Gå til innhold

Kjøtt som har vært fryst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror vi ofte fryser maten 2 ganger uten og være klar over det. Det skjer vel ikke noe annet enn at kvaliteten blir dårligere. Det er neppe dødelig:-)

Man får en bakterieoppblomstring når kjøttet tines. Hvis det tines to ganger kan denne mangedobles - uten at det nødvendigvis blir direkte farlig.

Med vennlig hilsen

Man får en bakterieoppblomstring når kjøttet tines. Hvis det tines to ganger kan denne mangedobles - uten at det nødvendigvis blir direkte farlig.

Med vennlig hilsen

Ja, du verden hvor farlig alt er:-) Tror vi hadde hatt godt av litt dårligere tider i dette landet. Det byr meg i mot med slike problemstillinger når vi samtidig ser hvordan mennesker har det på Afrikas horn.

Ja, du verden hvor farlig alt er:-) Tror vi hadde hatt godt av litt dårligere tider i dette landet. Det byr meg i mot med slike problemstillinger når vi samtidig ser hvordan mennesker har det på Afrikas horn.

En av årsakene til at så mange dør på Afrikas Horn er ikke bare mangel på mat, men nettopp bakterier (i vannet, siden de ikke har kjøtt).

Ting har ikke blitt farligere enn før, men vi forstår farene bedre, og derfor er f. eks. barnedødeligheten blant gutter redusert med 90% på relativt få år.

Med vennlig hilsen

En av årsakene til at så mange dør på Afrikas Horn er ikke bare mangel på mat, men nettopp bakterier (i vannet, siden de ikke har kjøtt).

Ting har ikke blitt farligere enn før, men vi forstår farene bedre, og derfor er f. eks. barnedødeligheten blant gutter redusert med 90% på relativt få år.

Med vennlig hilsen

Jada, jada....Du har nå alltid et svar. Jeg synes allikevel at vår innstilling til mat/bakterier/holdbarhet osv., er noe overdrevet.

I utgangspunktet sies det at man ikke skal gjøre det, men vi gjør det likevel. Det går godt an.

Jeg vet at jeg noen ganger kjøper kjøtt/fisk som bærer preg av og ha vært frosset. Uten at det er merket på pakken. Slik som lammekoteletter på vinteren /våren f.eks. Jeg velger allikevel og putte det i fryseren hvis jeg ikke får brukt dem før forfallsdato. Uten at jeg noensinne har blitt syk av den grunn.

Annonse

Gjest segunda

Jeg vet at jeg noen ganger kjøper kjøtt/fisk som bærer preg av og ha vært frosset. Uten at det er merket på pakken. Slik som lammekoteletter på vinteren /våren f.eks. Jeg velger allikevel og putte det i fryseren hvis jeg ikke får brukt dem før forfallsdato. Uten at jeg noensinne har blitt syk av den grunn.

Jeg har spurt heimkunnskapslærere og kokker og de sier at det er helt greit. Hvis det hadde vært farlig hadde det stått på pakningene. Stå strengt er lovverket i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...