Gå til innhold

Dren i ørene på ettåringen

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på ett år som fikk lagt dren i øregangene i går, da han har hatt væske i ørene. Jeg syns det var litt mangelfull informasjon fra legen om inngrepet, veldig fort overstått og ut med oss etterpå (gutten skreik og jeg hadde inntrykk av at legen ville ha oss ut i en fei så han ikke skremte de andre barna i venterommet).

Noen som har fått lagt dren på sine små her? Jeg har forstått at det er et allment problem og en grei prosedyre. Men kan man regne med problemet er ute av verden rett etter inngrepet, eller tar det lengre tid før væsken kommer ut?

Jeg syns i grunnen han hører bedre i dag, men det er litt vanskelig å vurdere om det er skjedd den store endring for ham egentlig, så kort tid etter.

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Ett av mine barn fikk dren i ørene. H*n var riktignok 4 år, ikke ett, da inngrepet ble foretatt. H*n fikk også fjernet falske mandler ved samme operasjon, og inngrepet ble derfor mer omfattende.

For mitt barn funket inngrepet fint. Barnet var bortimot døv på det ene øret før inngrepet pga av væske i mellomøret, men det forandret seg med en gang.

I følge ØNH-legen vi gikk til kontroll hos faller drenet ut av seg selv hos de aller fleste. Det gjorde det ikke hos mitt barn, så det ble en ny operasjon for å få tatt drenet ut. Det var vel ett og et halvt år etter at det ble operert inn.

Mitt barn har ikke hatt noen plager av dette i ettertid, og hørselen bedret seg veldig. Vi slapp også unna de evinnelige ørebetennelsene etter operasjonen, så vi var godt fornøyd.

Ett av mine barn fikk dren i ørene. H*n var riktignok 4 år, ikke ett, da inngrepet ble foretatt. H*n fikk også fjernet falske mandler ved samme operasjon, og inngrepet ble derfor mer omfattende.

For mitt barn funket inngrepet fint. Barnet var bortimot døv på det ene øret før inngrepet pga av væske i mellomøret, men det forandret seg med en gang.

I følge ØNH-legen vi gikk til kontroll hos faller drenet ut av seg selv hos de aller fleste. Det gjorde det ikke hos mitt barn, så det ble en ny operasjon for å få tatt drenet ut. Det var vel ett og et halvt år etter at det ble operert inn.

Mitt barn har ikke hatt noen plager av dette i ettertid, og hørselen bedret seg veldig. Vi slapp også unna de evinnelige ørebetennelsene etter operasjonen, så vi var godt fornøyd.

Dette var betryggende lesning. Jeg gleder meg veldig over at gutten vår nå sannsynligvis har det my bedre og at han har fått hørselen sin igjen.

Jeg kan ingenting om ører.

Men hvis jeg ikke tar feil nå, så er det da ekstremt hyggelig at dere har en ettåring? Hvis han ble "født" eller annonsert her inne, har jeg ikke fått det med meg. Mener bare å huske at jeg har svart deg i "ikke gi opp"-tråder om problemer med å avle barn tidligere.

Beklager hvis jeg blander deg med en annen - du har det sikkert trivelig med veslegutten enten han kom "av seg selv" eller etter mye strev :-))

Jeg kan ingenting om ører.

Men hvis jeg ikke tar feil nå, så er det da ekstremt hyggelig at dere har en ettåring? Hvis han ble "født" eller annonsert her inne, har jeg ikke fått det med meg. Mener bare å huske at jeg har svart deg i "ikke gi opp"-tråder om problemer med å avle barn tidligere.

Beklager hvis jeg blander deg med en annen - du har det sikkert trivelig med veslegutten enten han kom "av seg selv" eller etter mye strev :-))

Du forveksler meg ikke med noen andre:-) Det var oss som hadde problemer, det stemmer, og vi fikk ønskebarnet etter at jeg gikk gjennom en hormonbehandling. Vi har vært lykkelige foreldre siden august i fjor.-D

Min yngste fikk dren da han var 2 år. Drenet skal ikke bare få ut væske akutt, men holde det fritt for væske over tid, særlig når vinterens forkjølelser setter inn. Han ble fulgt opp hos ØNH-legen 1-2 ganger i året etterpå. Drenet kommer normalt ut av seg selv etter noen år. Det største problemet var egentlig at ungen fikk mareritt og nattskrekk i flere uker etterpå, jeg tror det var pga. narkosen. Deilig at det ble slutt på stadig øreverk, og hørselen ble også helt OK igjen.

Annonse

Du forveksler meg ikke med noen andre:-) Det var oss som hadde problemer, det stemmer, og vi fikk ønskebarnet etter at jeg gikk gjennom en hormonbehandling. Vi har vært lykkelige foreldre siden august i fjor.-D

Så hyggelig - elsker slike historier.

Hørte nettopp om noen bekjente som mistet et veldig etterlengtet barn langt ute i svangerskapet, så det er fint at det er noen som veier det opp.

Vårt lille mirakel er blitt en stor slamp som snart begynner i 7. klasse, så tiden går ;-)

Så hyggelig - elsker slike historier.

Hørte nettopp om noen bekjente som mistet et veldig etterlengtet barn langt ute i svangerskapet, så det er fint at det er noen som veier det opp.

Vårt lille mirakel er blitt en stor slamp som snart begynner i 7. klasse, så tiden går ;-)

Ja, tida flyr! Skjønner ikke at det var et år siden nå han her kom til verden. Og det er nok av de historiene hvor det ikke går så godt ja, vi har vært veldig heldige:)

Ett av mine barn fikk lagt inn dren og fjernet falske mandler samtidig. Bortsett fra gråt og ubehag rett etter oppvåkning, hadde vi ingen problemer med det. Hørselen ble dramatisk bedre, konstant snørring forsvant og drenet falt ut av seg selv etter en stund, uten at vi merket det. Vi måtte holde barnet unna svømmebassenger en periode etterpå, men det er jo forholdsvis uproblematisk.

Dette er et par år siden, og barnet har vært på noen kontroller etterpå.

Annonse

Veldig hyggelig:) Vi klarte det jo til slutt. Og vi skal faktisk i gang med runde nummer to utpå vintern. Uten de helt store håp nå som de førti er passert da, men det er verdt et forsøk;-)

Dere må ha lykke til med neste prøving! Mulighetene for at det går bra, er jo absolutt til stede :-)

Kos dere med prinsen i morgen da - enten han har vannkopper eller ei!

Dere må ha lykke til med neste prøving! Mulighetene for at det går bra, er jo absolutt til stede :-)

Kos dere med prinsen i morgen da - enten han har vannkopper eller ei!

Tusen takk for det, ja, det skal vi gjøre, kaker og presanger blir det uansett.-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...