Gå til innhold

Hvilke mennesker ble berømt etter 50?

Anbefalte innlegg

Gjest sene karrierer

Jeg skal skrive en oppgave om mennesker som startet en ny karriere sent i livet og/eller ble berømte sent i livet, dvs etter 50 år (men gjerne enda eldre). Det kan være kunstnere eller hva som helst.

Noen tips? Har ikke klart å finne noe på google.

Fortsetter under...

Tenker du _veldig, veldig_ kjent eller? Harry Bernstein skrev to bøker om sin oppvekst etter at han fyllte 90 år, "Den usynlige muren" og "Drømmen". Flotte bøker forøvrig! :o) Han ble ganske kjent for disse bøkene i sin høye alder da.

Siden det ble foreslått noen forfattere lenger ned her, tenkte jeg på Frank McCourt, som slo igjennom med erindringsbøkene han skrev da han var over 60 (bl.a. "Engelen på det sjuende trinn").

Dyrlegen James Herriot begynte også å skrive ned historiene sine da han var i 50-årene. Pga. TV-seriene huskes navnet hans (eller riktigere - navnet han utga bøkene under) over store deler av verden.

Annonse

Annonse

Siden det ble foreslått noen forfattere lenger ned her, tenkte jeg på Frank McCourt, som slo igjennom med erindringsbøkene han skrev da han var over 60 (bl.a. "Engelen på det sjuende trinn").

Dyrlegen James Herriot begynte også å skrive ned historiene sine da han var i 50-årene. Pga. TV-seriene huskes navnet hans (eller riktigere - navnet han utga bøkene under) over store deler av verden.

''Dyrlegen James Herriot begynte også å skrive ned historiene sine da han var i 50-årene. Pga. TV-seriene huskes navnet hans (eller riktigere - navnet han utga bøkene under) over store deler av verden.''

Trodde bare det var meg som huska dem, jeg ;)

''Dyrlegen James Herriot begynte også å skrive ned historiene sine da han var i 50-årene. Pga. TV-seriene huskes navnet hans (eller riktigere - navnet han utga bøkene under) over store deler av verden.''

Tror ikke det. Når jeg, som kanskje har sett 2-3 episoder husker serien, må det være en del på verdensbasis :-)

Så du dokumentaren om Skippy? Uansett hvor i verden de var, begynte folk å nynne på kjenningsmelodien når de ble spurt om de kjente serien.

Tror ikke det. Når jeg, som kanskje har sett 2-3 episoder husker serien, må det være en del på verdensbasis :-)

Så du dokumentaren om Skippy? Uansett hvor i verden de var, begynte folk å nynne på kjenningsmelodien når de ble spurt om de kjente serien.

Bare 2-3 episoder? Si ifra hvis du vil friske opp, jeg har et par sesonger på dvd. *nerd*

Han tenkte jeg også på. Han har også skrevet "Teacher Man". Veldig gode bøker begge to! :-)

Jeg husker godt Dyrlegen fra tv da jeg var ganske liten, syntes det var morsomt husker jeg. :o) Hadde vært gøy å se igjen serien nå for jeg regner med det var haugevis med poenger jeg gikk glipp av den gangen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...