Gå til innhold

Hvordan takle reisekvalme? (haster denne og get)

Anbefalte innlegg

Gjest Cariño

Ungdommen skal til Polen. H*n pleier å bli veldig kvalm og derfor kvier h*n seg veldig

Har prøvd flere ganger med vanlige bilsyketabletter men h*n blir så utrolig trøtt og utafore av dem så det går helt enkelt ikke. H*n klarer ikke å konsentrere seg eller få noe glede av turen når h*n er våken

Vi har så prøvd Gevita Ingefær og dette har funket veldig bra mange ganger. Men så viser det seg at h*n mener det ikke fungerer hver gang

Pga dette så vil h*n ikke til Polen, for dette er jo, for de som kjenner til det, nesten ikke annet enn busskjøring. Og som h*n sier: "jeg blir uansett veldig dårlig på buss"

Så nå risikerer jeg å måtte avlyse turen til Polen for ungdommens del og dette er jo veldig synd. Samtidig så skjønner jeg h*n veldig fordi jeg jo vet så godt at det ikke finnes noe hyggelig ved å være kvalm, kaste opp på bussen eller sløve seg ned totalt

Så hva gjør vi? Skal ringe legen og høre om det er noe annet som er "bankers", men inntil da. Har dere slike "kvalme-barn" og hva har dere brukt/gjort med suksess?

Fortsetter under...

Det finnes et reseptbelagt reisesykeplaster. Jeg brukte det for noen år siden på en bilferie, og det fungerte veldig bra.

Virkningen varer i 72 timer. Det passer jo bra på en slik lang tur.

Men jeg husker dessverre ikke om jeg ble trett av det. Det kan jo være verdt et forsøk i alle fall, så kan han ta det av om han blir veldig trett.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/S/Scopoderm...Novartis_563777/563776.html

Har dere prøvd akupunkturarmbånd som fåes kjøpt på apoteket? Jeg har prøvd disse mot sjøsyke og de virket på meg.

Kanskje du skulle spørre på apoteket om de kanskje har noe annet å foreslå også?

''Har dere prøvd akupunkturarmbånd som fåes kjøpt på apoteket? Jeg har prøvd disse mot sjøsyke og de virket på meg.''

De virker godt på sønnen min også som alltid ble kvalm når han var på biltur. Etter at han fikk akupunkturarband har han ikke vært kvalm en eneste gang.

Persille1365381127

Har dere prøvd akupunkturarmbånd som fåes kjøpt på apoteket? Jeg har prøvd disse mot sjøsyke og de virket på meg.

Kanskje du skulle spørre på apoteket om de kanskje har noe annet å foreslå også?

Funker på meg også, og Billa.

Spiller ingen rolle om det funker for oss eller ikke så lenge han tror på at det fungerer. Det har alt å si :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...