Gå til innhold

Kan man ta med seg en e-post adresse når...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Da må du jo ha et eller annet kundeforhold hos et Telenor-selskap (som eier online.no domenet), slik at du kan ha en konto der.

Med vennlig hilsen

Det stemmer ikke. Jeg fikk beholde min online-adresse fra Telenor da borettslaget inngikk en mer gunstig avtale med Canal Digital.

Man beholder et frisurf-abonnement, eller hva det heter, som er gratis.

Det stemmer ikke. Jeg fikk beholde min online-adresse fra Telenor da borettslaget inngikk en mer gunstig avtale med Canal Digital.

Man beholder et frisurf-abonnement, eller hva det heter, som er gratis.

Hei,

Canal Digital er jo en del av Telenor, og det er jo det han allerede har (så derfor antar jeg de skal ha noen andre, siden han spør her).

Frisurf.no eposter er jo et annet domene. Han kan sikkert skifte fra [email protected] til [email protected], men da får han jo en ny epost-adresse.

Med vennlig hilsen

Ikke uten videre. En online.no-adresse er knyttet opp mot Telenor/Canal Digital som ISP/internettleverandør. Om du likevel blir nødt til å bytte epostadresse kan det jo være lurt å få seg en adresse som ikke er knyttet opp mot noen spesiell leverandør, og som du kan ta med deg uansett hvem som lever internett til deg. Jeg har hatt tre eller fire forskjellige ISP'er siden 1997 som jeg aldri har brukt epostadresse hos fordi jeg har mitt eget domene og bruker mailadresse der. Har du ikke det, syns jeg personlig at gmail er veldig bra.

Annonse

Jada, online-adressen din kan gjøres om til en frisurf-konto som er en gratis e-postkonto

Nå er vel ikke frisurf akkurat verdens beste mailsystem. Og skal man likevel ha ny adresse (noe man jo må ha uansett siden domenenavnet blir forskjellig) kan man like godt velge noe bedre enn det. Er noen år siden jeg sist hjalp noen med frisurfmail, så det er mulig det er blitt bedre etter hvert.

Hei,

Canal Digital er jo en del av Telenor, og det er jo det han allerede har (så derfor antar jeg de skal ha noen andre, siden han spør her).

Frisurf.no eposter er jo et annet domene. Han kan sikkert skifte fra [email protected] til [email protected], men da får han jo en ny epost-adresse.

Med vennlig hilsen

Nei,

Du beholder online-adressen, men den er i praksis blitt gjort om til en frisurf-konto. Jeg har en telenor-uavhengig internettleverandør og har fortsatt min online-adresse og leser den e-posten i mitt vanlige e-postprogram uten problemer.

Gjest Elextra

For å unngå ny mailadresse hver gang jeg bytter internettleverandør, gikk jeg over til gmail.

Jeg bruker også webmail privat, og har faktisk hatt samme adressen der siden 1997.

Tidligere brukte jeg etter tur online, broadpark og diverse andre til mer "seriøs privatmail" og knyttet til Outlook, men det har jeg sluttet helt med - tungvint når man må bytte adresse ved flytting av abonnement.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...