Gå til innhold

Hva gjør dere på en søndag?

Anbefalte innlegg

Gjest Søndagskjæreste

Må få ut litt frustrasjon her... Det er søndag og vi har all verdens tid. Ingenting som MÅ gjøres. Jeg er full av energi og har lyst til å finne på noe, men kjæresten vil, "som vanlig", helst sitte foran tv'n og se tv-serier. Han sier han er sliten av uka hverr eneste helg, samme hvordan uka har vært. Han har en jobb som kan være litt fysisk til tider, men det er svært varierende.

Så er det altså søndag og vi er i gang med samme diskusjonen... Nå er jeg lei og vil finne på noe. Hadde tenkt å gå en tur i skauen, men har ikke klær til det her hos ham. Jeg sitter i Oslo (det regner i øyeblikket). Hva gjør du en søndag når du har allverdens tid for deg selv og er litt rastløs? Og hvordan kommer vi oss ut av tralten med den evinnelige diskusjonen i helga? Jeg jobber skift og av og til ser vi hverandre sjelden iløpet av uka, så søndagen er jo kjærestedag for meg. Æsj, dette er kjipt.

Fortsetter under...

''Og hvordan kommer vi oss ut av tralten med den evinnelige diskusjonen i helga?''

Jeg tenker at kjæresten din kan synes introvert (Har mer enn nok med den "actionen" som foregår inne i hodet), mens du kanskje er ekstrovert (Trenger ytre stimulans for å trives)

Se om du kjenner igjen noe av dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/Extraversion_and_introversion

Gjest Søndagskjæreste

''Og hvordan kommer vi oss ut av tralten med den evinnelige diskusjonen i helga?''

Jeg tenker at kjæresten din kan synes introvert (Har mer enn nok med den "actionen" som foregår inne i hodet), mens du kanskje er ekstrovert (Trenger ytre stimulans for å trives)

Se om du kjenner igjen noe av dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/Extraversion_and_introversion

Jo, det kan kanskje være noe i det. Men han sier han er glad i å dra på tur, noe jeg også er, av alle slag. Jeg foreslår og han orker ikke. Tur i skogen, rusletur i nabolaget, fisketur, sverigetur, you name it. Om vi kommer oss ut sier han alltid at dette må vi gjøre oftere. Er han bare lat?

Han sier også at han vil bruke heøgen til å gjøre husarbeid som ikke blir gjort ellers i uka, men gjør stort sett ingen ting av det han har planlagt.

I går var det hans tur å lage middag. Den kom på bordet kl 23... Utsette, utsette, utsette...

Gjest Søndagskjæreste

Kan du ikke gå ut på tur selv da? Så spiser dere en hyggelig middag sammen i ettermiddag heller? Er han sliten så er han sliten, må jo respekteres det og.

Jeg har planlagt en tur ut i kveld. :-) Det er ikke det at jeg ikke klarer å gjøre noe alene, men det blir litt kjipt at vi ikke deler fridagene vi har sammen. Det skaper en dårlig stemning og det påvirker sexlivet vårt også. Jeg trenger mental stimulans for å ha lyst på sex. Vi må gjøre ting sammen mer enn å avtale hvem som vasker badet og hvem som bærer ut søpla. Det er vel på fridager man skal pleie forholdet, eller..?

Annonse

Vi dro på hytta i går, var opp i rett tid i morrest og gjorde unna resten av det vi dro opp for å gjøre, slappet av litt og dro hjem. Hjemme har vi nå satt en stek i ovnen i leirgryte og snart skal vi skifte til treningstøy og ta runden vår i skogen mens steika står og godgjør seg. Vel hjemme blir det dusj og klargjøring av resten av middagen, spising og rett ut i godstolen resten av kvelden. :o)

Jo, det kan kanskje være noe i det. Men han sier han er glad i å dra på tur, noe jeg også er, av alle slag. Jeg foreslår og han orker ikke. Tur i skogen, rusletur i nabolaget, fisketur, sverigetur, you name it. Om vi kommer oss ut sier han alltid at dette må vi gjøre oftere. Er han bare lat?

Han sier også at han vil bruke heøgen til å gjøre husarbeid som ikke blir gjort ellers i uka, men gjør stort sett ingen ting av det han har planlagt.

