Gå til innhold

Skolesekk.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg må ha en sekk. Jeg skal to, tre fire bøker oppi, det lille penalet jeg har kjøpt, alt stæsjet jeg alltid bærer på.

Må være god for ryggen.

Jeg har ikke kjøpt sekk på 10 år eller noe slikt, mer kanskje, kun til guttungen og da har jeg kjøpt det dolmammaene anbefaler. ;o)

Så, kjøpe hvilken? Hvor? Fysisk butikk? Nettbutikk?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• Lillemus

3

• Kalevaala

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fysisk butikk så du får prøve. Ta med deg en bunke bøker og legg oppi så du får et inntrykk av hvordan sekken er å bære med vekt i. Ikke kjøp den for liten, men heller ikke for stor. Lykke til! :o)

Skrevet

Fysisk butikk så du får prøve. Ta med deg en bunke bøker og legg oppi så du får et inntrykk av hvordan sekken er å bære med vekt i. Ikke kjøp den for liten, men heller ikke for stor. Lykke til! :o)

Ja, fysisk. Da snevrer valget seg drastisk inn gitt. ;o)

Jeg får ut å kikke. Teite meg kom jo ikke på det når jeg var i byen sist, og nå er det en stund til jeg rekker byturer brukt til å handle.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314261774' post='4634713]

Meeeen, blir ikke de sekkene litt små til meg? Og barnslige?

Jeg er liten og ung til sinns, men allikevel. ;o)

Jeg ville nok tatt en tur på en veskebutikk eller en sportsbutikk og sett etter noe som er litt mer voksent ja. :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314261774' post='4634713]

Meeeen, blir ikke de sekkene litt små til meg? Og barnslige?

Jeg er liten og ung til sinns, men allikevel. ;o)

Jeg synes ikke de sekkene uten lokk er barnslige. Så nettopp ei på jobb som var på møte hadde en liknende Bergans-sekk - og den var ikke barnslig i det hele tatt. Hun hadde et par bøker og en pc oppi.

Men jeg ville jo ikke akkurat valgt lilla blomster eller rosa hjerter da, eller hva det nå er på mønsteret. Men en nøytral type, f.eks. den sorte er jo fin.

Jeg tror ikke jeg har prøvd den sekken eldstemann har, men den er ganske stor, så jeg tror den hadde gått greit til en middels stor person også. Hvor høy er du?

Skrevet

Jeg synes ikke de sekkene uten lokk er barnslige. Så nettopp ei på jobb som var på møte hadde en liknende Bergans-sekk - og den var ikke barnslig i det hele tatt. Hun hadde et par bøker og en pc oppi.

Men jeg ville jo ikke akkurat valgt lilla blomster eller rosa hjerter da, eller hva det nå er på mønsteret. Men en nøytral type, f.eks. den sorte er jo fin.

Jeg tror ikke jeg har prøvd den sekken eldstemann har, men den er ganske stor, så jeg tror den hadde gått greit til en middels stor person også. Hvor høy er du?

Egentlig kan jeg ha en sekk med rosa blomstrer på jeg, det er egentlig litt sånn typisk meg, harselere med at jeg er voksen, men samtidig kun ett lite barn. ;o)

Jeg er 162 (med litt godvilje, he he).

Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur på en veskebutikk eller en sportsbutikk og sett etter noe som er litt mer voksent ja. :o)

Ah, nå kom jeg på at det er en nyåpnet veskebutikk her! Jeg har ikke værrt der, da jeg prøver å være økonomisk om dagen, og lider dessverre av veskeavhengighet *snufs*

(forøvrig har jeg lov å ha mange vesker, jeg må bære rundt på de 40 cm lange kateterene mine, så det så. *lulle seg inn i dette gode argumentet* )

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314263500' post='4634737]

Egentlig kan jeg ha en sekk med rosa blomstrer på jeg, det er egentlig litt sånn typisk meg, harselere med at jeg er voksen, men samtidig kun ett lite barn. ;o)

Jeg er 162 (med litt godvilje, he he).

Gutten min er 150, og sekken er fremdeles litt stor til ham. Så da kan du sikkert ha en av disse.

