlig til å le seg skakk av. 5 minutter, liksom!

I dag tok jeg 7 min på moderat motstand og hastighet. Jeg har tenkt meg opp i 10 minutter daglig i løpet av uka. På sikt har jeg lyst til å bruke et kvarter morgen og et kvarter kveld. Det må da monne? :-)

Men hvor mye må jeg egentlig trene, for å merke det på vekta? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368323-trening/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

5 min er ingenting :) 10 min er fin oppvarming før styrke f.eks. Hvis du synes det er så kjedelig, hvorfor ikke finne noe du kan gidde å gjøre lenger? Hva med å sykle ute, og gå på ski når vintern kommer? Det er flott trening og moro - du tenker ikke på at du trener engang!

jeg har cosstrainer jeg varmer opp på i 20 min før ca. 45 min styrketrening.

Hvis du kun skal sykle ville jeg hvert fall gjort det 45 min daglig, sammenhengende hvis det skal ha noe å si på forbrenninga.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368323-trening/#findComment-3214610
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...