Gå til innhold

Stakkars pårørende .....

Anbefalte innlegg

Gjest hold OPP !!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10097521

Hvorfor i heite helvete skal pressen opphause dette, kan ikke dette forbigå i stillhet .... ingenting som kan gjøres nå i etterkant ..... hvem hadde ant at disse forferdelige hendelsene skulle kunne skje i landet vårt ....

Politi og annet personell går garantert gjennom rutinene sine nå i etterkant allikevel, uten at pressen trenger å frem med alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368327-stakkars-p%C3%A5r%C3%B8rende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvorfor i heite helvete skal pressen opphause dette, kan ikke dette forbigå i stillhet .... ingenting som kan gjøres nå i etterkant ..... hvem hadde ant at disse forferdelige hendelsene skulle kunne skje i landet vårt .... ''

En klappjakt på enkeltpersoner i f.eks. politiet er jeg enig i blir kvalmende.

Men et varmere og _åpnere_ samfunn legger ikke lokk på en debatt om ting som kunne vært gjort bedre.

Den viktigste samfunnsdebatten er etter mitt syn om politiet var rustet til å takle utfordringen. Med landets eneste politihelikopter parkert på bakken og mannskapet på ferie, er svaret åpenbart nei. Hva skal man med et politihelikopter om det ikke kan ha en responstid på linje et ambulansehelikopter.

Sittende regjering bør så absolutt svare for sin underfinansiering av politistyrken.

mvh

''Hvorfor i heite helvete skal pressen opphause dette, kan ikke dette forbigå i stillhet .... ingenting som kan gjøres nå i etterkant ..... hvem hadde ant at disse forferdelige hendelsene skulle kunne skje i landet vårt .... ''

Men et varmere og _åpnere_ samfunn legger ikke lokk på en debatt om ting som kunne vært gjort bedre.

Den viktigste samfunnsdebatten er etter mitt syn om politiet var rustet til å takle utfordringen. Med landets eneste politihelikopter parkert på bakken og mannskapet på ferie, er svaret åpenbart nei. Hva skal man med et politihelikopter om det ikke kan ha en responstid på linje et ambulansehelikopter.

Sittende regjering bør så absolutt svare for sin underfinansiering av politistyrken.

mvh

Pielill:

Den "sittende regjering" har økt finansieringen til politiet med nesten 4 MILLIARDER kroner siden 2005. Dette er også betydelig MER enn da vi hadde regjeringer fra høyresiden.

Ikke bare det, det er ikke regjeringen som avgjør om politidistriktene skal prioritere helikoptere, biler eller sykler.

Dette vet du selvsagt meget godt. Kritiser gjerne regjeringen, men da basert på virkeligheten.

Med vennlig hilsen

mvh

''Sittende regjering bør så absolutt svare for sin underfinansiering av politistyrken.''

Hvordan mener du budsjettene til politiet burde være, da? Så romslige at de til enhver tid kan rykke ut på sentralt østland med omså hvor mange mann, eller slik at hele landet er rikelig dekket til enhver tid, og at responstiden for de som kontakter alarmsentralen skal være lik for alle?

Pielill:

Den "sittende regjering" har økt finansieringen til politiet med nesten 4 MILLIARDER kroner siden 2005. Dette er også betydelig MER enn da vi hadde regjeringer fra høyresiden.

Ikke bare det, det er ikke regjeringen som avgjør om politidistriktene skal prioritere helikoptere, biler eller sykler.

Dette vet du selvsagt meget godt. Kritiser gjerne regjeringen, men da basert på virkeligheten.

Med vennlig hilsen

Velkommen tilbake :)

Annonse

''Sittende regjering bør så absolutt svare for sin underfinansiering av politistyrken.''

Hvordan mener du budsjettene til politiet burde være, da? Så romslige at de til enhver tid kan rykke ut på sentralt østland med omså hvor mange mann, eller slik at hele landet er rikelig dekket til enhver tid, og at responstiden for de som kontakter alarmsentralen skal være lik for alle?

