Gå til innhold

Hvorfor blir salt og sukker sett på som "gift"?

Anbefalte innlegg

Gjest God matlyst.

Jeg er noe overvektig,og lurer på hvorfor vellutdannede tynne mennesker løper så mye rundt Sognsvann.Hvorfor har de så dårlg tid?

Jeg trodde at tobakk og alkohol var "gift"? Noen sier også at kaffe i for store mengder ikke er bra for kroppen.Man blir oppjaget,og syrenivået i magen blir høyt med 1 liter kaffe per dag.(5 krus à 2 dl)

Jeg dropper av og til både frokost og lusj og reiser direkte til byen.Jeg kjøper da med meg en kvikklusj og en cola.Har aldri tenkt på at jeg skulle ha dårlig samvittighetfor dette,så lenge jeg ikke har spist noe mat den dagen.Kl 15-17 blir den sikkert en pølse eller 2 på Ikea eller 2 pizzabiter.Pepsi er med i prisen.

Da undres jeg på de damene i lunsjpausen en annen dag som veier under 70 kilo,hvorfor de spise riskaker og klibrød og ser med store øyne på min matpakke på 4-6 kneippbrød-skiver."Klarer du alt det der" sier de med sine stumme øyne.Det er nesten så jeg aner at de så vidt rister på hodet i undring."Ikke rart han er feit".Men så spiser jeg da kanskje ikke middag før kl 18-19 den dagen.

For mye salt eller sukker er jo for mye også for meg,så det blir bare 1 pose salt på mine franske frityrte poteter på macdonalds.

Og jeg forsøker å klare meg med 0,4-06 liter cola.

Det går en del cola og potetgull også på hverdagene.Noe sjokolade også til kaffen.Men aldri fløte.H-melk er "gift" nok.

Hvorfor er det så stor forskjell på språkbruken på disse høyt utdannede "idrettsfreakerne" og oss vanlige folk som koser oss med maten 3-4 ganger om dagen?

Fortsetter under...

Jeg har litt vansker med å ta innlegget ditt alvorlig for det du spiser har absolutt ingenting med godt kosthold å gjøre. Det har knapt noe med mat å gjøre i det hele tatt.

Så ren mat som mulig er det beste, såvidt jeg kan se spiser ikke du noe som ikke er behandlet og bearbeidet til det ugjenkjennelige omtrent.

Grunnen til at mange normalvektige jogger rundt Sognsvann er at de ikke vil ende opp som deg. Overvektig.

Gjest pudding-Laffen

''Jeg dropper av og til både frokost og lusj og reiser direkte til byen.Jeg kjøper da med meg en kvikklusj og en cola.Har aldri tenkt på at jeg skulle ha dårlig samvittighetfor dette,så lenge jeg ikke har spist noe mat den dagen.Kl 15-17 blir den sikkert en pølse eller 2 på Ikea eller 2 pizzabiter.Pepsi er med i prisen.''

Ikke spesielt fornuftig kosthold det der! Det er viktig å spise regelmessig for holde blodsukkeret stabilt.

Og mye salt og sukker er selvfølgelig ikke sundt!

Gjest God Matlyst.

Mat?

Jo da ,vi med 9 åring folkeskole og dårlig artium vet da dette.

Men disse proffessorene innen ernæring mener vel at jeg skal klare meg med 2145 kalorier per dag,og må gå 37 minutter rolig gange 3 ganger i uka. og ikke må drikke annet enn vann,te,kaffe og melk.Juice inneholder jo for mye sukker.

Holdt på å eksplodere en gang ei helsefreak berte mente at banan var "skadelig" fordi de inneholder for mye sukker.Ok sa jeg da og kjøpe 2 sjokolader og gikk glad og fornøydut av butikken og sparte de 10 kronene.Siden fant jeg ut at jeg hadde brukt 30 kr på sjokolade og 25 kr på cola i steden for bananer for 40 og vann for 15.Følte meg litt lurt.

Nei,jeg tror vel på at det som overalt i livet er snakk om sund fornuft.Er du mett,så ikke spis mer.Er du trøtt så legg deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...