Gjest bekymra samboer Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hei. Har samboer som jeg har vært sammen med i snart 10 år. Etter vi hadde vært sammen et par år, kom det frem i lyset at min samboer hadde vært spilleavhengig i mange år og hadde spillt bort enorme summer, men heldigvis ikke kommet i noen større økonomisk klemme. Uansett, det var en veldig tung periode for oss, han nektet i starten å få hjelp andre plasser, han ville kun ha hjelp av meg. Etter et par tilbakefall etter dette (første gang forsøkte han å skjule det, andre gang kom han og fortalte det selv) har han nå så vidt jeg vet ikke gamblet på ca 7 år, sånn foruten en pokerkveld med venner i ny og ned (ikke snakk om mer enn 100kr i innsats totalt, og har snakket med ham om at han føler det går greit å spille det). Nå er tingen det - han bruker veldig mye tid på et onlinespill. Og i dag hadde han ikke lukket nettbanken, og når jeg da så at det sto -8500 på mastercardet hans (som han har sagt han aldri bruker), ble jeg veldig bekymret. Bekymringene og angsten etter han hadde spilleproblemer før, sitter veldig dypt i hos meg, jeg er fortsatt redd for at han skal få tilbakefall. Jeg logget meg inn i banken hans (jeg har sagt klart fra at får jeg mistanke om spilling hos ham, så kommer jeg til å kreve å se kontoutskriftene hans). Der ser jeg at han i løpet av den siste mnd har brukt 2400kr på onlinespillet sitt, og totalt sidn han begynte å spille det har han brukt 5600kr på det! Han er den eneste i arbeid hos oss (jeg studerer), og vi har ikke så mye penger å rutte med. Det jeg er bekymret for er at, selv om man ikke kan vinne penger på onlinespillet hans, er det en form for "manifestering" av spillegalskapen hans. Er det noen her som har erfaring med spilleproblemer, enten selv eller hos nær familie/venner? Jeg hadde isåfall satt umåtelig stor pris på innspill og tanker rundt dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368871-tidligere-spillegal-samboer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mormora Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror at dette er en avhengighet på linje med alkohol-avhengighet. Tror ikke dette er noe man blir "kvitt" eller blir frisk av. Her må man kjempe for å holde seg unna, aktivt hele tiden. Hva med å kontakte Anonyme Gamblere? Det finnes også et filter som man kan installere på pcen som gjør at man ikke kan drive med pengespill online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368871-tidligere-spillegal-samboer/#findComment-3216354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymra samboer Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg tror at dette er en avhengighet på linje med alkohol-avhengighet. Tror ikke dette er noe man blir "kvitt" eller blir frisk av. Her må man kjempe for å holde seg unna, aktivt hele tiden. Hva med å kontakte Anonyme Gamblere? Det finnes også et filter som man kan installere på pcen som gjør at man ikke kan drive med pengespill online. Takk for råd. Snakket med ham om det i gårkveld, og han var ikke klar over at han hadde brukt så mye penger på det, og sier han hadde vurdert å slutte før jeg tok det opp, da spillingen begynte å ta mye tid. Han mener det ikke ble det samme som gamblingen hans, da han ikke har mulighet for å vinne penger på spillet. Men jeg mener det er en form for spilleavhengighet - han "vinner" og føler seg bra, i form av å gjøre det bra i spillet og ligge på topp20 av de som spiller. Før fikk han tilsvarende følelser ved å vinne penger. Begge deler opptar mye tid og tanker, og begge deler har ført til et pengeforbruk med manglende oversikt over brukte summer.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/368871-tidligere-spillegal-samboer/#findComment-3216616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.