morsan Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 ''Jeg sitter i stua som vanlig en fredagskveld og ser på dagsrevyen, da jeg plutselig hører et brak. Jeg snur meg brått - og hva får jeg se???'' Taket som faller ned! :-) mvh Du skulle vært dikter du som er så flink til å rime ;-) 0 Siter
Gjest joa d går an Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 ''Jeg sitter i stua som vanlig en fredagskveld og ser på dagsrevyen, da jeg plutselig hører et brak. Jeg snur meg brått - og hva får jeg se???'' Taket som faller ned! :-) mvh Ja hihi Tror jeg skal prøve meg som forfatter.... Krimforfatter that is. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 Jeg tror de bruker historisk presens for at det skal fenge leserne mer. Det er alltid mer gripende å lese om noe som fortsatt pågår, enn noe som er avsluttet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. august 2011 Skrevet 15. august 2011 Det kalles dramatisk eller historisk presens, og er vel tradisjonelt sett mer brukt i skjønnlitteraturen. Men journalistikken henter stadig flere skjønnlitterære grep, så det er nok derfor du har lagt merke til det i det siste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.