Gå til innhold

Tidligere ikke besvart spørsmål. Har betalt 149,- to ganger nå

Anbefalte innlegg

Gjest Flyerman

Smerter i lår ved løping Hei, Jeg er en mann på 45 år som i ca ett år har trent med løping og sykling. Har satt et mål om å gjennomføre et fjelløp på 18 km i september og et halvmaraton i oktober i år. På grunn av noe jeg tror er beinhinnebetennelse har jeg roet ned løpingen litt siste ukene til å løpe 1-2 ganger i uken, moderate distanser (3-5 km) og i moderat tempo (6-8 min/km). Merker lite til "beinhinne-smertene" nå, men de er avløst av intense smerter/sviende følelser i forside lår, oppstår særlig i nedoverbakker, også nesten umerkelige nedovebakker. De gir seg ikke før noen timer etter trening og fører til at jeg må ned i gangtempo og selv da er det såvidt jeg kommer meg hjem. Smertene minner om begynnende kramper, men uten at musklaturen stivner helt. De oppstår gjerne etter mindre enn 5 minutter ut i løpeturen. Jeg har MS (godartet), PSC og noe forstørret venstre hjertekammer. Sprøsmålet mitt er hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre for å unngå det, slik at jeg kan fortsette å trene. På forhånd takk for svar. – FlyerMan

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Vi har dessverre ikke lenger noen fagperson som svarer på spørsmål om trening og idrettsmedisin. Kan du vennligst kontakte oss på mail ([email protected]) slik at vi kan finne ut av hvorfor du evt. ikke har fått tilbakeført tidligere reservert beløp?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...