Gå til innhold

Kan man bo i Venabygd da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringebu er fint sted å bo dersom man er villig til å bo litt landlig. Personlig har jeg et godt forhold til Ringebu, er der fler ganger i året og har bodde i 10 mnd da jeg var yngre.

Ringebu har et rikt kulturliv og et aktivt skimiljø, men jeg vet ikke så mye hvordan andre tilbud er. FInt for småbarn å vokse opp der, lett å få barnehageplass og kort vei opp til Venabu hotell med mange fasiliteter. Det gjelder nok her som på andre småsteder, det er litt opp til en selv hvor godt man kommer inn i lokalmiljøet.

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

20

• Mammantil3

8

• Mary Poppins

8

• laban

7

Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg ville trivdes i innlandet, men bor selv på landet (nær fjord og hav) - og det sosiale livet blomstrer virkelig her i forhold til da jeg bodde i Oslo. Det er lettere å bli kjent med folk og man blir invtert både hit og dit :) I Oslo var det mer slik at man var sammen med folk man kjente godt. Her kan jeg være på fest med ukjente, som deretter blir en del av min bekjentskapskrets.

Altfor øde ville jeg nok ikke bodd... Selv bor jeg 15 min bil fra bysentrum og det føler jeg passer meg utmerket :)

Det høres deilig ut!

Skrevet

Ringebu er fint sted å bo dersom man er villig til å bo litt landlig. Personlig har jeg et godt forhold til Ringebu, er der fler ganger i året og har bodde i 10 mnd da jeg var yngre.

Ringebu har et rikt kulturliv og et aktivt skimiljø, men jeg vet ikke så mye hvordan andre tilbud er. FInt for småbarn å vokse opp der, lett å få barnehageplass og kort vei opp til Venabu hotell med mange fasiliteter. Det gjelder nok her som på andre småsteder, det er litt opp til en selv hvor godt man kommer inn i lokalmiljøet.

Det er viktig for oss at stedet vi bor kan by på kultur, det er også derfor vi har vurdert Randsfjorden, ikke så langt fra Jevnaker og Blåfargeverket etc.

Skrevet

Venabygd er jo laaaaangt unna mye, men det kommer jo an på hva man søker.

Om dere ønsker å ha kort vei til Oslo og Gardermoen, så bosetter dere dere ikke langt oppi "Gudbrandsdali".

Hva med området rundt Mjøsa? Utrolig rikt kulturliv, og nydelig landskap. Mye finere enn Hadeland :)

Skrevet

Om dere ønsker å ha kort vei til Oslo og Gardermoen, så bosetter dere dere ikke langt oppi "Gudbrandsdali".

Hva med området rundt Mjøsa? Utrolig rikt kulturliv, og nydelig landskap. Mye finere enn Hadeland :)

Eidsvoll-området er også fint, og mye nærmere Gardermoen og tog til Oslo.

Skrevet

Eidsvoll-området er også fint, og mye nærmere Gardermoen og tog til Oslo.

Joda, men man kan jo ikke bo på Eidsvoll... ;)

Skrevet

Joda, men man kan jo ikke bo på Eidsvoll... ;)

Jeg kjenner folk som bor der og som trives godt!

Skrevet

Jeg kjenner folk som bor der og som trives godt!

:) Selvsagt tullet jeg bare :)

Gjest segunda
Skrevet

Dette huset synes jeg er bare helt fantastisk:

http://hemnet.sfd.se/BildLista/Default.aspx?objgid=OBJ30538_1133697891

Også er det en helt utrolig lav pris med tanke på boligen og eiendommen:-) (stod en artikkel om huset i dn for litt siden)

Men likevel kanskje en god del mer enn det dere hadde tenkt:)

Jeg skulle gjerne feriert i dette huset, men bo der....nei aldri. Tenk alle spøkelsene som sitter i sofaene, ligger i badekarene etc...;-)

Skrevet

Ja, vi har konkludert med at det er for langt nord for oss. Meningen var å holde oss til, Oppland, vi liker så godt området rund Randsfjorden da...vi får se:)

Skrevet

Ja, går så fint så. Koselig der!

Bor du der?:-)

Skrevet

Det var ett flott hus. Du kan ikke nøye deg med noe mindre altså?..hehe.

Skal vi flytte dit så legger jeg 10 millioner på bordet?...:-)

Å nei jeg synes dette huset er akkurat passe størrelse;-)

Når flytter vi?

Skrevet

Å nei jeg synes dette huset er akkurat passe størrelse;-)

Når flytter vi?

Det er bare for meg å selge det jeg har så har jeg pengene og det bør ikke ta så lange tiden, så bare gjør deg klar til det meste:-)

Skrevet

Toleranseevnen overfor evt. gale naboer blir litt annerledes når de har mulighet for å stenge drikkevannet ditt.

Tenk på at dere kommer som _innflyttere_, til og med fra _utlandet_ (kanskje minst en av dere til og med fortjener betegnelsen "byfolk"), og få innpass både hos gården med vannkilden og i vannverksamarbeidet. Det kan fort bli "Kilden i Provence 3"

tror

Betegnelsen "byfolk" og "framande folk" har jeg fått høre mye de siste 20 årene - fra mannens gamle tanter på Vestlandet....

De skiller veldig mellom folk fra landet og folk fra byen (selv om jeg ikke er så velidg urban av meg) - og folk som hører til og de som ikke gjør det....

Skrevet

Betegnelsen "byfolk" og "framande folk" har jeg fått høre mye de siste 20 årene - fra mannens gamle tanter på Vestlandet....

De skiller veldig mellom folk fra landet og folk fra byen (selv om jeg ikke er så velidg urban av meg) - og folk som hører til og de som ikke gjør det....

Ditt siste avsnitt var nettopp det jeg tenkte på ;-) Det er ikke noe ukjent fenomen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...