Gå til innhold

Steforeldre og taushetsplikt

Anbefalte innlegg

La oss si at det er et møte hos BV med skilte foreldre, og begge har ny partner (hhv ny stemor og stefar).

Kan den ene foreldre da forlange at stemor/stefar ikke deltar, fordi han/hun ikke kan fortelle fritt ting som er taushetsbelagt foran stemor/stefar (altså, den andres foreldres nye partner)?

Med vennlig hilsen

Jeg har forlangt at steforelder skulle forlate møtet, og det har blitt tatt til følge.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sjalala

6

• PieLill

5

• frosken

4

• sant å si

4

Mest aktive i denne tråden

Stemor til mine barn har i alle år ringt og løpt rundt til familievernkontor, BUP og barnevern for å dele sin bekymring ang. hvordan ungene har det hos meg. Samtalene blir journalført på vanlig vis, men kan ikke se at det har kommet så mye mer ut av det.

I tillegg har hun flere ganger møtt (sammen med far) på konferansetimer og foreldremøter. Gidder ikke lage noe fuzz ang. foreldremøtene, men pleier be henne gå når vi skal ha konferansetime.

Som lærer har jeg fått beskjed om at jeg SKAL ha fullmakt fra foreldrene dersom en steforelder skal være med på foreldremøte... men tror det er først i år det har blitt mer fokus på det.. Aldri hørt det vært nevnt før.

Som lærer har jeg fått beskjed om at jeg SKAL ha fullmakt fra foreldrene dersom en steforelder skal være med på foreldremøte... men tror det er først i år det har blitt mer fokus på det.. Aldri hørt det vært nevnt før.

Dette har vært en ikke-eksisterende problemstilling her jeg bor. Foreldremøtene bærer vel heller preg av til dels dårlig oppmøte, enn at mer og mindre uvedkommende kjemper om plassene ;-)

Det gis jo ikke ut sensitiv informasjon av noe slag på klassens foreldremøter, så jeg har ikke giddet å lage noe oppstyr rundt det at hun møter opp. Men jeg vet at både lærere og andre foreldre har funnet dette merkelig, kanskje ikke minst fordi hun engasjerer og markerer seg kraftig på disse møtene.

Hva andre, mer private, møter angår, så har jeg sagt fra at jeg ikke ønsker at hun deltar. Går ut fra at hun skaffer seg den informasjonen hun vil ha fra barnefaren i etterkant, men poenget for meg er at møtet dreier seg om barnet, og ikke om hvem som er best og flinkest av de h*n har rundt seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...