Gå til innhold

Til ettertanke

Anbefalte innlegg

Gjest grublendeikveld
Skrevet

En ting slår meg, når jeg leser noen innlegg her på dol. Hvem skjuler seg bak navnene? Når en vet at ABB også var ivrig etter diskusjoner om Norge og innvandring osv, og var med i nettforumer. Hvem vet hva slags mennesketyper vi sitter og diskuterer med her? Det er skremmende å tenke på...

Gjest islamskeptiker
Skrevet

Synes ikke det er noe skremmende at folk er skeptisk til muslims innvandring. Man må ikke begynne å gjemme seg og tie om dette temaet bare fordi en gal mann gjorde noe helt sykt. De aller fleste som er imot for mye muslimsk innvandring er like vettuge og oppegående mennesker som du nok anser deg selv som.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Hvem skjuler seg bak navnene?''

Godt spørsmål. Du kan jo gå foran med et godt eksempel og oute deg selv.

ABB var btw. så langt jeg har lest ikke spesielt aktiv på nettforum sammenlignet med svært mange andre.

Gjest påsana
Skrevet

Hadde det hjulpet deg om du hadde navn og adresse på de som diskuterer her inne? Diskusjon fører til at ulike mennesker uttrykker sine meninger. Det er vi frie til i dette landet. Meningene våre er formet av hvem vi er, miljøet vi er oppdratt i, hendelser som preger oss osvosv. Ingen grunn til å være paranoid.

Skrevet

''Hvem skjuler seg bak navnene? ''

Men om jeg kaller meg nicket Bookworm eller døpenavnet Anne Lovinda her, så hadde det ikke utgjort noen forskjell. Jeg har de samme meningene og tankene uansett... Hvis jeg hadde vært en eller annen slags ekstremist, hadde jeg vel kanskje vært mer forsiktig i mine ytringer hvis jeg brukte døpenavnet mitt, men tanker og meninger, og påfølgende handlinger hadde jo ikke endret seg...

Det er i hvert fall ikke noen bekymring for meg...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror mange fikk seg en overraskelse da nettøffingen Fjordman nylig sto fram og viste seg å være en slags sosialarbeider som ligner mistenkelig på den yngre tvillingbroren til go'gutten Knut Jørgen Røed Ødegaard også.

Gjest watch out
Skrevet

Ja, en vet aldri. Må bare være på vakt når enkelte kommer med ekstreme ytringer...

Men det trenger ikke bety at de er massemordere for det.

Det er forskjell på å ha det i "kjeften" eller i knytteneven som man sier.

Skrevet

Tror mange fikk seg en overraskelse da nettøffingen Fjordman nylig sto fram og viste seg å være en slags sosialarbeider som ligner mistenkelig på den yngre tvillingbroren til go'gutten Knut Jørgen Røed Ødegaard også.

Hehe, sant nok!

Skrevet

"Den yngre tvillingbroren"? En tvillingbror er vel like gammel som...?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg innså feilen i den setningen rett etter at jeg postet den i natt. Men han ligner veldig på en 10 år yngre utgave av stjernemannen.

Skrevet

Jeg har tvillingonkler som er født i forskjellig tiår! (Én i 1930-årene, og den andre i 1940-årene!)

Tvillinger blir jo ikke født :samtidig:.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg innså feilen i den setningen rett etter at jeg postet den i natt. Men han ligner veldig på en 10 år yngre utgave av stjernemannen.

De har definitivt en eldre "bror" også! Bilder av Wolfgang Plagge fra yngre dager er veldig likt de to omtalte gutta. Uendelig lang lenke, men pytt:

http://www.google.no/imgres?q=wolfgang+plagge&um=1&hl=no&rlz=1R2ADSA_noNO389&tbm=isch&tbnid=UVbPO1Qnbn-lNM:&imgrefurl=http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2000092713115188219729&docid=kGvDKSsdaj8TYM&w=150&h=211&ei=XBBJTuKaD5Ge-wahlYD8Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=154&vpy=233&dur=3495&hovh=168&hovw=120&tx=74&ty=117&page=2&tbnh=133&tbnw=104&start=19&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:19&biw=1170&bih=566

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hjelper ikke det spøtt å få vite hvem som er bak nickene heller. Jeg ble kjent med en person her på dol, som ble min beste venn. Etter å ha kjent ham i 6 år, også i RL, oppdaget jeg at han hadde holdt meg for narr hele tiden og løyet om det meste, fra tatoveringer, yrke, og til og med at han var gift, mens han hadde utgitt seg for å være singel. Når enkelte er i stand til å leve slike dobbeltliv, hjelper det ikke å vite hva de heter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...