Gå til innhold

Syk nabo / visning på egen leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest bank bank
Skrevet

Naboen som bor ved siden av oss har kols og han har ofte noen voldsomme og høylytte hostekuler(det høres ut som han skal kaste opp lunger og alt). Nå på sommeren sitter han ofte ute på balkongen og de lydene er såpass sjenerende at vi ofte lukker balkongdøren vår.

Nå skal vi selge og vi lurer på om vi skal be han om å holde seg inne når vi har visning slik at potensielle kjøpere ikke blir skremt av disse forferdelig lydene.

Er vi slemme hvis i banker på og spør om dette?

Skrevet

Hvis han ikke gjør noe annet enn å sitte på sin egen balkong og streve med sin egen sykdom, synes jeg det er utidig å be ham la være med det.

Håp på for dårlig vær for balkongliv (det er gode sjanser her i landet) eller vent til høsten.

Skrevet

Hvis han ikke gjør noe annet enn å sitte på sin egen balkong og streve med sin egen sykdom, synes jeg det er utidig å be ham la være med det.

Håp på for dårlig vær for balkongliv (det er gode sjanser her i landet) eller vent til høsten.

Enig med deg Laban.

Svigerfar hadde kols og hadde grusomme hostinger og harkinger - men jeg tror han hadde blitt veldig lei seg om naboen hadde bedt ham holde seg inne når det skulle være visning.

Gjest Modern77
Skrevet

Hallo sier jeg bare, skal stakkars mannen som er syk måtte gjemme seg fordi dere skal ha visning??? Det er faktisk et menneske det er snakk om, ikke en bråkete hund.

Skrevet

''Er vi slemme hvis i banker på og spør om dette?''

Ja.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er ufølsomt å be ham holde seg inne, selv om jeg ser problemstillingen.

Kanskje du kan prate litt med ham og finne ut om han har noen reiseplaner i nærmeste fremtid? ;)

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Ja, og er han like slem går han ut på verandaen og hoster verre en noen gang under hele visningen.

Skrevet

Ikke bare er dere slemme, dere er utrolig lite forståelsesfulle i forhold tl et menneske som er kronisk syk!

Skrevet

Skal du ha håp om å selge leiligheten, så er det bare å be fyren holde seg unna under visning. Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet med en nabo som høres ut som han tar kvelden stdaig vekk.

Skrevet

Skal du ha håp om å selge leiligheten, så er det bare å be fyren holde seg unna under visning. Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet med en nabo som høres ut som han tar kvelden stdaig vekk.

''Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet med en nabo som høres ut som han tar kvelden stdaig vekk.''

Hvis han har kols er vel sjansen for at gjør nettopp det ikke så rent liten...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det kan du ikke gjøre. Det er frekt. Det er ikke du som også ville utnytte visningen naboene deres skulle ha?

Skrevet

Ja, og dere er på grensen til svindel ved å underslå et slikt naboforhold.

mvh

Skrevet

''Skal du ha håp om å selge leiligheten, så er det bare å be fyren holde seg unna under visning. Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet med en nabo som høres ut som han tar kvelden stdaig vekk.''

Da ville du helt sikkert ønsket å vite det om leiligheten hadde en slik nabo _før_ du kjøpte.

mvh

Skrevet

Ja, det synes jeg.

Men jeg skjønner problemet veldig godt, hadde jeg visst hvor lytt det er mellom etasjene her, så hadde jeg garantert ikke kjøpt. Etter ei uke skjønte jeg hvorfor det var musikk på under visningen...

Skrevet

Ja, det synes jeg.

Men jeg skjønner problemet veldig godt, hadde jeg visst hvor lytt det er mellom etasjene her, så hadde jeg garantert ikke kjøpt. Etter ei uke skjønte jeg hvorfor det var musikk på under visningen...

Man plikter å opplyse om støyforhold ved salg. Kjøper kan få rett til å heve kjøpe om man har holdt tilbake vesentlige opplysninger.

mvh

Skrevet

Det kan du ikke gjøre. Det er frekt. Det er ikke du som også ville utnytte visningen naboene deres skulle ha?

''Det er ikke du som også ville utnytte visningen naboene deres skulle ha?''

Du sa det jeg var høflig nok til å bare tenke.

;)

Skrevet

''Skal du ha håp om å selge leiligheten, så er det bare å be fyren holde seg unna under visning. Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet med en nabo som høres ut som han tar kvelden stdaig vekk.''

Da ville du helt sikkert ønsket å vite det om leiligheten hadde en slik nabo _før_ du kjøpte.

mvh

Ja, men jeg hadde ikke likt å "vise det frem" om jeg skulle selge.

Skrevet

Man plikter å opplyse om støyforhold ved salg. Kjøper kan få rett til å heve kjøpe om man har holdt tilbake vesentlige opplysninger.

mvh

De var livredde for ikke å få solgt. Hadde allerede kjøpt nytt hus. Jeg kommer til å opplyse om at det er lytt mellom denne leiligheten og den over. Nå begynner heldigvis ungene der oppe å bli store, så det er ikke like mye løping og hopping som da vi flyttet inn for snart 10 år siden.

Skrevet

Ja, men jeg hadde ikke likt å "vise det frem" om jeg skulle selge.

Man er _pliktig_ å informere om støyproblemer, nabokrangler og evt. andre problemer av betydning i det området man skal selge.

Viser det seg at man har holdt tilbake informasjon, kan kjøper ha rett til å heve kjøpet eller kreve prisavslag/erstatning.

Tviler på at en harkende nabo vil kvalifisere for noe slikt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...