Gå til innhold

Mat etter slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Lillesøster 1978
Skrevet

Søsteren min opererte seg for å gå ned i vekt for 5 mnd siden. Jeg har ikke sett siden og ble glad da vi møttes og så at hun hadde blitt tynnere. Hun sa at hun blir fort mett og spiser ofte. Hun spurte om vi skulle på burger king og det gjorde vi. Men da hun kjøpte en stor cheese burger meny og spise opp nesten alt ble jeg stum. Hun sa også at pga hun begynner på skole no så blir det lite trening. Hvordan skal dette gå?

Gjest bigberthie
Skrevet

Det der går i hvertfall alt annet enn bra om hun har tenkt å fortsette i samme kjøret.

Gjest segunda
Skrevet

Hvis dette er et enkelt tilfelle så går det nok bra.

Skrevet

Hm..jeg har to venner som har tatt slankeoperasjon, og de greide iallefall aldri å spise sånn mat etter operasjonen.... Ble kjempedårlige og sittende på do i lengre tider..

Skrevet

Oj, en stor Burger King meny 5 mnd etter operasjonen, det var mye. Det er 3 år siden min operasjon, og jeg klarer ikke å spise det enda...

Hun bør nok tenke seg litt om, og prøve å endre matvanene. Operasjonen er ikke noe annet enn et hjelpemiddel til å legge om spisevanene - det er absolutt ikke noen varig løsning.

Gjest Lillesøster 1978
Skrevet

Oj, en stor Burger King meny 5 mnd etter operasjonen, det var mye. Det er 3 år siden min operasjon, og jeg klarer ikke å spise det enda...

Hun bør nok tenke seg litt om, og prøve å endre matvanene. Operasjonen er ikke noe annet enn et hjelpemiddel til å legge om spisevanene - det er absolutt ikke noen varig løsning.

Jeg spurte henne om det og hun sier at hun spiser mindre til vanlig

Skrevet

Jeg spurte henne om det og hun sier at hun spiser mindre til vanlig

Joda, men likevel spiser hun mye til å være så kort tid etter operasjonen. At maten i tillegg er lite egnet til fortsatt vektnedgang er jo heller ikke bra.

Jo oftere hun spiser normale og store porsjoner, jo oftere vil magesekken utvides, og jo fortere tåler hun store og større porsjoner, og jo fortere vil vekten slutte å gå ned, og hun øke i vekt igjen.

Gjest Lillesøster 1978
Skrevet

Joda, men likevel spiser hun mye til å være så kort tid etter operasjonen. At maten i tillegg er lite egnet til fortsatt vektnedgang er jo heller ikke bra.

Jo oftere hun spiser normale og store porsjoner, jo oftere vil magesekken utvides, og jo fortere tåler hun store og større porsjoner, og jo fortere vil vekten slutte å gå ned, og hun øke i vekt igjen.

Kan magesekken utvides da? Trodde de tok bort en del av den så det var umulig å utvide den og gå opp i vekt?

Skrevet

Oi seriøst?

En stor cheeseburgermeny på McDonalds betyr bare at man får noe mer pommes frittes. Selve cheeseburgeren er jo liten, og kan spises opp på 3 biter. Chesseburgeren i barnemenyene er på samme størrelse, men da nmed oe mindre pommes frittes.

Skrevet

Kan magesekken utvides da? Trodde de tok bort en del av den så det var umulig å utvide den og gå opp i vekt?

Den lille magesekken utvides gradvis, og kan bli like stor som før operasjonen. Derfor MÅ man passe på som operert!!!

Skrevet

Oi seriøst?

En stor cheeseburgermeny på McDonalds betyr bare at man får noe mer pommes frittes. Selve cheeseburgeren er jo liten, og kan spises opp på 3 biter. Chesseburgeren i barnemenyene er på samme størrelse, men da nmed oe mindre pommes frittes.

En slik meny er jo mer mat en en normal porsjon middag. I tillegg til mye karbohydrater og fett. Ikke lurt for noen, samme hvor mange biter man bruker på burgeren ;)

Gjest vurderer GBP
Skrevet

Den lille magesekken utvides gradvis, og kan bli like stor som før operasjonen. Derfor MÅ man passe på som operert!!!

Jeg har hørt at det er ikke magesekken som utvider seg, kroppen lager selv et reservoar i tarmen under magesekken.

Skrevet

En slik meny er jo mer mat en en normal porsjon middag. I tillegg til mye karbohydrater og fett. Ikke lurt for noen, samme hvor mange biter man bruker på burgeren ;)

Det er natruligvis ikke sunt, men at det er mer mat enn en normal porsjon middag tror du tar ganske feil i.

candyqueen_83
Skrevet

Det er natruligvis ikke sunt, men at det er mer mat enn en normal porsjon middag tror du tar ganske feil i.

Det tror jeg og. I mengde er det ikke særlig mye syns jeg. En cheeseburger er jo ikke akkurat stor.

Skrevet

Det tror jeg og. I mengde er det ikke særlig mye syns jeg. En cheeseburger er jo ikke akkurat stor.

Nei nettopp:)

Skrevet

Jeg har hørt at det er ikke magesekken som utvider seg, kroppen lager selv et reservoar i tarmen under magesekken.

Slik jeg ble operert, så ble det igjen en magesekk som rommet ca 1 dl. Denne kunne utvide seg, samtidig som deler av tynntarmen kunne utvides (for å lage et reservoir) i sammenheng med magesekken.

Dette har den tydeligvis gjort, for jeg kan definitivt spise større mengder enn 1 dl om gangen ;)

Skrevet

Definisjonen på en normalt stor porsjon middag må kanskje bestemmes først :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...