Gå til innhold

Statlig eller kommunalt?

Anbefalte innlegg

Gjest skriver oppgave

Jeg skriver en oppgave om seksuelle overgrep og trenger å vite om Støttesenter mot Incest (i Oslo) og Dixi (støtte for voldtektsutsatte) er drevet kommunalt eller statlig. Altså om de ansatte er ansatt av staten eller kommunen.

Jeg har prøvd å finne ut ved å søke, men finner ikke... Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369405-statlig-eller-kommunalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skriver oppgave

Sjekk hjemmesidene og last ned årsrapporter. Der står det om økonomi. Ble litt mye å skrive her, men greit å lese i årsrapportene. Lykke til med oppgaven!

Jeg har lest årsrapport. Der står det at de får både kommunal og statlig støtte, men jeg skjønner ikke ut av det om de er ansatt av stat eller kommune. Jeg bare lurer på hvilket regelverk de kommer inn under. Mulig at de kommer inn under privat i og med at de er en slags stiftelse.

Jeg har lest årsrapport. Der står det at de får både kommunal og statlig støtte, men jeg skjønner ikke ut av det om de er ansatt av stat eller kommune. Jeg bare lurer på hvilket regelverk de kommer inn under. Mulig at de kommer inn under privat i og med at de er en slags stiftelse.

Såvidt meg bekjent er de verken ansatt i stat eller kommune.

Gjest skriver oppgave

Såvidt meg bekjent er de verken ansatt i stat eller kommune.

Det var det jeg fikk inntrykk av da jeg leste det, men fikk det ikke helt til å stemme at de er helt private heller. Men de har vel visse regler å følge som kommune og stat bestemmer i og med at det er de de får penger av.

Annonse

Mulig de er det altså. Men de får i hvert fall tilskudd fra både stat og kommune. Bare lurer på hva slags regelverk de kommer inn under.

Hvem de får tilskudd fra har vel ikke noe å si for ansettelsesforholdet til de ansatte? Hvis det er en privat stiftelse, så er de ansatte hverken kommunalt eller statlig ansatt.

Gjest skriver oppgave

Uavhengig organisasjon.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/vold_i_nare_relasjoner/krisesentertilbud/dixi-.html?id=415144

Da får de antagelig statlig støtte på linje med alle andre medlemsbaserte organisasjoner.

Ja, jeg ser at de får både kommunal og statlig støtte. Jeg bare lurer på hva slags regelverk de da kommer inn under.

Annonse

Gjest skriver oppgave

Hvem de får tilskudd fra har vel ikke noe å si for ansettelsesforholdet til de ansatte? Hvis det er en privat stiftelse, så er de ansatte hverken kommunalt eller statlig ansatt.

Ok, takk for svar. Lager de sine egne regler som en hvilken som helst privat bedrift da eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...