Gå til innhold

vaksine før spaniatur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så det er ikke lett å få dårlig mage der pga maten?

Det tror jeg ikke... Vi har feriert i Benidormområdet. For endel år siden ble jeg litt dårlig av bacon på en litt shabby pizzaresturant... Det er det eneste jeg kan huske å ha opplevd. Her hjemme fikk jeg salmonella av kylling, og det var langt verre;)

Hvis du er engstelig kan du ta mageregulerende tabletter fra apoteket. Spør dem etter tabletter som funker for ditt bruk, og start med tablettene to-tre dager før du reiser.

Ikke drikk vann fra springen (jeg pusser tennene i springvann der nede, men spytter ut vannet) - ellers kan du spise det du ønsker tror jeg..

God tur :)

Annonse

Så det er ikke lett å få dårlig mage der pga maten?

Hei,

Det er mulig å få dårlig mage, men vaksinasjonene er jo ikke mot bedervet mat...

Vanligvis er det jo ikke noe problem med mat i Spania, men hvis du er bekymret:

1) Hold deg vekke fra mat som ikke blir holdt varm nok, eller kald nok.

2) Hold deg vekke fra ukokt/ustekt mat, som dårlig vaskede salater, og slikt.

3) Spis iskrem som er pakket inn på fabrikken.

4) Kjøp kildevann eller brus.

Men husk - det meste av mat i Spania er like OK som i Norge. Det er ikke Malawi du reiser til! ;-)

Med vennlig hilsen

Hei,

Det er mulig å få dårlig mage, men vaksinasjonene er jo ikke mot bedervet mat...

Vanligvis er det jo ikke noe problem med mat i Spania, men hvis du er bekymret:

1) Hold deg vekke fra mat som ikke blir holdt varm nok, eller kald nok.

2) Hold deg vekke fra ukokt/ustekt mat, som dårlig vaskede salater, og slikt.

3) Spis iskrem som er pakket inn på fabrikken.

4) Kjøp kildevann eller brus.

Men husk - det meste av mat i Spania er like OK som i Norge. Det er ikke Malawi du reiser til! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, ok takk :)

Det tror jeg ikke... Vi har feriert i Benidormområdet. For endel år siden ble jeg litt dårlig av bacon på en litt shabby pizzaresturant... Det er det eneste jeg kan huske å ha opplevd. Her hjemme fikk jeg salmonella av kylling, og det var langt verre;)

Hvis du er engstelig kan du ta mageregulerende tabletter fra apoteket. Spør dem etter tabletter som funker for ditt bruk, og start med tablettene to-tre dager før du reiser.

Ikke drikk vann fra springen (jeg pusser tennene i springvann der nede, men spytter ut vannet) - ellers kan du spise det du ønsker tror jeg..

Ok=)

Det er som regel ikke noe annet i veien med kranvannet enn at det smaker pyton. Masse klor sørger for både bakteriefritt vann og vond smak.

Vi kjøper vann til drikkevann og bruker kranvannet til alt annet. Har aldri vært noe problem.

Gjest Elextra

Trenger ikke vaksiner til Spania.

Uansett hjelper ikke hepatittvaksine mot magevirus.

Her finner du regler om forebygging av mageinfeksjon/diaré, tror imidlertid de færreste tar slike forholdsregler ved reiser til Spania.

hehe, glemte visst linken, og nå er den 'long gone'...

Det er som regel ikke noe annet i veien med kranvannet enn at det smaker pyton. Masse klor sørger for både bakteriefritt vann og vond smak.

Vi kjøper vann til drikkevann og bruker kranvannet til alt annet. Har aldri vært noe problem.

Ok, logisk siden jeg aldri har blitt syk av å pusse tenna i vannet ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...