Gå til innhold

Vått under fryseboksen

Anbefalte innlegg

Fryseboksen (diger) er 17 år, og har fungert utmerket i alle år. Men jeg har imidelrtid på følelsen at det nærmer seg slutten for den.... Den er ikke kommet til det stadiet at den alltid står på, så termostaten virker ennå.

MEN - jeg hadde sett at det hadde rent ut litt vann fra undersiden. Og i dag tok jeg mot til meg og trakk hele frysen frem, og skulle vaske under den. Fysj for en gørre av støv og vann! Det var ordentlig vått under den, og golvet var veldig kaldt under halvparten av den. Slik skal det vel ikke være?

Regner med at det ikke er vannlekkasje, men at det er en form for kondens. Bør vi skifte den ut nå, eller kan det gå greit et år eller to til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368808-v%C3%A5tt-under-fryseboksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onsdagsnatt

Gud det er pyton med slike ting. Jeg kan jo ingenting om frysebokser men jeg hadde vurdert sterkt å bytte den ut. Om ikke så ryker den vel på verst tenkelige tidspunkt når dere feks skal dra på ferie om 2 timer osv. :-( Det er endel salg på gang nå så hold øyne og ører åpne for gode tilbud :-)

Jeg hadde skiftet så fort som mulig får du får en flott vannlekkasje med tilhørende vannskader i golvet (og taket i etasjen under)... Det blir raskt mye dyrere enn en ny fryser!

Det er baderomsbelegg på golvet (sveiset av fagmann), og sluk i golvet. Heller ingen etasje under. Så jeg er ikke så redd for vennlekkasje. Heller for brann (gammel kondensator) eller at maten blir ødelagt når motoren (plutselig?) sier takk for seg.

Vi driver og kikker litt på nett nå etter nye frysere.

Annonse

Har du økonomi til det, så bytt nå. Det er trasig å oppdage at fryseren har vært ødelagt noen dager, så alt innholdet er ødelagt.

Ja, tror nok det blir til det. Vi tok av dekselet og støvsuget rundt kondensatoren og alle elektriske. Fysj som det så ut der!

Gud det er pyton med slike ting. Jeg kan jo ingenting om frysebokser men jeg hadde vurdert sterkt å bytte den ut. Om ikke så ryker den vel på verst tenkelige tidspunkt når dere feks skal dra på ferie om 2 timer osv. :-( Det er endel salg på gang nå så hold øyne og ører åpne for gode tilbud :-)

Sant nok. Blir nok til at vi kjøper ny.

Ei venninne av meg opplevde en gang brann fordi fryseboksen hadde tatt fyr. Så hvis du ser at den er ødelagt, ville jeg ikke tatt noen sjanser.

ja, vi har lest om det i kveld :-(

Fant en pressemelding fra 2007 om noen spesielle kondensatorer fra 1994 og eldre som kunne være brannfarlige. Vår er av det merket, og fryseboksen er kjøpt i 1994...

Så her går det mot ny fryseboks ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...