Gå til innhold

Tømme blæren

Anbefalte innlegg

Gjest Løper hele tiden

Jeg løper på do minst en gang i timen. Ofte to. Dette er upraktisk på alle måter. Jeg tisser en del hver gang. Lurer på om jeg ikke helt klarer å tomme blæren. Jeg har hørt om mennesker som har nervøs blære, men da er det vel slik at de egentlig ikke tisser noe særlig i det hele tatt når de går på do.

Hva kan jeg gjøre? Er det blærekatar? Er skikkelig dårlig på slike ting og trenger råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369201-t%C3%B8mme-bl%C3%A6ren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen, ta med en urinprøve å si det du skriver her at du ikke er sikker på at du tømmer deg skikkelig. Det hender at man enten ikke tømmer seg skikkelig eller tisser på seg når man har urinveisinfeksjon og det kan være andre grunner. Det er ikke så vanskelig å finne ut om du tømmer deg skikkelig og det finnes gode løsninger på det.

Gjest Løper hele tiden

Gå til legen, ta med en urinprøve å si det du skriver her at du ikke er sikker på at du tømmer deg skikkelig. Det hender at man enten ikke tømmer seg skikkelig eller tisser på seg når man har urinveisinfeksjon og det kan være andre grunner. Det er ikke så vanskelig å finne ut om du tømmer deg skikkelig og det finnes gode løsninger på det.

Tusen takk for kjapt svar :o)

Gjest Uneolene

Slike ting kan trenes opp og det behøver ikke å være uvi. Om du har begynt å få til vane å tømme blæren ofte, vender blæren seg til det og du mister trening på å samle opp tilstrekkelig urin i blære før den egentlig behøves å tømmes (selskapsblære).

At du må løpe på do ofte i perioder kan også ha hormonelle årsaker. Feks kan det skyldes stresshormoner. Har du merket deg om du løper mer på do når du er stresset?

Gjest Uneolene

Slike ting kan trenes opp og det behøver ikke å være uvi. Om du har begynt å få til vane å tømme blæren ofte, vender blæren seg til det og du mister trening på å samle opp tilstrekkelig urin i blære før den egentlig behøves å tømmes (selskapsblære).

At du må løpe på do ofte i perioder kan også ha hormonelle årsaker. Feks kan det skyldes stresshormoner. Har du merket deg om du løper mer på do når du er stresset?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...