Gå til innhold

Datahjelp

Gjest Hilsen datadusten :O)

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen datadusten :O)
Skrevet

Får fnatt av datan min!!! Det er en HP laptop og de har et felt på den greia som man styrer pila på til å scrolle opp og ned. Den virker ikke. Pil opp og ned sender bare siden helt til topps eller bunn, og der helt til høyre i bildet hvor det skal gå å scrolle opp eller ned må man "tappe" med fingeren for å få siden til å flytte seg. Får ikke rullet og styrt selv. Er det noen som kan hjelpe?

Gjest Datafix
Skrevet

Kjøp en løs usb mus til under 100 kr.(Du må regne med at en reperasjon eller rens koster det dobbelte eller mer.) Det har sikkert kommet noe støv/skitt/kaffe eller noe annet ned på det feltet du peker med.En løs mus vil virke fordi den kobler forbi eller seriekobler museplaten på din HP.Jeg bruker altid løs usb mus å styre med siden jeg synes det går fortere.Nye laptop i dag varer bare en 2-3 år,da det er følsom elektonikk som ikke tåler lengre bruk.Mitt batteri har gått på min toshiba Sattelite fra 2007,så det billigste for meg var å kjøpe ny lader til 400 kr (Nytt batteri 500-600 kr+ lader) og mer minne til 250 kr.Går den mer i stykker innen 2 år kaster je den bare.Dette er ulempen med laptop (Bærbar) maskiner.

Desktop eller tower er store maskiner som tåler mye mer fordi mus og tastatur er løse og kan lett byttes ut om de går i stykker for en billig penge.75 for mus og 125 for tastatur på Clas Ohlsson eller Biltema.Store maskiner er også mye lettere og billigere å oppgradere.Du får riktignok en liten pc til 3000 kr nå,men det er ofte de aller minste som ikke kommer med dvd drive.Har du store fingre som meg,bør du kjøpe en større en neste gang til minst 4-5000 eller gå for en stor en til ca 5000,,da er det mye billigere å oppgradere senere.

Problemet er at du har hele maskinen din rett under keyboardet eller tastaturet om du vil.Det er en vifte under som må kjøle ned noe som heter prossessor.Så maskinen kan bli veldig varm under om den ikke står på ett hardt flatt underlag.Ikke så smart å ha den i fanget da,for da brenner du deg snart på låret eller kneet ditt.

Både mobiltelefoner og laptop har ganske kort varighet så en slik ting varer maks 5 år før det ikke lønner seg å reparere den.Er redd fro at det samme blir med iphone/Ipad og lesebrett.

iphone 3 hadde dårligere kvalitet enn 4 så vi får håpe at kvaliteten øker på alle slike varer.

Ta med din laptop til noen som selger usb mus (Alle store elektrokjeder som selger data og tv) og du vil sikkert får hjelp.Er maskinen over 2 år gammel er det heller ikke garanti på den.Er den yngre spør om garantien holder enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...