meg__123! Skrevet 18. august 2011 Skrevet 18. august 2011 Når nav skal beregne om du får dagpenger så må man ha tjent minst 1,5 G. Om man har vært 50% sykemeldt den tiden de regner fra, regner de med de pengene man fikk utbetalt fra nav i sykemeldingsperioden? Klønete skrevet 0 Siter
alida Skrevet 19. august 2011 Skrevet 19. august 2011 Ja, det mener jeg at de gjør. Sykepenger gir opptjening til dagpenger. 0 Siter
meg__123! Skrevet 19. august 2011 Forfatter Skrevet 19. august 2011 Ja, det mener jeg at de gjør. Sykepenger gir opptjening til dagpenger. Ok =) 0 Siter
Angustia Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 Kun "svangerskapsrelaterte" sykepenger teller med i vilkåret for tapt arbeidsinntekt på 1,5 G, men "ordinære" sykepenger blir lagt til etter at vilkåret er oppfylt for å beregne dagpengegrunnlaget (dagsatsen). Det var klønete formulert, usj, les meir her: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger 0 Siter
meg__123! Skrevet 20. august 2011 Forfatter Skrevet 20. august 2011 Kun "svangerskapsrelaterte" sykepenger teller med i vilkåret for tapt arbeidsinntekt på 1,5 G, men "ordinære" sykepenger blir lagt til etter at vilkåret er oppfylt for å beregne dagpengegrunnlaget (dagsatsen). Det var klønete formulert, usj, les meir her: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger ok takk 0 Siter
Angustia Skrevet 20. august 2011 Skrevet 20. august 2011 ok takk Bra du skjønte hva jeg meinte Glemte å si at NAV også kan legge til grunn inntekt fra de tre siste kalenderår. Kravet til arbeidsinntekt er da minimum 3G sammenlagt, og sykepengene blir lagt til inntektsgrunnlaget på samme måte. Du får det grunnlaget som lønner seg for deg. 0 Siter
meg__123! Skrevet 20. august 2011 Forfatter Skrevet 20. august 2011 Bra du skjønte hva jeg meinte Glemte å si at NAV også kan legge til grunn inntekt fra de tre siste kalenderår. Kravet til arbeidsinntekt er da minimum 3G sammenlagt, og sykepengene blir lagt til inntektsgrunnlaget på samme måte. Du får det grunnlaget som lønner seg for deg. Da skjønner jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.