Gå til innhold

Har du vært i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Persille1365381127

Kristiansand er helt ok.

Restaurantene er dyre (hvertfall i forhold til Oslo), det er ingen kaffebarer der (som jeg liker godt), og det er lite å se på om man ikke skal i Dyreparken.

Bystranda er forsåvidt grei nok, men det er andre strender som er bedre og ikke midt i sentrum.

Byen er koselig om sommeren, om vinteren er den ganske kjip :) Men sånn er det med alle byer som er sjarmerende om sommeren synes jeg, om vinteren blir de ekstra grå.

Jeg synes det er litt kjedelig der, men det er kanskje fordi det ikke er min by :)

Jeg syntes Kristiansand er en veldig hyggelig by. Men jeg har bare sett den i godvær om sommeren.

Jeg bor i Oslo og likte spesielt godt at man kunne komme til stranda i 12-tiden på en varm solskinnsdag i slutten av juli og likevel få parkeringsplass helt greit :)

Annonse

Persille1365381127

Jeg syntes Kristiansand er en veldig hyggelig by. Men jeg har bare sett den i godvær om sommeren.

Jeg bor i Oslo og likte spesielt godt at man kunne komme til stranda i 12-tiden på en varm solskinnsdag i slutten av juli og likevel få parkeringsplass helt greit :)

Ikke bystranda vel?

Gjest KaffeKarl

Kristiansand er helt ok.

Restaurantene er dyre (hvertfall i forhold til Oslo), det er ingen kaffebarer der (som jeg liker godt), og det er lite å se på om man ikke skal i Dyreparken.

Bystranda er forsåvidt grei nok, men det er andre strender som er bedre og ikke midt i sentrum.

Byen er koselig om sommeren, om vinteren er den ganske kjip :) Men sånn er det med alle byer som er sjarmerende om sommeren synes jeg, om vinteren blir de ekstra grå.

Jeg synes det er litt kjedelig der, men det er kanskje fordi det ikke er min by :)

"det er ingen kaffebarer der (som jeg liker godt)" Vet ikke når du var der sist men er da vitterlig mange gode kaffebarer her :-)

Persille1365381127

"det er ingen kaffebarer der (som jeg liker godt)" Vet ikke når du var der sist men er da vitterlig mange gode kaffebarer her :-)

Heh, nei - det er det ikke :)

Det er bare én, den som ligger litt nedenfor hovedgaten der - som drives av en fyr som har peil på kaffe. Tror han jobber der selv for det meste.

De andre er kafeer, som har ok kaffe - men ikke god kaffe. I hvertfall ikke som jeg har klart å finne.

Så om du vet om noen må du si meg hva de heter og hvor de ligger! Jeg er der ofte nok til at jeg trenger å vite det :P

Gjest Volley-bolley

Jeg liker meg veldig godt i Kristiansand, men de siste årene har jeg bare vært der i forbindelse med sandvolleyballarrangementet i august, så da blir det vel kanskje ikke helt representabelt.

Kjempekoselig by, med gode restauranter og mye trivelige folk. Litt sånn bibelbelte-holdning, men det vet man jo når man drar dit.

Annonse

Heh, nei - det er det ikke :)

Det er bare én, den som ligger litt nedenfor hovedgaten der - som drives av en fyr som har peil på kaffe. Tror han jobber der selv for det meste.

De andre er kafeer, som har ok kaffe - men ikke god kaffe. I hvertfall ikke som jeg har klart å finne.

Så om du vet om noen må du si meg hva de heter og hvor de ligger! Jeg er der ofte nok til at jeg trenger å vite det :P

Lauras er vel den beste kaffebaren i byen tror jeg :-) Ligger rett ved Torvet.

Jeg er ikke så vel bevandret i kaffebarer, men det finnes en bra en helt øverst i Markens også, husker ikke hva den heter + Frk Larsen (men de servere mat også, men er vel mest kjent for kaffen).

Ikke bystranda vel?

Nei, vi bodde i en studentleilighet som var sommerhotell, like ved en strand. Her:

http://www.sia.no/nb-NO/Ferieleiligheter/Leilighetene/Roligheden.aspx

Vi trengte ikke kjøre for å komme til stranda, men jeg husker jeg tenkte at hit kunne man faktisk komme dinglende litt utpå dagen uten å tenke på parkering som et problem.

Persille1365381127

Lauras er vel den beste kaffebaren i byen tror jeg :-) Ligger rett ved Torvet.

Jeg er ikke så vel bevandret i kaffebarer, men det finnes en bra en helt øverst i Markens også, husker ikke hva den heter + Frk Larsen (men de servere mat også, men er vel mest kjent for kaffen).

Lauras har ikke bra kaffe, de har kaffe. Og sånn er de andre litt også. Jeg vet er sær, men når man har sin egen kaffebar og vet hvordan ting _bør_ være - så blir middelmådig kaffe andre steder en nedtur. Hvertfall når de har utstyr til å lage god kaffe, da handler det bare om manglende kompetanse.

Men de er helt ok altså, for all del. Jeg savner bare en ren kaffebar med fokus bare på det :)

Lauras har ikke bra kaffe, de har kaffe. Og sånn er de andre litt også. Jeg vet er sær, men når man har sin egen kaffebar og vet hvordan ting _bør_ være - så blir middelmådig kaffe andre steder en nedtur. Hvertfall når de har utstyr til å lage god kaffe, da handler det bare om manglende kompetanse.

Men de er helt ok altså, for all del. Jeg savner bare en ren kaffebar med fokus bare på det :)

OK. Jeg har ikke særlig peiling på "kaffebar-kaffe", men har hørt fra andre at Lauras er bra, og har vært der et par ganger selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...