Gå til innhold

Har du ligget på sykehus?

Anbefalte innlegg

He..he...:-) Som vanlig så tenker vi ikke så ulikt, togli. Jeg hater og være overlatt til andre, og fikk klar beskjed på sykehuset om at jeg var en veldig dårlig pasient. For jeg endte opp med og bli masete fordi jeg ikke fikk sove bl.a. Og det hjalp ikke hvor mye piller de puttet i meg. Men jeg var jo ikke syk:-(

Sant det ;)

Bortsett fra at jeg nok var en meget "snill" pasient ;) Jeg maste aldri om noe (annet enn om å få reise hjem da ;)) - så jeg bare lå der.... og så på klokka! :P

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

5

• morsan

4

• frosken

2

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Sant det ;)

Bortsett fra at jeg nok var en meget "snill" pasient ;) Jeg maste aldri om noe (annet enn om å få reise hjem da ;)) - så jeg bare lå der.... og så på klokka! :P

He..he..:-) Jeg maste ikke direkte. Men tok meg i og være totalt annerledes enn jeg vanligvis er. Jeg hadde rett og slett angst. Husker bl.a. at jeg lå høyt oppe i etasjene. Og der hadde de tatt ned alle gardiner pga av vårrengjøring. Jeg fikk en intens angst for at jeg skulle hoppe ut av vinduet, så de måtte sette en slik skillevegg foran vinduet, som man vanligvis bruker mellom pasienter. Og da ble det bedre.

He..he..:-) Jeg maste ikke direkte. Men tok meg i og være totalt annerledes enn jeg vanligvis er. Jeg hadde rett og slett angst. Husker bl.a. at jeg lå høyt oppe i etasjene. Og der hadde de tatt ned alle gardiner pga av vårrengjøring. Jeg fikk en intens angst for at jeg skulle hoppe ut av vinduet, så de måtte sette en slik skillevegg foran vinduet, som man vanligvis bruker mellom pasienter. Og da ble det bedre.

Usj, høres ikke kjekt ut :(

Husker da jeg lå sammen med venninna mi og en annen dame på rommet på barsel.... Venninna mi holdt på å bli gal pga den andre dama som skravla uavbrutt! Da misunte hun meg som kunne slå av høreapparata og stenge hele verden ute ;)

Annonse

Husker da jeg lå sammen med venninna mi og en annen dame på rommet på barsel.... Venninna mi holdt på å bli gal pga den andre dama som skravla uavbrutt! Da misunte hun meg som kunne slå av høreapparata og stenge hele verden ute ;)

Jeg er heller ikke så glad i intens skravling:-) Så noen ganger kunne det ha vært godt og slå av, ja :-)

Jeg har overnattet på sykehus i tre forskjellige omganger:

1. De første døgnene etter at jeg ble født. Har intet minne om at det var kjedelig.

2. Da jeg selv lå på barsel. Overhodet ikke kjedelig.

3. Én natt på sykehus som pårørende til barn. Hade mer enn nok med å være pårørende meed de bekymringer det fører med seg til å ha tid og overskudd til å kjede meg.

Ja, og jeg er kjempeglad for at det faktisk eksisterte et sykehus hvor jeg kunne ligge, og hvor de reddet livet mitt.

Så får man heller overse luksusproblemer som "kjedelig" og "dårlig TV-utvalg".

Med vennlig hilsen

Ja, man måste jamföra!

Ja, fire ganger... første gang da jeg var tre år gammel og tok mandlene - kan fortsatt huske jeg syntes det var skummelt siden jeg måtte sove der alene uten mamma og pappa :/

De tre siste gangene var når jeg fødte... Jeg kjeda meg intenst og maste på å få komme hjem så tidlig som mulig ;)

''Jeg kjeda meg intenst og maste på å få komme hjem så tidlig som mulig ;)''

Oi, det hadde jeg overhodet ikke tid til. Men så gikk det jammen meg i ett, med daglige legevisitter pga funn første dag, masse venting, mye strev med amming, våkenetter på pumperommet, ekstra natt pga ammeproblemernemm, så de fem nettene med tilhørende dager var fylt opp hele tiden.

