Gå til innhold

Lite hensiktsmessig ressursbruk?

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt imponert over de som greier å si noe om hvorvidt dette er mye eller lite. Hva sammenligner dere med? Hvor mange/ hvor lenge etterforsket man Baneheia foreksempel? Nokas? Orderud?

For min del er det første gang jeg ser etterforskning oppgitt i mengde, og jeg har ikke noe grunnlag for å vite om det er raust eller knapt.

''For min del er det første gang jeg ser etterforskning oppgitt i mengde, og jeg har ikke noe grunnlag for å vite om det er raust eller knapt.''

Jeg har heller ikke noe sammenlikningsgrunnlag men synes at fyren i linken jeg la ut fremmer noen interessante synspunkter. Ser allikevel at det kanskje finnes flere gode argumenter for en svært detaljert etterforskning enn det motsatte.

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• frosken

11

• Mandolaika

10

• mariaflyfly

5

Mest aktive i denne tråden

''De som sa de ønsket seg mer demokrati og mer ytringsfrihet etter tragedien kan stikke det en viss plass når de reagerer slik på Hagens utspill. Norge har ikke forandret seg en døyt siden tragedien.''

Jeg tror du fundamentalt misforstår hva ytringsfrihet er.

Ytringsfrihet er IKKE retten til å kunne fremføre hva man måtte ønske uimotsagt. Det er ikke bare Hagen som har ytringsfrihet, og det skulle bare mangle at han blir motsagt.

Det er nettop det som er demokrati og ytringsfrihet!

Det er helt greit å si imot Hagen, men det er måten det gjøres på som avgjør om det er akseptabelt/innenfor ytringsfriheten.

Dersom (og jeg sier ikke at det har skjedd her) man tillegger den andre meninger denne ikke har gitt uttrykk for og/eller prøver å stemple vedkommende som rasist/ufølsom e.l. så er dette et forsøk på å kneble vedkommende. Og da prøver å en å begrense ytringsfriheten.

Det er helt greit å si imot Hagen, men det er måten det gjøres på som avgjør om det er akseptabelt/innenfor ytringsfriheten.

Dersom (og jeg sier ikke at det har skjedd her) man tillegger den andre meninger denne ikke har gitt uttrykk for og/eller prøver å stemple vedkommende som rasist/ufølsom e.l. så er dette et forsøk på å kneble vedkommende. Og da prøver å en å begrense ytringsfriheten.

''Det er helt greit å si imot Hagen, men det er måten det gjøres på som avgjør om det er akseptabelt/innenfor ytringsfriheten.''

Nei, det er "utenfor ytringsfriheten" hvis lovverket forhindrer Hagen i å fremsette sin mening i offentligheten.

''Dersom (og jeg sier ikke at det har skjedd her) man tillegger den andre meninger denne ikke har gitt uttrykk for og/eller prøver å stemple vedkommende som rasist/ufølsom e.l. så er dette et forsøk på å kneble vedkommende. Og da prøver å en å begrense ytringsfriheten.''

Nei, de tingene du nevner her har intet å gjøre med å "begrense ytringsfriheten". Ikke engang i nærheten.

Ytringsfriheten handler om Grunnlovens paragraf 100. Det handler overhodet ikke om å motsi fol, enten det er på sviktende grunnlag, eller om det så var direkte løgn.

Med vennlig hilsen

''Det er helt greit å si imot Hagen, men det er måten det gjøres på som avgjør om det er akseptabelt/innenfor ytringsfriheten.''

Nei, det er "utenfor ytringsfriheten" hvis lovverket forhindrer Hagen i å fremsette sin mening i offentligheten.

''Dersom (og jeg sier ikke at det har skjedd her) man tillegger den andre meninger denne ikke har gitt uttrykk for og/eller prøver å stemple vedkommende som rasist/ufølsom e.l. så er dette et forsøk på å kneble vedkommende. Og da prøver å en å begrense ytringsfriheten.''

Nei, de tingene du nevner her har intet å gjøre med å "begrense ytringsfriheten". Ikke engang i nærheten.

Ytringsfriheten handler om Grunnlovens paragraf 100. Det handler overhodet ikke om å motsi fol, enten det er på sviktende grunnlag, eller om det så var direkte løgn.

