viten Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Hei ! Har problemer med en skulder(utside) som jeg sannsynligvis har overbelastet over lengre tid. Dette har gitt meg en delvis spent muskel(øm-knuter ?) som så har påvirket nervene som passerer i området. Symptomer er stråling,stikking i skulder og ned langs biceps og ut i tommelen. Har vart i 3-4 måneder. Har roet ned skuldertrening uten resultat. Håper på konkrete råd foruten og oppsøke lege-fysioterapeut etc. Er styrkeløfter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 viten. Dette er uheldigvis ikke et ukjent problem for dem så trener mye med vekter. Muskulaturen rundt skuldrene blir overbelastet, det blir hevelse , sekundært betennelses forandringer som så i sin tur klemmer og presser på nervene. Det er viktig å opprettholde treningen generelt men IKKE av det vonde området. Det kan også være aktuelt med såkaldt anti-inflamatorisk behandling med tabletter sammen med fysioterapi. Men snakk med legen din. Ellers har jeg veldig sans for isomslag 10-15 minutter ett par ganger dgl. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.