Gå til innhold

Øvelseskjøring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er det med bot for ikke å bruke blinklyset tro? Er ikke politiet så strenge på det, kanskje?

Ikke helt nytt, men dog:

''Benny svarer:

Hei Camilla! Nei, du er nok ikke den eneste. Det er mange som synder på dette området og det kan dessverre få lite hyggelige konsekvenser.

Dessuten kan det gi bot, ja. Feil lys på bilen, dvs hvis du benytter nærlys, fjernlys eller kjørelys feil, betyr bot på 2000 kroner. Dette omfatter også om du ikke gir påbudt tegn, dvs bruker blinklys.

Mitt inntrykk er at politiet svært sjelden slår ned på dette. Hvis de gjør det, er det gjerne hvis det skjer i kombinasjon med annen "uryddig" kjøring. Mvh Benny.

''

http://www.tv2.no/underholdning/broom/dyrt-aa-droppe-blinklyset-2981794.html

Det er ikke helt galt det njaaaa, skriver. Kjører du under fartsgrensen og lager kø, burde du ha såpass vett at du kjører til side av og til. Køer er farlig for alle, det skaper stor irritasjon og fører til mange farlige situasjoner.

Nordmenn klarer ikke å koble det de ser på speedometeret og det de ser i speilet.

Det er heller ingen grunn til å ligge langt under fartsgrensen når vær og føreforhold tilsier at du kan holde fartsgrensen.

Svenskene er mye flinkere enn oss til dette, lager de køer så kjører de til side eller hjelper bilen bak forbi. Det ser du aldri en nordmann gjøre.

''Det ser du aldri en nordmann gjøre.''

Å joda, jeg gjør det ganske ofte. Kjører en bil som egner seg der hvor det verken er bakker eller svinger, og jeg ble dressert av min kjørelærer til _alltid_ å følge med på om det dannet seg kø, og i såfall kjøre til siden.

Selv nå, mange år etter at kjørelæreren forsvant fra min bil, hører jeg stemmen hans dersom jeg er lat og ikke svinger til siden ;-)

Gjest ambrose

Å joda, jeg gjør det ganske ofte. Kjører en bil som egner seg der hvor det verken er bakker eller svinger, og jeg ble dressert av min kjørelærer til _alltid_ å følge med på om det dannet seg kø, og i såfall kjøre til siden.

Selv nå, mange år etter at kjørelæreren forsvant fra min bil, hører jeg stemmen hans dersom jeg er lat og ikke svinger til siden ;-)

En annen "variant" som er irriterende er de som ligger i venstre felt og daffer der dette feltet er beregnet for de som skal kjøre fortere enn i høyre felt og ikke legger seg i det feltet som de skal være i..

''Selv nå, mange år etter at kjørelæreren forsvant fra min bil, hører jeg stemmen hans''

He he... Jeg klarer ikke å huske spesielle formaninger som ble gjentatt, men jeg husker at han hadde så lange bein at han måtte trekke dem til seg hver gang jeg skulle sette bilen i femte, og så husker jeg at denne schwære karen (han var generelt veldig stor, høy, bredskuldret, stort hode) hadde utrolig lys og mild stemme. Skulle nesten tro han sang sopran i guttekoret ;-)

''Selv nå, mange år etter at kjørelæreren forsvant fra min bil, hører jeg stemmen hans''

He he... Jeg klarer ikke å huske spesielle formaninger som ble gjentatt, men jeg husker at han hadde så lange bein at han måtte trekke dem til seg hver gang jeg skulle sette bilen i femte, og så husker jeg at denne schwære karen (han var generelt veldig stor, høy, bredskuldret, stort hode) hadde utrolig lys og mild stemme. Skulle nesten tro han sang sopran i guttekoret ;-)

Jeg øvelseskjørte i min egen bil, så det er kanskje derfor kjørelæreren fortsatt sitter ved siden av meg fra tid til annen. Han blir litt gretten når jeg er litt sløv med å sjekke om det kommer noen fra høyre på alle småveiene i nærheten ;-)

Annonse

Jeg øvelseskjørte i min egen bil, så det er kanskje derfor kjørelæreren fortsatt sitter ved siden av meg fra tid til annen. Han blir litt gretten når jeg er litt sløv med å sjekke om det kommer noen fra høyre på alle småveiene i nærheten ;-)

;-)

Veldig bra, men du er av de sjeldne. Det er svært mange som kjører milevis med laaang kø bak, uten tegn til å kjøre til side. Jeg har ofte lurt på hva i all verden det er som rører seg i hode på disse billistene. Er det mulig å være så sløv?

Men jeg har snakket med mange unge som aldri har hørt i fra sin kjørelærer at de skal kjøre til side hvis de lager kø og det er helt utrolig.

Gjest Psyk av alt

Jeg trodde ikke det var lov å øvelseskjøre på veier med 90 km miljøgrense. Før het det motorvei...det heter noe annet nå som jeg ikke husker...poden har akkurat tatt trafikalt grunnkurs, tror jeg må spørre ham. Vi øvelseskjører, men både ham og jeg er ikke ute på E18 f.eks.

Neppe autorisert kjørelærer, men slik "kjørelærer" som mange foreldre m fl kan være når de unge skal begynne å øvelseskjøre, tenker jeg :-)

Sånn en kjørelærer har jeg vært for kompisene til ungene mine. Men det gjør meg ikke til noen autoritet som kjørelærer det da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...