Gjest Snart operasjon Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei! Jeg er en kvinne på 30 år med to barn, som skal sterilisere meg snart. Kan noen fortelle litt om selve operasjonen, dagene etter, og om man kan ha sex som vanlig like etter operasjon? Har man mye smerter osv? Blødning? Hvordan blir arrene? Mensen kommer som vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368370-sterilisering-dame/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg regner med at du skal gjøre det som "kikkhullsoperasjon" gjennom navlen? For meg var det helt problemfritt. Det mest plagsomme i dagene rett etterpå, var "støttesnittene" de lagde litt lenger ned. Jeg merket det når jeg skulle bøye meg eller løfte noe, men det var ingen smerter å snakke om. Det er dessuten greit å finne en bukse som ikke har knapp eller strammer på andre måter, akkurat over navlen. Du kommer antakelig til å få vite at det er normalt med luftsmerter i kroppen etterpå, det har jeg aldri hatt. (Jeg har fjernet to cyster ved samme type operasjon, i tillegg til steriliseringen). Noen _få_ kvinner opplever visst økte blødninger etterpå (ikke spør meg hvorfor operasjonen skulle påvirke dem), for meg har mensen fortsatt som ellers, jeg har i hvert fall ikke blødd _mer_. Syklusen fortsetter som vanlig. Jeg blødde litt de første døgnene, men mye mindre enn ved mens / etter fødsel. Sex går greit når man tar hensyn til snittene og blødningene, steriliseringen i seg selv har ingenting å si - og for kvinner virker den med én gang. Snittene er små, og arrene blir bare bitte små streker. Navlen min er litt snål etter tre runder, men mange har større strekkmerker etter fødsel enn det jeg har etter operasjonene. Men du er veldig ung, så jeg håper du er sikker - antakelig har du gode grunner. Lykke til, det går sikkert helt greit! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368370-sterilisering-dame/#findComment-3210848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Du blir innlagt enten kvelden før eller fastende om morgenen, sannsynligvis samme dag. Narkose - borte en liten stund og så våken igjen. Sterilisering foretas, som laban sier, gjennom kikkhull via navlen. Jeg fikk ingen støttesnitt i tillegg, så det er ukjent for meg. Men også hos meg fant de en cyste på en eggstokk som de fjernet samtidig, denne måtte de lage et lite snitt for å få ut. Var hjemme samme dag, hadde lite smerter pga steriliseringen, men cysten gjorde sabla vondt. Husker ikke hvordan det var ang. sex, men du trenger jo ikke stupe rett i seng med gubben når du kommer hjem - noen dagers avhold er kanskje greit for kroppens del. ) Mensen er uforandret for min del Jeg steriliserte meg for 8 år siden og har ikke angret ett sekund! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368370-sterilisering-dame/#findComment-3210994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart operasjon Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg regner med at du skal gjøre det som "kikkhullsoperasjon" gjennom navlen? For meg var det helt problemfritt. Det mest plagsomme i dagene rett etterpå, var "støttesnittene" de lagde litt lenger ned. Jeg merket det når jeg skulle bøye meg eller løfte noe, men det var ingen smerter å snakke om. Det er dessuten greit å finne en bukse som ikke har knapp eller strammer på andre måter, akkurat over navlen. Du kommer antakelig til å få vite at det er normalt med luftsmerter i kroppen etterpå, det har jeg aldri hatt. (Jeg har fjernet to cyster ved samme type operasjon, i tillegg til steriliseringen). Noen _få_ kvinner opplever visst økte blødninger etterpå (ikke spør meg hvorfor operasjonen skulle påvirke dem), for meg har mensen fortsatt som ellers, jeg har i hvert fall ikke blødd _mer_. Syklusen fortsetter som vanlig. Jeg blødde litt de første døgnene, men mye mindre enn ved mens / etter fødsel. Sex går greit når man tar hensyn til snittene og blødningene, steriliseringen i seg selv har ingenting å si - og for kvinner virker den med én gang. Snittene er små, og arrene blir bare bitte små streker. Navlen min er litt snål etter tre runder, men mange har større strekkmerker etter fødsel enn det jeg har etter operasjonene. Men du er veldig ung, så jeg håper du er sikker - antakelig har du gode grunner. Lykke til, det går sikkert helt greit! Takk for svar begge to. Ja, jeg har gode grunner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368370-sterilisering-dame/#findComment-3211033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.