Gå til innhold

Lite hensiktsmessig ressursbruk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• frosken

11

• Mandolaika

10

• mariaflyfly

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er altså svært lite enig med FrP generelt, men jeg synes at de oftere blir uthengt for saker hvor de mistolkes litt. Sist nå den hotell-sykehjems-saken. Han ble latterliggjort fordi han mente at hotellpersonalet skulle være pleiere på deltid. Saken kom vel av et lite inspill i en tale - og det bygget på seg utover dagen hvor idiotisk han var. Da han slapp til utover dagen, var det jo slett ikke det han hadde ment (han er jo ikke idiot, da). Selv hotellfolk (var det Stordalen, tro?) var jo ikke uvillige til at det kunne være en grei ordning - å bruke ubrukt bygningskapasitet istedetfor å bruke ytterligere millioner på bygge nye bygg.

Ikke det at jeg vet så mye om dette kunne være ok - jeg er verken økonom eller annen slags ekspert i denne saken (og jeg vil faktisk tro at det gjelder svært mange av dem som hylte opp også..)

Og en del saker (husker ikke spesifikt hvilke) så har jo FrP vært ute med ting som folk i etterkant har blitt enige i.

Dette kan jeg se - selv om jeg ikke liker å innrømme det - jeg er nemlig også rammet av froskens FrP-allergi.

''Og en del saker (husker ikke spesifikt hvilke) så har jo FrP vært ute med ting som folk i etterkant har blitt enige i.

Dette kan jeg se - selv om jeg ikke liker å innrømme det - jeg er nemlig også rammet av froskens FrP-allergi.''

Min frp-allergi er såpass kraftig at jeg nesten er litt flau. Den medfører at jeg (sannsynligvis i likhet med ganske mange andre) kategorisk avviser stort sett alt frp måtte komme med. Jeg er på sett og vis ikke villig til å vurdere innholdet så nøye, ut i fra en tanke om at jeg uansett ikke ønsker frp i noen maktposisjon. Den verste delen av denne allergien handler om Siv Jensen. Jeg klarer ikke å sitte stille lenge nok når hun er på tv til at jeg får med meg hva hun sier.

Det som er dumt med frp-allergikere som meg, er at vi sjelden gidder å argumentere respektfult i forhold til frp sine utspill. Jeg tror at vi kanskje er med på å øke tilslutningen til frp gjennom vår manglende vilje til å vise respekt og diskutere saklig. Når det er sagt; jeg har ikke tenkt å melde meg frivillig til å gjennomføre en sånn endring. Jeg har for sterk allergi!

Gjest lurer på det meste

Tror etterforskningen er veldig viktig men å tiltale for hver enkelt kunne visst bli veldig "langvarig" forsto jeg. Men hva som er best for hvem er et spørsmål. Etterforskning og avhør bør gi alle svarene. En veldig lang og ressurskrevende rettsak vil gi mye flere muliheter til anker i ettertid eller. Og kanskje en veldig ekstrabelastning på ofre og pårørende.

Men tror nok det er mye i hvem som sier ting i forhold til reaksjonene. Reaksjonene er her som alle andre steder personrettede i stedet for saksrettede. Hva med å si at jeg er uenig med Hagen i det fordi osv.... ? Ikke snakke om duster som stemmer FRP osv. Jeg respekterer at folk har forskjellige meninger og diskuterer sak, ikke person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...