Gå til innhold

Betaling på finn.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ihvertfall ikke forhåndsbetalt til noen. Lett å bli svindlet. Jeg har bare handlet direkte (fått varen ved kontant betaling). Hvis de må sende deg varen kan du be om å betale den pr oppkrav, det er litt dyrere men da får du jo varen i det du betaler.

candyqueen_83

Jeg ville ihvertfall ikke forhåndsbetalt til noen. Lett å bli svindlet. Jeg har bare handlet direkte (fått varen ved kontant betaling). Hvis de må sende deg varen kan du be om å betale den pr oppkrav, det er litt dyrere men da får du jo varen i det du betaler.

Da blir det jo plutselig veldig dyrt for en liten ting :/

Annonse

Det er jo alltid en risk for at man blir svindlet. Men jeg har både kjøpt og ikke minst solgt på finn flere ganger, og det har aldri vært noe problem. Ser at noen er skeptisk til å betale på forhånd, men i de tilfellene jeg har solgt noe, har jeg forlangt pengene inn på konto før jeg sender det. Man er vel egentlig like redd uansett, de som kjøper er redd for å betale uten å få vare, den som selger er redd for å sende fra seg en vare uten å få pengene. ( Det turte iallfall ikke jeg).

Jeg har aldri brukt betalingsgaranti, de som har kjøpt av meg, har betalt på forskudd. Men det har heller ikke dreid seg om så store summer.

Lykke til.

Annonse

Gjest ærlig selger

Det har gått helt fint med meg de gangene jeg har kjøpt eller solgt noe.

Jeg vil ikke selge ting uten å få betalt først,

pga jeg er redd de som kjøper henter varen, men ikke betaler...

Så jeg legger ut pris pluss porto, avtaler på mail kontoen d skal betales til, og straks jeg ser pengene kommer inn på konto sender jeg varen.

Men man kan være uheldig og selvsagt og støte på selgere med uredelige hensikter.

Oftest er dette slike som selger nye merkevarer/kopier.

Oftest ikke slike som selger vanlige ting brukt.

Men finn.no har mulighet for å betale på en konto som ingen får røre før kjøper har fått varen, du finner det under infoen. Ellers er også payex eller paypal også ganske sikkert, dog jeg har en venninne som bestilte noe fra ebay i utlandet, betalte via paypal, men han som solgte varen sendte aldri noe til henne, og ebay klarte ikke oppspore selgeren og det hele var ganske vanskelig pga det var i utlandet... Så hun tapte 4000 kroner.

Jeg har bare kjøpt småting og har alltid betalt først og fått tingen i posten etterpå, har aldri vært noe problem. :o) Men det har aldri vært snakk om store summer altså.

På qxl har jeg handlet _mye_ i forbindelse med en samlerhobby og har aldri hatt problemer der heller - betaler først i 99,9% av tilfellene og det funker helt fint. Det er noen få selgere som sender avgårde så fort auksjonen er avsluttet, før jeg har fått overført penger, men da gjør jeg det jo så fort jeg får kontonummeret selvsagt.

Men hvordan kan da selger være sikker på å få pengene sine? Om f.eks jeg ville sagt at jeg ikke har fått varen?

''Men hvordan kan da selger være sikker på å få pengene sine? Om f.eks jeg ville sagt at jeg ikke har fått varen?

''

Godt spørsmål, for jeg vet at det ikke er uvanlig å prøve å svindle selgeren med f.eks. PayPal. Men for deg bør det være trygt :-)

candyqueen_83

Jeg har bare kjøpt småting og har alltid betalt først og fått tingen i posten etterpå, har aldri vært noe problem. :o) Men det har aldri vært snakk om store summer altså.

På qxl har jeg handlet _mye_ i forbindelse med en samlerhobby og har aldri hatt problemer der heller - betaler først i 99,9% av tilfellene og det funker helt fint. Det er noen få selgere som sender avgårde så fort auksjonen er avsluttet, før jeg har fått overført penger, men da gjør jeg det jo så fort jeg får kontonummeret selvsagt.

På qxl og ebay blir liksom kjøpet registrert så jeg føler det er litt tryggere. Men jeg har valgt å droppe kjøpet. Sparer ikke mange hundrelappene på det med frakt osv.

candyqueen_83

Det har gått helt fint med meg de gangene jeg har kjøpt eller solgt noe.

Jeg vil ikke selge ting uten å få betalt først,

pga jeg er redd de som kjøper henter varen, men ikke betaler...

Så jeg legger ut pris pluss porto, avtaler på mail kontoen d skal betales til, og straks jeg ser pengene kommer inn på konto sender jeg varen.

Men man kan være uheldig og selvsagt og støte på selgere med uredelige hensikter.

Oftest er dette slike som selger nye merkevarer/kopier.

Oftest ikke slike som selger vanlige ting brukt.

Men finn.no har mulighet for å betale på en konto som ingen får røre før kjøper har fått varen, du finner det under infoen. Ellers er også payex eller paypal også ganske sikkert, dog jeg har en venninne som bestilte noe fra ebay i utlandet, betalte via paypal, men han som solgte varen sendte aldri noe til henne, og ebay klarte ikke oppspore selgeren og det hele var ganske vanskelig pga det var i utlandet... Så hun tapte 4000 kroner.

Takk for svar. Jeg dropper kjøpet nå, men greit å vite til neste gang. Jeg har jo paypal-konto så kan jo kanskje bruke den da.

candyqueen_83

Det er jo alltid en risk for at man blir svindlet. Men jeg har både kjøpt og ikke minst solgt på finn flere ganger, og det har aldri vært noe problem. Ser at noen er skeptisk til å betale på forhånd, men i de tilfellene jeg har solgt noe, har jeg forlangt pengene inn på konto før jeg sender det. Man er vel egentlig like redd uansett, de som kjøper er redd for å betale uten å få vare, den som selger er redd for å sende fra seg en vare uten å få pengene. ( Det turte iallfall ikke jeg).

Jeg har aldri brukt betalingsgaranti, de som har kjøpt av meg, har betalt på forskudd. Men det har heller ikke dreid seg om så store summer.

Lykke til.

Hadde det vært et par hundre kroner hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Men det blir jo over 1000 kr med frakt, og det har jeg ikke råd til å kaste bort :o)

Gjest sofus_skrullbom

Betaling er alltid en kalkulert risiko. Det finnes få selgere som sender fra seg varen uten å få betalt først. Finn betalingsgaranti er vel ikke særlig gunstig for selger, da betalingen kan ta en uke, om ikke da kjøper angrer seg - da kan selger ende opp med å f.eks. dekke fraktutgifter til kjøper + returfrakt. Og det er som regel ikke billig. En gang sendte jeg i postoppkrav, og det ble en dyr affære da kjøper ikke hentet pakken. (Fraktutgifter frem og tilbake + oppkravsgebyr). Om jeg selger noen småting på Finn.no tar jeg alltid forskuddsbetaling. Om det skulle være en dyrere ting (tusenlapper), ser jeg at kjøpers behov for trygghet langt overstiger mine ulemper med betalingsgarantier/postoppkrav, så da godtar jeg dette. Evt. at kjøper henter gjenstanden selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...