Gå til innhold

Stifte opp livmor

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Nå skrev jeg livmor i tittelen, slik at de som er redd slikt kan løpe. ;o) Større sjangs for erfaringer på åpent.

Uansett. Noen som har gjort det? Det heter kanskje ikke stifte opp heller? Heise opp?

Det jeg lurer på er om det er uproblematisk å få barn etterpå?

Så lurer jeg på om den vil henge fast for alltid, eller er det slikt som ofte må gjøres på nytt?

Min har ikke ramlet ned, den bare legger seg feil vei. Har bakovervendt livmor, det i seg selv er ikke noe problem, men etter endel operasjoner og fjerning av urinblære har den lagt seg veldig langt bak, og jeg har ganske mye smerter og ubehag pga det.

Nå kan jeg få stiftet den opp i forbindelse med noe annet, men det som er litt kjipt er at jeg ikke har fått noen info om hvordan og evnt konsekvenser, tviler på at jeg rekker få det også. Så da gjør jeg som alltid, tyr til dolerene. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369281-stifte-opp-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ble "sprettet opp og lappet sammen igjen" for fremfallen blære fikk jeg streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å få flere barn for bekkenbunnen hadde blitt så svak at jeg kunne komme til å revne fra A-Å.

Jeg vil tro (uten at jeg har noen medisinsk bakgrunn!) at dersom man syr / stifter opp livmora så vil et svangerskap slite hardt på stedet der sting eller stifter har sittet med revnerisiko? Men hør med legen din du. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369281-stifte-opp-livmor/#findComment-3222227
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Da jeg ble "sprettet opp og lappet sammen igjen" for fremfallen blære fikk jeg streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å få flere barn for bekkenbunnen hadde blitt så svak at jeg kunne komme til å revne fra A-Å.

Jeg vil tro (uten at jeg har noen medisinsk bakgrunn!) at dersom man syr / stifter opp livmora så vil et svangerskap slite hardt på stedet der sting eller stifter har sittet med revnerisiko? Men hør med legen din du. :o)

Øh, det hørtes jo logisk ut.

Jo, lege ja, jeg har bare ikke en lege som skal gjøre dette enda, de skulle finne en gynekolog som skulle være med under operasjonen og da fikse dette, så sant jeg ikke har for mye arrvev, men sist de åpnet meg var det lite arrvev heldigvis.

Jeg skal ikke inn før kvelden før operasjonen. Hm. Lurer på om jeg skal ringe en av de andre legene mine jeg, så kan kanskje han finne ut av det for meg.

Jeg er ikke helt klar for å gi opp muligheten for barn nemlig. Skulle ønske jeg var det, men jeg må bare være ærlig å si at jeg ønsker å kunne velge selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369281-stifte-opp-livmor/#findComment-3222241
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...