Gå til innhold

Er du redd for edderkopper?

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg observert to edderkopper. Den ene (store) så jeg i vaskekjelleren. Den andre var på kjøkkenet. Æsj! Jeg har heldigvis ikke edderkoppfobi, men hvis jeg hadde det, så hadde jeg flyttet.

Så hva kan jeg gjøre for å unngå dem på kjøkkenet? Må jeg kontakte skadedyrkontrollen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368629-er-du-redd-for-edderkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Min store sterke bedre halvdel er faktisk mer redd for edderkopper enn jeg er, ser han en forsvinner den i støvsugeren uansett hvor liten den er:-)

Jeg bryr meg lite om dem vi har her i Norge, men giftige edderkopper har jeg stor respekt for... kunne aldri hatt tarantell som kjæledyr.

Her hjemme er vi nøye på å støvsuge der vi ser edderkoppspinn, i takhjørner, inni kroker osv. Tror det gjør det mindre attraktivt for dem å holde til hos oss, har ikke så mange av dem på besøk.

Nei, jeg er ikke redd for edderkopper. Vi får dem sjelden i hus, vet ikke hvorfor.

Men vi har mye maur og munkelus i huset, og munkelusene er ekle, selv om de ikke er farlige. Æsj...

Du får skaffe deg katt og lære katten til å spise dem opp :-) Ei venninnes katt elsker alt av småkryp som kommer inn!

Nei, jeg er ikke redd for edderkopper. Vi får dem sjelden i hus, vet ikke hvorfor.

Men vi har mye maur og munkelus i huset, og munkelusene er ekle, selv om de ikke er farlige. Æsj...

Du får skaffe deg katt og lære katten til å spise dem opp :-) Ei venninnes katt elsker alt av småkryp som kommer inn!

Jeg HATER edderkopper. De er ufyselige, de er skumle og jeg er hellig overbevist om at de er mye farligere enn folk flest skjønner. :D

Sorry, skulle under hovedinnlegget. ;)

Gjest Hulderen

Hva er munkelus? Det har jeg ikke hørt om. Er det dialekt?

Annonse

Gjest Hulderen

Tror ikke det er dialekt?

Det er sånne ekle grå dyr med panser på ryggen som tusler rundt i mørke hjørner og under steiner...

Jeg ser at Ferskenblomst fant løsningen, jeg kjenner dem også om skrukketroll. Om ikke det er dialekt, er det vl at (u)kjært barn har mange navn.

Nja.. de er ikke mine favoritter. Men jeg bor "i skogen" og forventer ikke annet enn at de kommer inn. Vaskerom og bad er sånne steder de tar inn tidvis. Større enn femkroner noen av dem.

Som oftest er jeg alene i huset når de dukker opp. Så jeg har igrunnen gitt opp den hylinga og løpinga. ;0) Jeg bretter opp ermene og henter støvsugeren.

Annonse

Munkelus? Aldri hørt om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...