Gå til innhold

Tvinges vi over på Touch-telefoner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Før eller siden blir det nok lite annet enn touch, tror jeg. Foreløpig er det mulig å få seg telefon med vanlige taster. Etter tre år med touch kan jeg ikke tenke meg noe annet enn iPhone. Verdens enkleste telefon å betjene er den også.

Før eller siden blir det nok lite annet enn touch, tror jeg. Foreløpig er det mulig å få seg telefon med vanlige taster. Etter tre år med touch kan jeg ikke tenke meg noe annet enn iPhone. Verdens enkleste telefon å betjene er den også.

''Verdens enkleste telefon å betjene er den også.''

Yeah right...

Tar feks evigheter å få skrevet en tekstmelding!..ihvertfall mens du går..

Yeah right...

''Tar feks evigheter å få skrevet en tekstmelding!..ihvertfall mens du går..''

Ja, sms mens man går er ikke lett på iPhone, og heller ikke på den Nokia'en jeg hadde før med fullt qwerty-tastatur - tastene ble for små.

Det letteste hvis man skal sende sms'er mens man går er å ha en telefon med vanlig "telefontastatur" og benytte t9-teksting :-)

Men utenom sms'er sendt i gangfart, synes jeg det gikk bedre å sende sms'er både med qwerty-Nokia og med iPhone.

Gjest Melis36

Yeah right...

Jeg også har touch telefon,en Iphone,den duger til alt utenom å skrive tekstmeldinger,der er den ikke å anbefale :( men ellers er det veldig lett å komme på nett å app store har jo masse gøyale ting :)

Jeg også har touch telefon,en Iphone,den duger til alt utenom å skrive tekstmeldinger,der er den ikke å anbefale :( men ellers er det veldig lett å komme på nett å app store har jo masse gøyale ting :)

''Jeg også har touch telefon,en Iphone,den duger til alt utenom å skrive tekstmeldinger,der er den ikke å anbefale :(''

Nå har jeg en vanlig touch ikke Iphone, men det er da vel vanlig qwerty-tastatur på Iphonen også? Jeg synes det er myyyye bedre enn når man har 3 bokstaver + tegn på samme tasten som på en vanlig tlf. Da blir det jo som å skrive på en pc (med litt mindre taster selvfølgelig og ikke minst - ordene blir det du skriver på tastene!

Yeah right...

''Tar feks evigheter å få skrevet en tekstmelding!''

Jeg syntes også skriving på Touch-telefonen var et herk til jeg installerte denne. Den er magisk:

http://www.mobiletextinput.com/Product/What_is_SlideIT

Samsung har forresten dette som standard på sine Android-telefoner. Der heter det Swype.

Annonse

Yeah right...

''Tar feks evigheter å få skrevet en tekstmelding!..ihvertfall mens du går.''

Jeg har overhodet ikke problemer med at det tar lang tid å skrive tekstmelding. Går mye kjappere enn med vanlig numerisk tastatur.

Er vant til Nokia. Det blir bakvendt med andre. Tror jeg da. Var slik med SE før i hvert fall.

Har ikke hatt annet en Nokia jeg heller, men kjøpte meg en HTC for et par dager siden.

Trives allerede godt med den, tross en god porsjon skepsis i forkant. Eneste er som candyqueen sier - det er slutt med å skrive meldinger når jeg kjører bil. (Det kan nok diskuteres hvorvidt dette er en fordel eller en ulempe... ;)

''Jeg også har touch telefon,en Iphone,den duger til alt utenom å skrive tekstmeldinger,der er den ikke å anbefale :(''

Nå har jeg en vanlig touch ikke Iphone, men det er da vel vanlig qwerty-tastatur på Iphonen også? Jeg synes det er myyyye bedre enn når man har 3 bokstaver + tegn på samme tasten som på en vanlig tlf. Da blir det jo som å skrive på en pc (med litt mindre taster selvfølgelig og ikke minst - ordene blir det du skriver på tastene!

''Jeg synes det er myyyye bedre enn når man har 3 bokstaver + tegn på samme tasten som på en vanlig tlf. Da blir det jo som å skrive på en pc (med litt mindre taster selvfølgelig og ikke minst - ordene blir det du skriver på tastene!''

Fordelen med tradisjonelt tall-tastatur og bruk av T9 er, som candyqueen skriver, at man ikke er nødt til å se på mens man taster (når man har teken på det). Derfor kan man taste mens man f eks går.

Med qwerty/touch er det større fare for å bomme på tastene i en slik situasjon.

Men bortsett fra "skrive-sms-mens-man-er-i-farta" er vel neppe tradisjonelt tastatur noen fordel, nei.

Jeg må imidlertid arrestere deg på det at ordene alltid blir det du skriver, for iPhone ihvertfall driver emd autokorrektur, og det er ikke alltid man oppfatter "korrgeringen" før etter at man har sendt en melding. Veldig kjekt med autokorrekt når den korrigerer en feilstaving, men ikke så kjekt når den forandrer et korrekt ord til et helt annet ord.

''Jeg synes det er myyyye bedre enn når man har 3 bokstaver + tegn på samme tasten som på en vanlig tlf. Da blir det jo som å skrive på en pc (med litt mindre taster selvfølgelig og ikke minst - ordene blir det du skriver på tastene!''

Fordelen med tradisjonelt tall-tastatur og bruk av T9 er, som candyqueen skriver, at man ikke er nødt til å se på mens man taster (når man har teken på det). Derfor kan man taste mens man f eks går.

Med qwerty/touch er det større fare for å bomme på tastene i en slik situasjon.

Men bortsett fra "skrive-sms-mens-man-er-i-farta" er vel neppe tradisjonelt tastatur noen fordel, nei.

Jeg må imidlertid arrestere deg på det at ordene alltid blir det du skriver, for iPhone ihvertfall driver emd autokorrektur, og det er ikke alltid man oppfatter "korrgeringen" før etter at man har sendt en melding. Veldig kjekt med autokorrekt når den korrigerer en feilstaving, men ikke så kjekt når den forandrer et korrekt ord til et helt annet ord.

''Jeg må imidlertid arrestere deg på det at ordene alltid blir det du skriver, for iPhone ihvertfall driver emd autokorrektur, og det er ikke alltid man oppfatter "korrgeringen" før etter at man har sendt en melding. Veldig kjekt med autokorrekt når den korrigerer en feilstaving, men ikke så kjekt når den forandrer et korrekt ord til et helt annet ord.''

Mange fine eksempler her :-)

http://damnyouautocorrect.com

''Jeg må imidlertid arrestere deg på det at ordene alltid blir det du skriver, for iPhone ihvertfall driver emd autokorrektur, og det er ikke alltid man oppfatter "korrgeringen" før etter at man har sendt en melding. Veldig kjekt med autokorrekt når den korrigerer en feilstaving, men ikke så kjekt når den forandrer et korrekt ord til et helt annet ord.''

Mange fine eksempler her :-)

http://damnyouautocorrect.com

Ja, har vært inne på den siden tidligere. Mye artig der :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...