Gå til innhold

Oppdaget feil på vitnemål, og jeg har dårlig tid

Anbefalte innlegg

Skal søke skoleplass, og av ymse grunner har jeg dårlig tid på meg. For å få med alt av fag osv, fant jeg fram alt jeg eier av vitnemål. Så oppdager jeg plutselig at det står at jeg har hatt et oppført et fag med karakteren 5 - dette er FEIL. Jeg hadde ikke c-språk i 2.klasse, måtte redusere fagkretsen pga sykdom.. Så... Er det ok å ta en linjal og streke pent over det? Eller skal jeg la det gå sin gang nå, og få det rettet opp? Jeg vil jo legge ved en lapp i det minste om at det står en feil der. Jeg kan jo ikke ljuge på meg em femmer i tysk. Fikk fire på førsteåret, men har selvsagt glemt det meste. Det kompliserer saken at dette var ved en skole i andre enden av landet - for 15 år siden. Selvsagt UTROLIG sløvt av meg ikke å oppdage det. Har gått på attføringstiltak og trygd i så pass lang tid nå at det ikke har vært aktuelt for meg å søke jobb eller skole før nå.

Siden jeg er en ærlig sjel, må jeg jo formidle at det er e feil. Noen ville kanskje tenke at det var fint at det sto der til pynt, men det kan jo avstedkomme meget uheldige situasjoner.

Så hva gjør man? Er det i det hele tatt lov å stryke over noe på en kopi av vitnemål? Kontaker skolen og håper de husker meg? Dette er snakk om fagkarakterer fra adreklasse. Djeeez jeg føler meg så vanvittig smart nå.....

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gjort noe med selve vitnemålet, men lagt med en oppklarende lapp.

Om jeg fikk din søknad til vurdering ville det at du faktisk påpeker en feil som egentlig kunne kommet deg til gode virket positivt inn på helhetsintrykket :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...