Gå til innhold

Gjerningsmann nummer 2?

Gjest Lurer på om de finner ut av dette

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2011/09/03/nyheter/innenriks/terror/anders_behring_breivik/utoya/17942302/

"Dagbladet kjenner til at det skal være to vitner som i dommeravhør, uavhengig av hverandre, beskriver to ulike gjerningsmenn under massakren på Utøya. "

"Et tredje vitne skal i dommeravhør ha forklart at han svømte ved siden av en for ham ukjent, voksen person ut fra øya og til fastlandet. "

Ekkelt :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369435-gjerningsmann-nummer-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette husker jeg jo fra den dagen - eller om det var dagen etter. Det var flere som beskrev en skytter nr 2 - med mørkt hår og uten uniform - og som de så samtidig med at skudd hørtes andre steder fra.

Jeg og, og det var samme dag. Veldig rart at det liksom aldri ble noe mer snakk om dette før nå. Ekkelt :-(

Annonse

Det har vært fokus på dette hele tiden gjennom hele etterforskningen. Politiet har ikke glemt det.

Med vennlig hilsen

"Politiet understreker at de har konkludert med at Anders Behring Breivik var alene under massakren på Utøya, selv om det er vitner i saken som beskriver én til gjerningsmann. "

Gjest SMIRnøff

Det er funnet ammunisjon kun fra våpnene til Anders Breivik, så det er lite sannsynlig. Kan tenke meg at det var panikktilstander på Øya.

''Det er funnet ammunisjon kun fra våpnene til Anders Breivik, så det er lite sannsynlig.''

Hvordan kan det egentlig være sannsynlig i det hele tatt, når det bare var Breivik som skøyt?

Hva er egentlig definisjonen av en gjerningsmann som ikke begår noen ugjerning?

Hva har liksom vedkommende gjort der, om han ikke gjorde noe?

Det hele minner om panikk. Jeg er videre lei av dette mediasirkuset - det er trist. Hysteriet kan jeg skjønne, det er bare menneskelig, men media burde vært regulert strengere.

Annonse

Det kan jo også være en mulighet at folk misforstår det de ser også.

Det har vært flere vitneundersøkelser der det viser seg at folk "ser" eller ikke ser forskjellige ting fra samme stuasjon.

Politiet arresterte jo også en av AUF'erne da de ankom øya, i tillegg til Breivik, fordi de mente at hans (mangel på) reaksjon tyde på at han ikke var et av ofrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...