Gå til innhold

Stakkars Nerdrum

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

Fordi han kommer til å forlate landet for godt når soningen er ferdig.

Det spiller da ingen rolle hvilket land han bor i, han er uansett en norsk maler, på samme måte som Ibsen var norsk forfatter selv om han bodde store deler av livet utenfor Norge.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• Avarian

4

• tonie

3

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Men ahh.. hadde ikke norsk kunstliv agert som eselrøver i saken Nerdrum. Så ville mannen sørget for norgesreklame verdt ganske mye mer enn den lille sum han nå skal inn for. Og som staten må betale ENDA mer for å ha ham i et par år.

Han er ikke av denne klode må vite! :0D Sånt blir det fasinerende ting av. Og vi kan nå smykke oss med historien om hvilke skjebne vi utsatte det stakkars geniet for. Hele verden kommer til å riste på hodet over bøkene om 200 år.

*skratter*

Tullball. :D Mannen er oppskytt! :P

Gjest noen er likere enn andre

Uff ja, kjendiser som han burde slippe fengsel når det gjør noe galt, sånn som Gro Harlem Brundtland fikk slippe da hun snøt NAV. Hvorfor i all verden skal slike mennesker, som er så mye mer verdifulle enn oss andre, behøve å sitte i fengsel?

Uff ja, kjendiser som han burde slippe fengsel når det gjør noe galt, sånn som Gro Harlem Brundtland fikk slippe da hun snøt NAV. Hvorfor i all verden skal slike mennesker, som er så mye mer verdifulle enn oss andre, behøve å sitte i fengsel?

Gro Harlem Bruntland brøt ikke loven, og skal derfor selvsagt ikke straffes.

Nerdun brøt loven.

Vanskeligere er det ikke.

Med vennlig hilsen

Gjest noen er likere enn andre

Nerdun brøt loven.

Med vennlig hilsen

Jo Gro brøt loven, men loven ble tøyd i det lengste når de skulle vurdere henne. Hadde det vært hvem som helst annen, ville det fått konsekvenser.

Annonse

Helt enig. Jeg synes kunstnere av hans kaliber ikke bør belemres med smålige skattebyrder. Kunstnersjeler som Nerdrum er sårbare for slikt stress, og det kan få følger for hans videre arbeid. La oss ikke sette denne fargerike påfuglen inn i et hønsebur!

http://www.dagbladet.no/2011/08/17/kultur/billedkunst/nerdrum/dom/per_lundgren/17715360/

Gjest Hulderen

Helt enig. Jeg synes kunstnere av hans kaliber ikke bør belemres med smålige skattebyrder. Kunstnersjeler som Nerdrum er sårbare for slikt stress, og det kan få følger for hans videre arbeid. La oss ikke sette denne fargerike påfuglen inn i et hønsebur!

http://www.dagbladet.no/2011/08/17/kultur/billedkunst/nerdrum/dom/per_lundgren/17715360/

Høns lider like mye i bur som det en påfugl gjør. Skal den virkelig ha andre rettigheter bare fordi den er født med fargerike fjær? Nedrum er ikke noe overmenneske.

Stort tap for Norge? Det vi har tapt er vår andel av innntektene hans, mannen er vel ikke opphøyd over Norges lover.

Men straffen er uholdbar sammenlignet med mange voldssaker - og endatil der mennesker har fått varige mén eller dødd som følge - som straffes mye mildere enn økonomisk kriminalitet.

Høns lider like mye i bur som det en påfugl gjør. Skal den virkelig ha andre rettigheter bare fordi den er født med fargerike fjær? Nedrum er ikke noe overmenneske.

"Høns lider like mye i bur som det en påfugl gjør. Skal den virkelig ha andre rettigheter bare fordi den er født med fargerike fjær? Nedrum er ikke noe overmenneske."

Det sier seg vel selv at en påfugl (som påviselig er betraktelig større enn høns) får det trangere i hønsebur, som er laget for å huse høns. Det er jo ikke bare det at påfuglfjærene er fargerike, de er jo større enn hos høns (særlig halepartiet), og det går jo ikke an å spille fjærene for en påfugl i hønsebur uten å få varige fysiske og psykiske mèn av det. Jeg har forøvrig aldri påstått at Nerdrum er "ein Ubërmensch". Og jeg er ikke tilhenger av bur i det hele tatt.

Stort tap for Norge? Det vi har tapt er vår andel av innntektene hans, mannen er vel ikke opphøyd over Norges lover.

Men straffen er uholdbar sammenlignet med mange voldssaker - og endatil der mennesker har fått varige mén eller dødd som følge - som straffes mye mildere enn økonomisk kriminalitet.

Du har rett. Økonomisk kriminalitet straffes veldig hardt i forhold til voldskriminalitet. Strenge straffer for økonomiske kriminalitet kan godt bestå, men voldskriminalitet som ødelegger liv fysisk og psykisk, bør straffes hardere. Det henger ikke på greip! Må lure på hvorfor det har blitt slik, og hvorfor det fortsatt er slik.

Annonse

Gjest MayLynn

''Jo Gro brøt loven, ''

Hvilken lov?

Med vennlig hilsen

Har ikke satt meg nok inn i saken til å diskutere med deg. Men det gjaldt vel hvor mye hun kunne få utbetalt i pensjon fra Nav og/eller arbeidgiver. At hun hadde tjent for mye. Teller ikke det? Jeg vet om en som måtte betale tilbake tusenvis av kroner til NAV fordi han hadde tjent 4 kr for mye i styrehonorar.

Bør ikke disse reglene være like for alle? Uansett om det er en av Norges lover eller om det er forskrifter, regler for pensjonsordninger eller hva som helst?

Haha. Jeg tenker saken hadde stilt seg annerledes hvis dette hadde vært en Frp politiker.

''Haha. Jeg tenker saken hadde stilt seg annerledes hvis dette hadde vært en Frp politiker.''

Haha. jeg tenker svaret ditt hadde vært annerledes hvis du ikke valgte å svare Sør.

Gjest uenighet

Nerdun brøt loven.

Med vennlig hilsen

''Gro Harlem Bruntland brøt ikke loven, og skal derfor selvsagt ikke straffes.

''

Det var jurister svært uenige om mht. pensjonssaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...