Gå til innhold

Ny innholdsløs valgkamp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valgdeltagelsen ved kommune- og fylkestingsvalg ligger på rundt 60%. To femdeler av befolkningen finner det altså ikke bryet verdt å stemme.

Ved forrige valg handlet medias dekning i liten grad om politikk og i enda mindre grad om lokalpolitikk. Hovedsakene var angrep på enkeltpersoner. Gammel dritt som "tilfeldigvis" ble dratt fram under valgkampen.

Jeg husker ikke lengre hvem som ble pressens hakkekyllinger den gangen og hva sakene handlet om. Bare at det var drepende kjedelig og satte en effektiv stopper for debatt om hva valget handlet om. Lokalpolitikk.

TV-debattene ble gjestet av partiledere og gav like lite oppmerksomhet til lokalpolitikken. På plass var de sedvanlige programlederne som passet på å avbryte debattantene før de kom til kjernen i det de ville formidle om de ikke likte det som ble sagt.

Disse debattene fremstår som en fornærmelse både mot publikums intellekt og samfunnsengasjement. Tror de virkelig at TV-seerne er for dumme til å takle en argumentasjon som tar mer enn tre setninger? Mener programlederne at vi ikke kan forholde oss til at ikke alle spørsmål har enkle og korte svar?

Kommentarene i etterkant av valgsendinger ligner mest på sportsredaksjonen. Det handler ikke om hvilke synspunkter som kom frem, men hvem som tok seg best ut i debatten.

Nå er pressens avledningsmanøver godt igang igjen. For øyeblikket er det Karl I.Hagen det handler om. Og den spikeren vil de klare å koke suppe på lenge. Siden finner de andre.

Jeg lurer på om det er fordi de ikke ønsker reell politisk debatt eller om det rett og slett er for krevende for journalister, programledere og redaktører å forholde seg til saker som krever en IQ på over 50.

Skrevet

Så hjertens enig. Jeg blir sliten allerede før de kommer ordentlig igang. Og møkk lei av kaklingen om gubben Hagen. *snft*

Skrevet

Så hjertens enig. Jeg blir sliten allerede før de kommer ordentlig igang. Og møkk lei av kaklingen om gubben Hagen. *snft*

Journalister som ringer Hagen for å spørre hva han mener virker generelt å være lite interessert i og dekke en politisk sak. Men veldig opptatt av å finne noen sitater de kan sette sammen til et ramaskrik.

mvh

Skrevet

''Tror de virkelig at TV-seerne er for dumme til å takle en argumentasjon som tar mer enn tre setninger? ''

For å sitere en professor: Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet....;-)

Skrevet

''Tror de virkelig at TV-seerne er for dumme til å takle en argumentasjon som tar mer enn tre setninger? ''

For å sitere en professor: Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet....;-)

''For å sitere en professor: Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet....;-)''

Lurer på hvordan journalistene skårer der...

:-)

mvh

Skrevet

''For øyeblikket er det Karl I.Hagen det handler om. Og den spikeren vil de klare å koke suppe på lenge. Siden finner de andre. ''

Dette er jo fordi Carl I Hagen ønsker å være i media. Han er ikke et uskyldig offer (selv om Frp elsker offer-rollen), men han bruker media for alt det er verdt. Uten media hadde knapt Frp eksistert.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Haha!

Jeg skrev akkurat den setningen på DOL (i fjor, tror jeg) og ble pepret og hengt ut av ...eh... "halve DOL" (gjett hvilken halvdel) som mente seg fornærmet!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har hørt det sitatet, men hvem sa det egentlig?

Skrevet

Haha!

Jeg skrev akkurat den setningen på DOL (i fjor, tror jeg) og ble pepret og hengt ut av ...eh... "halve DOL" (gjett hvilken halvdel) som mente seg fornærmet!

;-)

Med vennlig hilsen

Rent "teknisk" kunne man jo ha tenkt seg at færre enn halvparten var dummere enn gjennomsnittet, bare at de trakk ned snittet noe voldsomt ;-)

Skrevet

Rent "teknisk" kunne man jo ha tenkt seg at færre enn halvparten var dummere enn gjennomsnittet, bare at de trakk ned snittet noe voldsomt ;-)

''var dummere enn gjennomsnittet, bare at de trakk ned snittet noe voldsomt ;-)

''

Jepp, det er det som er forskjellen på "median" og "middelverdi" ;-)

Skrevet

Hei,

Ja, jeg garderte meg faktisk med en slik setning. Like lite hjalp det! :-D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er så enig! Synes rikspolitikerne kunne tie stille under kommune/fylkesvalgene. Og så kunne lokalpolitikerne virkelig stått frem i lokapressen og vist oss hva det egentlig er de står for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...