Gå til innhold

Citroen Berlingo praktisk bil hvis tre unger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Citroen er ikke driftssikre biler.

Sats heller på japansk, en Toyota Avensis f.eks. Går og går og går og går :)

''Citroen er ikke driftssikre biler.''

Øh. Nye citroener er ikke mindre driftsikre enn andre biler. Eksen og jeg hadde en drøss citroener opp gjennom årene og hadde aldri problemer med noen av dem, med unntak av en, men der var problemet bare en liten sprekk i en slange.

Gjest Mamma-Emma

Øh. Nye citroener er ikke mindre driftsikre enn andre biler. Eksen og jeg hadde en drøss citroener opp gjennom årene og hadde aldri problemer med noen av dem, med unntak av en, men der var problemet bare en liten sprekk i en slange.

Ok. Har du noen erfaring med Berlingo?

Annonse

Ok. Har du noen erfaring med Berlingo?

Vi hadde også en Berlingo ja. :o) Helt grei bil, masse-masse bagasjeplass, velg gjerne en modell der begge sidedørene bak er skyvedører (da vi kjøpte var det litt forskjellige varianter der). Jeg kjørte ikke bil den gangen, men noen stor vinterbil er den nok ikke så det kommer helt an på hvor du bor og hvor du pleier å kjøre vil jeg si. Det er ca. 10 år siden vi solgte Berlingoen, eller Postman Pat-bilen som vi kalte den. :o)

Gjest Mamma-Emma

Vi hadde også en Berlingo ja. :o) Helt grei bil, masse-masse bagasjeplass, velg gjerne en modell der begge sidedørene bak er skyvedører (da vi kjøpte var det litt forskjellige varianter der). Jeg kjørte ikke bil den gangen, men noen stor vinterbil er den nok ikke så det kommer helt an på hvor du bor og hvor du pleier å kjøre vil jeg si. Det er ca. 10 år siden vi solgte Berlingoen, eller Postman Pat-bilen som vi kalte den. :o)

Ja, sliter den på vinterføre?

Ja, sliter den på vinterføre?

Jeg kan ikke huske at vi hadde problemer med den om vinteren, men den har ikke mer enn gjennomsnittlig gode vinteregenskaper vil jeg si. Så om du bor utsatt til så bør du kanskje tenke på noe annet.

Skjønt - vi bodde jo ganske så bakkete vi da og det gikk helt greit det. Jeg vurderte faktisk Berlingo selv for 3,5 år siden, men endte opp med Suzuki Baleno, en nett liten stasjonsvogn, som heller ikke er verdens beste vinterbil, men det går nå greit. :o)

Gjest Emma-Mamma

Jeg kan ikke huske at vi hadde problemer med den om vinteren, men den har ikke mer enn gjennomsnittlig gode vinteregenskaper vil jeg si. Så om du bor utsatt til så bør du kanskje tenke på noe annet.

Skjønt - vi bodde jo ganske så bakkete vi da og det gikk helt greit det. Jeg vurderte faktisk Berlingo selv for 3,5 år siden, men endte opp med Suzuki Baleno, en nett liten stasjonsvogn, som heller ikke er verdens beste vinterbil, men det går nå greit. :o)

Ok. Hvordan er bagasjeplassen i den sammenliknet med Berlingo?

Ok. Hvordan er bagasjeplassen i den sammenliknet med Berlingo?

Jeg elsker min lille stasjonsvogn! Grunnflaten i Berlingoens bagasjerom er nok omtrent like stor som i Balenoen, men den er jo mye høyere da. Men jeg synes jeg får med meg det aller meste jeg. :o) Om jeg legger ned baksetene får jeg glatt en voksen-sykkel inni bilen uten problemer f.eks.

Det kan tenkes. Baserer meg på erfaringer på europeiske motorveier - der man så og si bare ser franske biler stå med motortrøbbel, samt erfaringer fra venner og bekjente, som har hatt mye problemer med sine franske biler. Alle sier de aldri mer skal ha fransk bil når de sammenligner verkstedregninger osv med oss som har hatt japanske biler :)

Men, det er helt sikkert forskjellige erfaringer :)

Det kan tenkes. Baserer meg på erfaringer på europeiske motorveier - der man så og si bare ser franske biler stå med motortrøbbel, samt erfaringer fra venner og bekjente, som har hatt mye problemer med sine franske biler. Alle sier de aldri mer skal ha fransk bil når de sammenligner verkstedregninger osv med oss som har hatt japanske biler :)

Men, det er helt sikkert forskjellige erfaringer :)

Jeg har hørt mye dritt om et annet fransk merke, Renault og delvis også om Peugeot, men har altså bare gode erfaringer med Citroen. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...