Med vennlig hilsen

''Nei, de tingene du nevner her har intet å gjøre med å "begrense ytringsfriheten".''

Det er jo stort sett å forsøke begrense andres ytringer du bedriver tiden med her inne.

Hjelper det ikke med god gammeldags skjikane/hersketeknikk/utmattelse, så spammer du i følge WB ned mailboksen deres med krav om at det andre skriver skal slettes.

Jeg er altså svært lite enig med FrP generelt, men jeg synes at de oftere blir uthengt for saker hvor de mistolkes litt. Sist nå den hotell-sykehjems-saken. Han ble latterliggjort fordi han mente at hotellpersonalet skulle være pleiere på deltid. Saken kom vel av et lite inspill i en tale - og det bygget på seg utover dagen hvor idiotisk han var. Da han slapp til utover dagen, var det jo slett ikke det han hadde ment (han er jo ikke idiot, da). Selv hotellfolk (var det Stordalen, tro?) var jo ikke uvillige til at det kunne være en grei ordning - å bruke ubrukt bygningskapasitet istedetfor å bruke ytterligere millioner på bygge nye bygg.

Ikke det at jeg vet så mye om dette kunne være ok - jeg er verken økonom eller annen slags ekspert i denne saken (og jeg vil faktisk tro at det gjelder svært mange av dem som hylte opp også..)

Og en del saker (husker ikke spesifikt hvilke) så har jo FrP vært ute med ting som folk i etterkant har blitt enige i.

Dette kan jeg se - selv om jeg ikke liker å innrømme det - jeg er nemlig også rammet av froskens FrP-allergi.

Veldig gode presiseringer, det er akkurat slike ting jeg mener, så takk.

''De som sa de ønsket seg mer demokrati og mer ytringsfrihet etter tragedien kan stikke det en viss plass når de reagerer slik på Hagens utspill. Norge har ikke forandret seg en døyt siden tragedien.''

Jeg tror du fundamentalt misforstår hva ytringsfrihet er.

Ytringsfrihet er IKKE retten til å kunne fremføre hva man måtte ønske uimotsagt. Det er ikke bare Hagen som har ytringsfrihet, og det skulle bare mangle at han blir motsagt.

Det er nettop det som er demokrati og ytringsfrihet!

Tusen takk til deg, jeg vet utmerket godt hva demokrati og ytringsfrihet er. Carl I. Hagen blir kneblet og stemplet som hjerterå og følelsesløs bare fordi han har synspunkter rundt ressursbruken når det gjelder etterforskningen. Det er en meget dårlig hersketeknikk å stemple folk sånn fordi de har en mening.

Annonse

Misforstå? Så avansert er han da ikke.

Og la meg for sikkerhets skyld presisere at jeg aldri har befunnet meg på venstresida politisk sett.

Nei, hvor du befinner deg politisk bryr jeg meg lite om, men ser i alle fall hvilke adjektiver du bruker på Hagen.

Tusen takk til deg, jeg vet utmerket godt hva demokrati og ytringsfrihet er. Carl I. Hagen blir kneblet og stemplet som hjerterå og følelsesløs bare fordi han har synspunkter rundt ressursbruken når det gjelder etterforskningen. Det er en meget dårlig hersketeknikk å stemple folk sånn fordi de har en mening.

Å påstå at Carl I Hagen (som står daglig i landsdekkende media) blir "kneblet" faller på sin egen urimelighet.

Det har fredeles ikke noe som helst med ytringsfrihet å gjøre, og når du trekker inn slike elementer (som at han blir stempet som "hjerterå") så viser du jo til gangs at du faktisk ikke har forstått konseptet ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Å påstå at Carl I Hagen (som står daglig i landsdekkende media) blir "kneblet" faller på sin egen urimelighet.

Det har fredeles ikke noe som helst med ytringsfrihet å gjøre, og når du trekker inn slike elementer (som at han blir stempet som "hjerterå") så viser du jo til gangs at du faktisk ikke har forstått konseptet ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

'' (som at han blir stempet som "hjerterå") så viser du jo til gangs at du faktisk ikke har forstått konseptet ytringsfrihet.''