Det er verdt pengene og ha minst ét politihelikopter som kan rykke ut 24/7/52 her i landet og stå til disposisjon for blant andre beredskapstroppen.

Vi har råd til ambulansehelikopter.

Politiets beredskap dreier seg også om å redde liv.

mvh

Det er verdt pengene og ha minst ét politihelikopter som kan rykke ut 24/7/52 her i landet og stå til disposisjon for blant andre beredskapstroppen.

mvh

Som sagt, det er det POLITIET selv som prioriterer.

;-)

Med vennlig hilsen

mvh

Satt på spissen: Da syns jeg det politihelikopteret kunne ha stått i Kautokeino, hvor det er størst veiløse områder og store konflikter mellom utøvere i utmarksnæringene.

Jeg konstaterer ellers at jeg fortsatt er uenig med deg. Jeg er ikke overbevist om at det er manglende ressurser fra regjeringens side som er problemet, men kanskje heller feil disponering av ressursene fra politiets side.

Pielill:

Med vennlig hilsen

Du ventet ikke lenger enn du måtte, nei? :-)

Godt å ha deg tilbake, velkommen:-)

mvh

Helt enig.

Annonse

Satt på spissen: Da syns jeg det politihelikopteret kunne ha stått i Kautokeino, hvor det er størst veiløse områder og store konflikter mellom utøvere i utmarksnæringene.

Jeg konstaterer ellers at jeg fortsatt er uenig med deg. Jeg er ikke overbevist om at det er manglende ressurser fra regjeringens side som er problemet, men kanskje heller feil disponering av ressursene fra politiets side.

I Sverige har de dobbelt så mange innbyggere og syv politihelikopter. Det vil være en god investering å minst et heldøgns og helårs operativt politihelikopter stasjonert på Østlandet. Det vil kunne nå i underkant av halve befolkningen.

Etter min mening er politiet generelt og politihelikopteret spesielt underfinansiert. Politiet har også i lengre tid opplyst om og advart mot dette.

http://www.politiforum.no/id/3528

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=501602

Mer perifere linker:

http://www.politiforum.no/id/2761

http://www.politiforum.no/id/3453

mvh

''Satt på spissen: Da syns jeg det politihelikopteret kunne ha stått i Kautokeino, hvor det er størst veiløse områder og store konflikter mellom utøvere i utmarksnæringene. ''

Dette er egentlig ikke å sette det på spissen, det er hårreisende at det bare finnes ett operativt politihelikopter i Norge. Vi burde ha en beredskap som kan nå alle steder i Norge innen et gitt tidsrom.

''Satt på spissen: Da syns jeg det politihelikopteret kunne ha stått i Kautokeino, hvor det er størst veiløse områder og store konflikter mellom utøvere i utmarksnæringene.''

Områder med mange veier kan utgjøre en langt større utfordring for politiet. Få veier å velge mellom gjør en biljakt langt enklere.

mvh

Gjest Anonym i denne tråden

mvh

Man kan jo spørre seg om det er nødvendig med helikopter både i politi, ambulanse og militerære. Kanksje man bør inngåe et samarbeid. Uttrykningshelikopter.

Man kan jo spørre seg om det er nødvendig med helikopter både i politi, ambulanse og militerære. Kanksje man bør inngåe et samarbeid. Uttrykningshelikopter.

Det er jo ikke mulig, siden de ulike helikopterne er fullstendig ulikt innredet. Å laste inn og sikre lasten i et helikopter er ikke akkurat det samme som å hive inn en bag i en bil.

Det er jo ikke mulig, siden de ulike helikopterne er fullstendig ulikt innredet. Å laste inn og sikre lasten i et helikopter er ikke akkurat det samme som å hive inn en bag i en bil.

Hei,

I tillegg vil neppe ambulansesjåfører være begeistret for å bli brukt til "jakt på kriminelle", ettersom de jo skal ha en "nøytral rolle", nettopp slik at kriminelle ikke angriper dem.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...