Gå til innhold

Må bare få klage litt over NAV

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og sliten

Nå har jeg i mange måneder fått nesten kr 2000 mindre pr mnd å rutte med, pga NAVs rot.

Som alenemor får jeg forskuddsbidrag (pga ikke bidrag fra faren), men istedenfor å få det for 2 barn har jeg hele tiden bare fått det for 1, tross flere purringer fra meg.

Plutselig stanset de bidraget for 1 barn også, med påstand om at jeg tjente for mye. Da hadde jeg akkurat gått over på AAP og tjener derfor slett ikke for mye. De ba meg om dokumentasjon (som om ikke NAV vet at jeg går på AAÅ liksom?) noe jeg sporenstreks sendte. Men da hadde de allerede stanset utbetalingene.

Så hørte jeg ikke mer. Etter tre måneder ringte jeg nå forelden for å høre hvorfor utbetalingen stadig uteble. Da fikk jeg beskjed om at det er opptil 6 mnd saksbehandlingstid! På en så enkel

sak! Personen i telefonen, som virket nokså arrogant, sa at det var mange foran meg i køen, så de kunne ikke prioritere saken utifra typen sak.

På toppen av det hele påstod hun at NAV hadde sendt meg brev om den lange saksbehandlngstiden den gangen for 3 måneder siden, men jeg har aldri mottatt noe brev!

Så her sitter jeg da, alene med to barn og AAP (pga langtidssyk) og 2000 for lite pr mnd, og knapt nok penger til å dra til legen.

"Når jeg var nådd bånnen, kom NAV og dyttet meg enda lenger ned" (navn på Facebook-gruppe).

Sorry for sytingen, men jeg bare trengte å få det ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/368946-m%C3%A5-bare-f%C3%A5-klage-litt-over-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skrik ut

Det blir nesten fristende å be deg om å gå til avisen. Du må gjerne være anonym, men få frem hvilket NAV kontor det gjelder.

Jeg synes det viser seg gang på gang at ting ikke blir gjort før det kommer i avisen. Og de liker ikke å bli hengt ut i avisen.

Ellers tror jeg at jeg hadde satt meg på Navkontoret og nektet å gått hjemme grunnet at jeg sultet.

Evt ring til leder for Nav kontoret.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...