Det har tydeligvis ikke du heller, Sør, for vedkommende har sin ytringsfrihet til å si hva h*n mener om Hagen. Da er det _du_ som har misforstått ytringsfriheten.

'' (som at han blir stempet som "hjerterå") så viser du jo til gangs at du faktisk ikke har forstått konseptet ytringsfrihet.''

Det har tydeligvis ikke du heller, Sør, for vedkommende har sin ytringsfrihet til å si hva h*n mener om Hagen. Da er det _du_ som har misforstått ytringsfriheten.

Men jeg har da ikke påstått at noen blir nektet ytringsfrihet...???

Jeg påpeker at Hagen ikke blir nektet ytringsfrihet bare fordi han blir latterliggjort, hånet, folk er uenig med ham, osv.

Han hadde blitt nektet ytringsfrihet HVIS staten hadde gjort det ulovlig å skrive/uttale hans politiske synspunkt, eller offentlige kanaler (som NRK) ikke fikk lov til å gjengi dem. Det skjer vitterlig ikke, for han er som en "bad penny" som er tilbake i media hver gang man trodde det var trygt å åpne avisen.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Men jeg har da ikke påstått at noen blir nektet ytringsfrihet...???

Jeg påpeker at Hagen ikke blir nektet ytringsfrihet bare fordi han blir latterliggjort, hånet, folk er uenig med ham, osv.

Han hadde blitt nektet ytringsfrihet HVIS staten hadde gjort det ulovlig å skrive/uttale hans politiske synspunkt, eller offentlige kanaler (som NRK) ikke fikk lov til å gjengi dem. Det skjer vitterlig ikke, for han er som en "bad penny" som er tilbake i media hver gang man trodde det var trygt å åpne avisen.

Med vennlig hilsen

''Men jeg har da ikke påstått at noen blir nektet ytringsfrihet...???''

Hvorfor kan ikke da folk tillate seg å mene at Hagen er "hjerterå", i sine øyne?

Jeg setter veldig pris på Hagen sine påstander og uttalelser, de beviser bare hvor dum mannen er.

''Men jeg har da ikke påstått at noen blir nektet ytringsfrihet...???''

Hvorfor kan ikke da folk tillate seg å mene at Hagen er "hjerterå", i sine øyne?

Jeg setter veldig pris på Hagen sine påstander og uttalelser, de beviser bare hvor dum mannen er.

''Hvorfor kan ikke da folk tillate seg å mene at Hagen er "hjerterå", i sine øyne?''

Det synes jeg godt de kan! (Jeg har da ikke skrevet noe annet.)

Mente du å svare en annen enn meg?

''Jeg setter veldig pris på Hagen sine påstander og uttalelser, de beviser bare hvor dum mannen er.''

:knegg:

Enig, men dessverre virker det ofte som om tilhengerne hans ikke bryr seg.

Med vennlig hilsen

Annonse

hidi, the scorpion

''Hvorfor kan ikke da folk tillate seg å mene at Hagen er "hjerterå", i sine øyne?''

Det synes jeg godt de kan! (Jeg har da ikke skrevet noe annet.)

Mente du å svare en annen enn meg?

''Jeg setter veldig pris på Hagen sine påstander og uttalelser, de beviser bare hvor dum mannen er.''

:knegg:

Enig, men dessverre virker det ofte som om tilhengerne hans ikke bryr seg.

Med vennlig hilsen

''Mente du å svare en annen enn meg?''

Det er faktisk ganske mulig. Skal sjekke det opp;)

Takk, en til som har skjønt hva jeg mente.

Med vennlig hilsen

Det er du som ikke forstår hva ytringsfrihet er. Man må kunne ytre seg uten å bli kneblet og stemplet. Punktum. Jeg mener da ikke at han ikke skal kunne bli motsagt for det.

Det er du som ikke forstår hva ytringsfrihet er. Man må kunne ytre seg uten å bli kneblet og stemplet. Punktum. Jeg mener da ikke at han ikke skal kunne bli motsagt for det.

''Det er du som ikke forstår hva ytringsfrihet er. Man må kunne ytre seg uten å bli kneblet og stemplet. Punktum.''

Nei, det er intet krav til det hva angår ytringsfrihet. Ytringsfrihet er bare ikke det du tilsynelatende tror det er.

Ikke blir han "kneblet" heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...