Gå til innhold

Er du redd for edderkopper?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke redd dem i det hele tatt. Jeg er den som må ta meg av de vi finner her i huset, for ingen andre tør. Jeg er snill mot dem og slipper dem ut i det fri:)

Gresshopper derimot....Angst! :/

''Gresshopper derimot....Angst! :/''

Da kan du bare glede deg til du blir sånn cirka 65+, for da er det ikke gresshopper mer ;-)

hidi, the scorpion

Må le av deg, Spenol(1);))) Når ble edderkopper skadedyr? De holder jo det rommet fritt for andre og mer irriterende insekter!

Nei, jeg er ikke redd for insekter eller andre dyr som bor i Norge, bortsett fra at noen er mer irriterende enn andre;)

Jeg misliker edderkopper, men har ikke fobi nå lenger.

Jeg utviklet edderkoppfobi etter å ha bodd i en kjip kjellerhybel i Oslo. Bare i løpet av september måned fanget jeg 40 edderkopper! .-( Jeg hadde mareritt om edderkopper i senga i flere år etterpå (absolutt ikke hver natt, men at dette marerittet dukket opp innimellom).

Jeg ble kvitt fobien ved en slags 'esponeringsterapi' (?). Da sønnen min var liten, ville jeg ikke overføre min frykt til han, og tvang meg derfor til å være rolig og fattet når jeg oppdaget edderkopper i huset. Over tid hjalp det veldig, men bare til det reduserte seg fra frykt til misliking :-)

Jeg synes forresten dette utsagnet er bra:

''"I don't understand how a woman can take boiling hot wax, pour it on upper thighs, rip the hair out by the roots, and still be afraid of a spider." ''

http://quotations.about.com/od/funnymovieandtvquotes/a/seinfeld4.htm

Annonse

Hehehe! Du har nå alltid et trøstens ord:)

Vi ler fortsatt litt av en onkel av husbonden, som proklamerte høyt og tydelig her en sommer at nå for tiden var det helt slutt på gresshoppene - kunne det ha noe med klimaendringene å gjøre, montro?

Vi trodde først han tullet, for da han sa dette sto vi ute en sensommerkveld i nesten øredøvende gresshoppesus. Han på sin side trodde _vi_ tullet da vi påstod at vi hørte gresshoppene der og da ;-)

ÆÆsj!! De er ufyselige! Har dere sånne inne?

Ja, vi ser dem av og til på vaskerommet og på badet, lurer på om de kommer opp gjennom sluken.

Hver vår har vi maurgift rundt om i huset, og da dukker det alltid opp en haug med døde munkelus også (som vi ikke har sett levende, men som sikkert har væ'rt fremme om natta og spist maurgift) - så da slår vi to fluer i en smekk (det var da veldig så slagferdig jeg var!)

Vi ler fortsatt litt av en onkel av husbonden, som proklamerte høyt og tydelig her en sommer at nå for tiden var det helt slutt på gresshoppene - kunne det ha noe med klimaendringene å gjøre, montro?

Vi trodde først han tullet, for da han sa dette sto vi ute en sensommerkveld i nesten øredøvende gresshoppesus. Han på sin side trodde _vi_ tullet da vi påstod at vi hørte gresshoppene der og da ;-)

Hehe! Ja, det finnes fordeler med å bli eldre.

Men det må sies at når det kommer til meg og gresshopper er det ikke først og fremst lyden som plager meg. Det er når det sitter en 8 cm lang sak og stirrer på meg med digre, tomme øyne at alt går helt galt...:/

Jeg har relativt noia for edderkopper. I går kveld kom jeg hjem ganske seint og skulle ned i kjelleren. I kjellerstua satt en gedigen en på lista. Hadde den sittet midt på gulvet, hadde jeg sluppet en stor, tung bok på den og fått noen til å fjerne liket dagen etter. Siden det var umulig, ringte jeg kjæresten min og var relativt tydelig på at jeg syntes han var en stor dust som ikke var her. Så gikk jeg ut for å se om det var lys hos noen naboer. Heldigvis var det noen som ikke hadde lagt seg. Han bevæpnet seg med et avisballtre og tok rotta på den. (kona hans er om mulig enda mer hysterisk enn meg når det kommer til edderkopper, så de forsto alvoret i situasjonen). Det betenkelige var at han også knerta storebroren til den jeg så :(

Så i bunn og grunn lurer jeg også på hva man gjør for å kvitte seg med disse ubudne gjestene :(

Jeg er ikke det minste redd for edderkopper, men er glad for å bo i et land der de ikke er giftige / farlige for mennesker. Jeg synes vi har det fint som kan f.eks. legge småbarn i hytter og telt uten å tenke på malariamygg, skorpioner, giftslanger eller noe sånt.

Edderkoppene er stort sett i kjellerstua, en sjelden gang høyere opp. Jeg tar bare litt tørkepapir og klemmer til. Har aldri blitt angrepet hittil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...