I går var det hans tur å lage middag. Den kom på bordet kl 23... Utsette, utsette, utsette...

Mulig han er litt lat ja, og da nytter ikke kjefting og sure miner. Han må lokkes og lures. Her er oppskriften til å lure ham til husarbeid: Spør om han vil vaske badet/do eller støvsuge stua. Han føler seg lur og velger selvsagt det letteste arbeidet. HAN føler at han kom heldig ut av det, og DU får han opp av sofaen.

Trikset med å få ham ut på tur er: Han trenger motivasjon til å komme seg de første 20 cm (over dørstokken). Spør om dere skal sykle til et sted og kjøpe soft is eller ta ei øl, eller spise noe. Det motiverer de fleste. Eller pakk noe mat med i sekken (f.eks mat + stormkjøkken. Ikke glem kaffien.

Trikset til å lokke ham til mer sex: Når de mosjoners får de mer energi og lyst til slike aktiviteter. Her nytter det heller ikke med sure miner. En partner som aldri er fornøyd er turn-off. En partner som motiverer og belønner, lokker og forfører, får en til å le og tøyser er tirkset.

Andre aktiviteter: Kino, gå på kaffibesøk, lage et deilig måltid sammen, planlegge en ferie.

Men mulig er han gått litt lei og trenger mer alenetid også: Har han noen hobbyer? Har dere noen felles interesser? Hva med å melde dere på et kurs sammen.

Dersom han virkelig er sliten (ikke lat) må han jo få hvile også. Det er ikke uten grunn at denne dagen kalles hviledagen. Har man hardt fysisk arbeid, trenger man å hente seg inn igjen.

Gjest minimosa

Vi dro på hytta i går, var opp i rett tid i morrest og gjorde unna resten av det vi dro opp for å gjøre, slappet av litt og dro hjem. Hjemme har vi nå satt en stek i ovnen i leirgryte og snart skal vi skifte til treningstøy og ta runden vår i skogen mens steika står og godgjør seg. Vel hjemme blir det dusj og klargjøring av resten av middagen, spising og rett ut i godstolen resten av kvelden. :o)

''opp i rett tid i morres''

Rett tid? Hva er det? 08:30 +/- 10 minutter?

Gjest Nickløsheletida

''Er han bare lat?''

Ja, det høres slik ut.

Annonse

''opp i rett tid i morres''

Rett tid? Hva er det? 08:30 +/- 10 minutter?

''Rett tid? Hva er det? 08:30 +/- 10 minutter?''

Ja, faktisk. :o) På en søndag er det i rett tid for oss - på trøndersk betyr "i rett tid" i denne sammenhengen at vi er tidlig oppe. :o)

''Rett tid? Hva er det? 08:30 +/- 10 minutter?''

Ja, faktisk. :o) På en søndag er det i rett tid for oss - på trøndersk betyr "i rett tid" i denne sammenhengen at vi er tidlig oppe. :o)

Jeg sov til nesten 10:30 i dag *hehe* Det er feil tid, det-

Har vaska gulv, bakt to sorter kaffebrød, laga smoothies, baker knekkebrød nå. Hatt besøk av to venninner m/familie. Full action :-) Kjempeartig!

Gjest Søndagskjæreste

Hva med å la være å prøve å bestemme over den andre? Blir han sur hvis ikke du vil se på TV sammen med ham?

Jeg bestemmer da ikke over ham! Jeg spør om han har lyst til å gjøre ett eller annet (konkret) i helgen og han sier ja. Så kommer vi til helgen og det blir ikke noe av. Han klager ikke når jeg ikke ser tv sammen med ham, nei. Er det normalt for deg/dere å kun se på tv hele helgen, la være å gjøre husarbeid, og spise middag kl 23?

Gjest Søndagskjæreste

Jeg foreslår at du blåser i kjæresten din på søndager, og heller planlegger dine egne aktiviteter. Det er jo tydelig at dere har helt ulike behov. Hva med at du går deg en real skogstur alene, eller sammen med ei venninne?

Tror jeg må gjøre det, ja. Litt synd, siden vi ikke ser hverandre så ofte i ukene, men det kan jo hende han faktisk får ræva ut av godstolen oftere når han ser at jeg forsvinner på tur til stadighet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...