Det aller beste er jo å prøve sekken først i en butikk - men får du ikke til det, må du jo gjøre det nest-beste - å se på nettet - sjekke om det ser ut til å være gode stropper og reimer. Skal du gå mye med den, eller er det mest til oppbevaring?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314263605' post='4634738]

Ah, nå kom jeg på at det er en nyåpnet veskebutikk her! Jeg har ikke værrt der, da jeg prøver å være økonomisk om dagen, og lider dessverre av veskeavhengighet *snufs*

(forøvrig har jeg lov å ha mange vesker, jeg må bære rundt på de 40 cm lange kateterene mine, så det så. *lulle seg inn i dette gode argumentet* )

Da er det jo lov til å ha veskedilla :-))))

Ta deg en tur i veskebutikken og prøv sekkene de har der. Om ikke du finner akkurat det du vil ha, så kan du jo finne ut litt mer om hva du liker og ikke liker.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314263605' post='4634738]

''(forøvrig har jeg lov å ha mange vesker, jeg må bære rundt på de 40 cm lange kateterene mine, så det så. *lulle seg inn i dette gode argumentet* )''

Selvfølgelig har du lov til det. Ikke bare det - du _trenger_ det jo! For om man nå er nødt til å drasse rundt på disse kateterene så må man jo i det minste ha noe lekkert å bære dem i! ;o)

Forøvrig kunne jeg også glatt funnet på å kjøpe en lilla sekk med diskret blomstermønster på... *hihi*

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg ville tatt en tur til veskebutikken. De har gode sekker der, og der har de også beregnet på voksne.

Skrevet

Gutten min er 150, og sekken er fremdeles litt stor til ham. Så da kan du sikkert ha en av disse.

Det aller beste er jo å prøve sekken først i en butikk - men får du ikke til det, må du jo gjøre det nest-beste - å se på nettet - sjekke om det ser ut til å være gode stropper og reimer. Skal du gå mye med den, eller er det mest til oppbevaring?

Det er mest til oppebevaring. Jeg går ikke så lange strekninger med sekken på. Nå i allefall, jeg har jo en sånn fiks ide om at når jeg får colostomien min, så skal jeg sykle til skolen, muligens også gå. Foreløpig må jeg ha bilen, og det er ikke så langt mellom skolebyggene.

Skrevet

''(forøvrig har jeg lov å ha mange vesker, jeg må bære rundt på de 40 cm lange kateterene mine, så det så. *lulle seg inn i dette gode argumentet* )''

Selvfølgelig har du lov til det. Ikke bare det - du _trenger_ det jo! For om man nå er nødt til å drasse rundt på disse kateterene så må man jo i det minste ha noe lekkert å bære dem i! ;o)

Forøvrig kunne jeg også glatt funnet på å kjøpe en lilla sekk med diskret blomstermønster på... *hihi*

*smask*

Jeg liker deg! :o)

Skrevet

Da er det jo lov til å ha veskedilla :-))))

Ta deg en tur i veskebutikken og prøv sekkene de har der. Om ikke du finner akkurat det du vil ha, så kan du jo finne ut litt mer om hva du liker og ikke liker.

Må være målbevist i dag da, kun se på sekker, runde fint unna veskene. ;o)

Så har jeg hørt at de har fine sjal, smykker og øredobber i den butikken også. Oh lykke. Nei, jeg skal være målbevisst! har akkurat booket neste år sommerferie, så jeg skal være økonomisk i ett helt år! Prøve i allefall. Samtidig er det jo ikke før i juli, all verdens av sparetid til da. *s*

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til veskebutikken. De har gode sekker der, og der har de også beregnet på voksne.

Da gjør jeg det. :o)

Samtidig hadde det jo vært fint med en lilla sekk som matchet mitt nye rosa penal! ;o)

Skrevet

Jeg liker godt Low's sekker, de er gode på ryggen, praktiske og ganske slitesterke.

Her er et utvalg til ditt bruk: http://products.lowepro.com/catalog/Notebook-Camera,16.htm

Ellers støtter jeg forslaget om å gå i bokhandel, sportsbutikk eller "bagasjebutikk" (der de har kofferter og sånt) og rett og slett prøve.

Takk for link.

Jeg skal sjekke utvalget her, prøve meg litt frem. De sekkene du linket til, så gode ut.

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1314264018' post='4634748]

Da gjør jeg det. :o)

Samtidig hadde det jo vært fint med en lilla sekk som matchet mitt nye rosa penal! ;o)

Ja, det er klart det burde matche :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...