Annonse

''Venninna mi holdt på å bli gal pga den andre dama som skravla uavbrutt!''

Ha ha! Kjenner meg litt igjen i den der! Jeg var på gamle riksen og hadde på forhånd blitt advart mot at andres babyer kunne være slitsomme, men ingen hadde advart meg mot _mødrene deres_! ;-)

Husker ei skravlebøtte de luxe. Hun lå aller lengst unna meg, men det var bare meg hun snakket til, for de tre andre på 5-mannsrommet var "utenlandske".... Hun la ut om alle mulige intime detaljer om underlivet sitgt etter fødselen, og stønnet høyt for hver etterrie....

Heldigvis var hun tredjegangsfødende og dro hjem etter bare én natt ;-)

Gjest Shira :o)

Ja, alt for mange ganger.

Noen ganger er jeg så dårlig eller nyoperert at det er jo bare slik, jeg kjeder meg ikke. Andre ganger er jeg såpass oppegående at jeg kan rusle rundt, da går det greitt.

Alle gangene midt i mellom så har jeg kjedet meg ja. Og alle de evinnelige timene jeg må være der for å vente på svar eller en lege.

På en annen side har jeg snakket med utrolig mange hyggelige mennesker, diskutert alt mellom himmel og jord, det har jeg tatt med meg i positivtetsekken. :o)

Eller kjedet og kjedet, det er vel savnet av privatliv jeg da savner.

Gjest Shira :o)

''Det var mest mangelen på privatliv som holdt på å gjøre meg sprø.''

Snakket nettopp med min svigermor, som kunne fortelle at i dag var det en sykepleier som kom inn på badet mens hun satt på do og som ble stående og skravle inntil hun hadde gjort seg ferdig. Kanskje noen blir litt for usjenerte ;-)

''som ble stående og skravle ''

Akkurat det er jo ganske unikt der da, he he. ;o)

Ja, og jeg er kjempeglad for at det faktisk eksisterte et sykehus hvor jeg kunne ligge, og hvor de reddet livet mitt.

Så får man heller overse luksusproblemer som "kjedelig" og "dårlig TV-utvalg".

Med vennlig hilsen

Bra perspektiv :-)

''Venninna mi holdt på å bli gal pga den andre dama som skravla uavbrutt!''

Ha ha! Kjenner meg litt igjen i den der! Jeg var på gamle riksen og hadde på forhånd blitt advart mot at andres babyer kunne være slitsomme, men ingen hadde advart meg mot _mødrene deres_! ;-)

Husker ei skravlebøtte de luxe. Hun lå aller lengst unna meg, men det var bare meg hun snakket til, for de tre andre på 5-mannsrommet var "utenlandske".... Hun la ut om alle mulige intime detaljer om underlivet sitgt etter fødselen, og stønnet høyt for hver etterrie....

Heldigvis var hun tredjegangsfødende og dro hjem etter bare én natt ;-)

Hehe, sånne er slitsomme;)

Jeg fikk også makk av sykepleierne som tydeligvis var en smule usikre på om jeg, som døv, egnet meg til å ta vare på en baby ;) Når jeg sov vekket de meg for å forsikre meg om at jeg holdt meg våken for å sjekke om babyen gråt...tror jeg sa hundre ganger at jeg hadde vibrasjonsarmbånd som vibrerte ved babyens gråt *himle*

''Jeg kjeda meg intenst og maste på å få komme hjem så tidlig som mulig ;)''

Oi, det hadde jeg overhodet ikke tid til. Men så gikk det jammen meg i ett, med daglige legevisitter pga funn første dag, masse venting, mye strev med amming, våkenetter på pumperommet, ekstra natt pga ammeproblemernemm, så de fem nettene med tilhørende dager var fylt opp hele tiden.

Jeg hadde enkle og kjappe fødsler og amminga gikk som en drøm... så jeg var der igrunnen bare til "pynt" :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...