Gå til innhold

Posten suger!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har jeg opplevd flere ganger og det er ufattelig irriterende!

En gang fikk jeg først ovennevnte melding. Så drøyde jeg ørlite med å hente pakken (kansje totalt to uker) fordi jeg var bortreist en uke, og da jeg kom var pakken returnert til avsender. Tror du jeg var irritert da!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223699
Del på andre sider

Ja, det har jeg opplevd flere ganger og det er ufattelig irriterende!

En gang fikk jeg først ovennevnte melding. Så drøyde jeg ørlite med å hente pakken (kansje totalt to uker) fordi jeg var bortreist en uke, og da jeg kom var pakken returnert til avsender. Tror du jeg var irritert da!?

Pakkene blir returnert etter to uker. Men vi får en purrehentemelding først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223718
Del på andre sider

Annonse

De bør nok rydde i noen av rutinene ja. I sommer bestilte jeg varer fra UK i god tid før ferieavreise. Jeg fikk beskjed om at pakken var sendt fra UK over en uke før avreise, men fikk ikke lapp fra posten. Jeg stoppet posten samme dag som vi reiste, og når jeg kom tilbake lå lappen i oppbevaringforsendelsen som kom dagen etter. Når jeg kom på posten og skulle hente pakken (som var betalt m kort - verdi 1200,- kr) hadde de returnert den "fordi det hadde gått to uker siden den var sendt fra England". Postens sommel resulterte altså i at jeg mistet pakken - og kun pga god service fra kosmetikkfirmaet i England fikk jeg forsendelsen tilsendt på nytt uten ekstra kostnader. Grmf - sånt irriterer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223740
Del på andre sider

Har opplevd det samme :-(

Og så har jeg opplevd å dukke opp på post-i-butikk bare for å vite at pakken ved en feil ligger på en post-i-butikk én mil borte "så da må du dra dit og hente den". Dama så litt overrasket ut da jeg spurte om ikke hun kunne ringe og få den sendt til nærmeste post-i-butikk. Rart at hun ikke bad meg gjøre det selv.

For det gjorde nemlig en annen dame da de hadde rukket å returnere pakken til avsenderen - i England!!

Pakken kom mens jeg var på ferie og hadde vidersendt posten til hytta. Hentelappen ble videresendt, men ikke pakken. Jeg hadde mange bomturer til lokalt postkontor og de bedyret at de hadde rint til p-i-b på hjemstedet. Så en fredag like før jeg skulle hjem fikk jeg høre at den fortsatt lå på p-i-b. Da ba jeg dem om å holde den der til jeg kom og fikk hentet den.

Mandag kom jeg, og da hadde den allerede blitt returnert samme dag! :-( Da ba dama der meg selv om å ringe til postens sorteringssentral (eller hva det heter) for å prøve å stoppe pakka før den ble sendt ut av landet. Det klarte jeg ikke.... :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223765
Del på andre sider

Og så har jeg opplevd å dukke opp på post-i-butikk bare for å vite at pakken ved en feil ligger på en post-i-butikk én mil borte "så da må du dra dit og hente den". Dama så litt overrasket ut da jeg spurte om ikke hun kunne ringe og få den sendt til nærmeste post-i-butikk. Rart at hun ikke bad meg gjøre det selv.

For det gjorde nemlig en annen dame da de hadde rukket å returnere pakken til avsenderen - i England!!

Pakken kom mens jeg var på ferie og hadde vidersendt posten til hytta. Hentelappen ble videresendt, men ikke pakken. Jeg hadde mange bomturer til lokalt postkontor og de bedyret at de hadde rint til p-i-b på hjemstedet. Så en fredag like før jeg skulle hjem fikk jeg høre at den fortsatt lå på p-i-b. Da ba jeg dem om å holde den der til jeg kom og fikk hentet den.

Mandag kom jeg, og da hadde den allerede blitt returnert samme dag! :-( Da ba dama der meg selv om å ringe til postens sorteringssentral (eller hva det heter) for å prøve å stoppe pakka før den ble sendt ut av landet. Det klarte jeg ikke.... :-(

Surt.

Jeg har "løpt" etter pakker som var feilsendt nabopostkontoret, flere ganger. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom postkontoret det står på hentelappen at pakken befinner seg på, og pakkens virkelige oppholdssted. Men hvis man faktisk ønsker å hente den - og drar til "det andre" postkontoret - kan den i mellomtiden ha blitt videresendt til riktig sted. På den måten blir det et slags rebusløp.

Min erfaring er at slagordet "vi lever for å levere" er ironisk ment.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223772
Del på andre sider

Surt.

Jeg har "løpt" etter pakker som var feilsendt nabopostkontoret, flere ganger. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom postkontoret det står på hentelappen at pakken befinner seg på, og pakkens virkelige oppholdssted. Men hvis man faktisk ønsker å hente den - og drar til "det andre" postkontoret - kan den i mellomtiden ha blitt videresendt til riktig sted. På den måten blir det et slags rebusløp.

Min erfaring er at slagordet "vi lever for å levere" er ironisk ment.

''På den måten blir det et slags rebusløp.''

Det var jo forsåvidt en positiv vinkling! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223782
Del på andre sider

Annonse

Vannvittig... 2 uker er jo utrolig kort tid - det skal jo ikke mye til at man kan glemme den en del dager - og ikke ha anledning noen dager - og så kanskje være bortreist litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3223800
Del på andre sider

Gjest luftslott

Det der er ganske vanlig her også, men da bruker det å stå på hentelappen at vi må vente til etter 17:30. Da har nemlig pakka blitt sendt fra hovedpostkontoret til vår post-i-butikk. Så det kan jo være at de bare har glemt å skrive det på?

Jeg for min del irriterer meg mer over de som legger pakker de ikke får nedi postkassa på trappa vår og drar videre. Om ikke pakka blir stjelt er den søkkvåt når vi kommer hjem, vi har ikke tak over trappa. Så jeg er faktisk glad når jeg får pakkelapp, selv om jeg må vente noen timer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3224302
Del på andre sider

De bør nok rydde i noen av rutinene ja. I sommer bestilte jeg varer fra UK i god tid før ferieavreise. Jeg fikk beskjed om at pakken var sendt fra UK over en uke før avreise, men fikk ikke lapp fra posten. Jeg stoppet posten samme dag som vi reiste, og når jeg kom tilbake lå lappen i oppbevaringforsendelsen som kom dagen etter. Når jeg kom på posten og skulle hente pakken (som var betalt m kort - verdi 1200,- kr) hadde de returnert den "fordi det hadde gått to uker siden den var sendt fra England". Postens sommel resulterte altså i at jeg mistet pakken - og kun pga god service fra kosmetikkfirmaet i England fikk jeg forsendelsen tilsendt på nytt uten ekstra kostnader. Grmf - sånt irriterer!

Det har da ingenting med saken å gjøre når pakken er sendt fra avsender. Den skal ligge på postkontoret i to uker før den blir returnert (i fellesferien er det 3 uker, var i hvert fall det da vi hadde post i butikk...).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3224526
Del på andre sider

Når vi får pakker til post i butikk som skulle vært på en annen post i butikk, blir pakken videresendt til riktig post i butikk samme dag, og er som regel framme neste dag. Du skal ikke måtte hente den selv et annet sted enn det som står på hentelappen. Du risikerer jo også å komme til det andre stedet og få vite at pakken er sendt derfra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369410-posten-suger/#findComment-3224529
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...