Gå til innhold

Hun er så snodig

Anbefalte innlegg

Gjest Litt spesiell
Skrevet

Har ei vennene som kommer med sånn rare utsagn. I sommer skulle jeg,mann og barn på bilferie i Norge. Venninnen min er singel og sa at hun gjerne villa bli med oss. Jeg sa at vi har ikke plass i bilen og at jeg trodde ikke at det var rett ferie for henne med barn og sånn. Når vi kom hjem kom hun å spurte hvordan ferien var. Jeg sa at det var koselig å bo til familien med masse folk og barn. Da sa hun at hun var egentlig glad for at hun takket nei. Mannen min bare kikket på meg men ett spørsmål om at jeg hadde invitert henne på ferie uten å spørre han.

Skrevet

Hehe, enig i at det var litt snodig sagt.

Men kanskje hun har vært/er veldig mye alene, og prøver å beskytte seg selv ved å fremstå som om hun har hatt det kjempegreit alene på ferie?

Og at det var hun som takket nei, fremfor at du sa det ikke passet, høres bedre ut i hennes ører for selvfølelsen hennes?

Eventuelt så har hun faktisk oppdaget at hun har hatt en alright ferie på egenhånd, og at deres type ferie ikke hadde passet for henne...

Både du og hun vet at hun ikke ble invitert med - så jeg syns ikke det er så mye å henge seg opp i. Bare husk å inkludere henne litt i hverdagen(e) dine om hun er en god venninne.... Det kan bli mange, lange dager på egenhånd og temmelig ensomt når man er singel, hvis man er av den litt rolige typen som ikke finner på så himla mye selv...

Gjest Litt spesiell
Skrevet

Hehe, enig i at det var litt snodig sagt.

Men kanskje hun har vært/er veldig mye alene, og prøver å beskytte seg selv ved å fremstå som om hun har hatt det kjempegreit alene på ferie?

Og at det var hun som takket nei, fremfor at du sa det ikke passet, høres bedre ut i hennes ører for selvfølelsen hennes?

Eventuelt så har hun faktisk oppdaget at hun har hatt en alright ferie på egenhånd, og at deres type ferie ikke hadde passet for henne...

Både du og hun vet at hun ikke ble invitert med - så jeg syns ikke det er så mye å henge seg opp i. Bare husk å inkludere henne litt i hverdagen(e) dine om hun er en god venninne.... Det kan bli mange, lange dager på egenhånd og temmelig ensomt når man er singel, hvis man er av den litt rolige typen som ikke finner på så himla mye selv...

Her er en episode til :-). Jeg skulle på show med jobben en kveld da hun sendte mld å spurte hva jeg gjorde. Jeg sa at jeg ordnet meg for å dra på show. Jeg hadde øn sket at jeg kunne blitt med sa hun. Jeg kan spørre sjefen om det er plass sa jeg. Men sjefen svarte ikke på tlf så jeg sa at det går sikkert bra så hun kunne bli med. Etter mye om og men kom hun fram til at hun orket ikke siden det var en liten sjanse for at det var fullt. Da sa hun at neste gang jeg villa invitere henne med måtte jeg si fra litt før

Skrevet

Her er en episode til :-). Jeg skulle på show med jobben en kveld da hun sendte mld å spurte hva jeg gjorde. Jeg sa at jeg ordnet meg for å dra på show. Jeg hadde øn sket at jeg kunne blitt med sa hun. Jeg kan spørre sjefen om det er plass sa jeg. Men sjefen svarte ikke på tlf så jeg sa at det går sikkert bra så hun kunne bli med. Etter mye om og men kom hun fram til at hun orket ikke siden det var en liten sjanse for at det var fullt. Da sa hun at neste gang jeg villa invitere henne med måtte jeg si fra litt før

Hun virker litt spesiell ja ;-)

Men jeg synes jo det var litt rart av deg at du sier til henne at hun kanskje kan være med deg på et jobb-arrangement/ show med jobben. Det er vel ikke vanlig å ta med venner på slikt? Ved å svare slik du gjorde, skapte du vel en forventning hos henne om at du ønsket å ha henne med og håpet at det skulle være plass - og så snur hun det rundt da, og sier det hun sier....

Skrevet

Det er mulig at det blir enklere for både deg og henne dersom du kommuniserer litt tydeligere med henne, i stedet for å svare "kanskje" og "tror ikke du vil like" osv.

Skrevet

Kanskje hun ikke mener det helt bokstavelig når hun sier at hun skulle ønske hun kunne bli med? Slik at du kan svare - jaja, kanskje du kan bli med neste gang?

Skrevet

Det høres litt spesielt ut, men på den annen side synes jeg også det høres ut som du er litt for utydelig og indirekte selv. Kanskje du skulle begynne med å først gjenta det hun har sagt, og deretter være tydelig tilbake? Feks: "Du sier du har lyst til å bli med. Nei dessverre det går ikke. Dette er et arrangement for jobben/familien osv."

Gjest Hulderen
Skrevet

''Jeg hadde ønsket at jeg kunne blitt med sa hun.''

Hun mente det sikkert ikke bokstavelig. Det er sånt man sier for å uttrykke at den andre er heldig. (Veldig vanlig å si at man kunne tenkt seg å være med når noen forteller at de skal på ferie til Syden, f.eks. Men de mener ikke akkurat den turen, selvsagt.)

Når du da begynte å ordne og styre for at hun skulle bli med, ble hun sikkert tatt på sengen, og fant det best å bakke ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...