Gå til innhold

Lønn i butikkbransjen

Gjest hva er normal timelønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker på nettet etter lønninger i butikkbransjen. Ser mesteparten ligger under 150,- pr time, mesteparten godt under.

Men så er det noen få som "skryter" på seg utrolig mye mer. Og det kan da umulig stemme?

Syns forøvrig 150,- er godt betalt for en butikkjobb, jeg. Og jeg er 44 år.

Skrevet

''Men så er det noen få som "skryter" på seg utrolig mye mer. Og det kan da umulig stemme?''

Mener du at folk som jobber i butikk overdriver lønna si? Har du husket på kveldtillegg og helgetillegg? Hvis 150 kroner er normal timelønn, vil denne bli høyere på kveld og i helga...

Skrevet

Tariffen ligger på oppunder 160 i timen for folk på vår alder og erfaring. I tillegg får vi 20, 40 eller 80 kr ekstra for kveld, lørdag og søndag. Er du organisert?

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Blandt ungdom er det helt vanlig å skryte på seg høyere lønn en man har, for å slippe kommentarer.

Skrevet

Tariffen ligger på oppunder 160 i timen for folk på vår alder og erfaring. I tillegg får vi 20, 40 eller 80 kr ekstra for kveld, lørdag og søndag. Er du organisert?

Ingen steder på nettet står det noe om så høy lønn...

Finnes det ingen oversikt?

Skrevet

''Men så er det noen få som "skryter" på seg utrolig mye mer. Og det kan da umulig stemme?''

Mener du at folk som jobber i butikk overdriver lønna si? Har du husket på kveldtillegg og helgetillegg? Hvis 150 kroner er normal timelønn, vil denne bli høyere på kveld og i helga...

Vi jobber ikke kveld, kun lørdager og vanlige dager.

Syns det høres mye ut, og finner ikke noe sted på nettet der det faktisk står. Så om noen har en link?

Skrevet

Ingen steder på nettet står det noe om så høy lønn...

Finnes det ingen oversikt?

Dette eksempelet gjelder folk som har jobbet i mange år. Nyansatte får mindre.

Skrevet

Jeg har ca. 145 kr timen, men min kollega som er på samme alder og har samme utdanning/erfaring har noen kroner mer i timen fordi h*n har låseansvar.

Jeg klager ikke, er uansett bedre enn der jeg jobba før (hadde ca. 120 kr timen etter ti år i jobben...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...