Gå til innhold

Dere som gir råd om lavkarbo


nitty-gritty

Anbefalte innlegg

Dessuten tviler jeg på Diabetesforbundet ville vært med på å arrangere kurs i lavkarbo og kosthold for dia 1 og 2 dersom de mente det var skadelig.

http://nb-no.facebook.com/note.php?note_id=224041467634359

Jeg har ikke sagt at lavkarbo (mindre enn 150g karbohydrater per døgn) nødvendigvis er skadelig. Det du linket til var bådet "høyt fett" (som åpenbart er skadelig, spesielt for noen typer fett), og tull om å kunne redusere insulinet til 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    16

  • musikeren

    6

  • frosken

    4

  • nitty-gritty

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest anonymusa

Jeg har ikke sagt at lavkarbo (mindre enn 150g karbohydrater per døgn) nødvendigvis er skadelig. Det du linket til var bådet "høyt fett" (som åpenbart er skadelig, spesielt for noen typer fett), og tull om å kunne redusere insulinet til 0.

Oppsumert:

Mange kan redusere insulin og til og med kutte ut insulin, det er riktig, ja.

Riktig fett er ikke farlig på lavkarbo. Både høyt fett og mye sukker, ER skadelig.

Det kommer ikke frem noe sted at dette er for en 9åring. Som jeg faktisk har poengtert har jeg gitt tips om dia og lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg faktisk ikke. Mener du på ramme alvor at diabetikere (type 1) kan ha ketoner i blodet på lik linje med friske mennesker, uten at det gjør noe?

Har lest mange historier hvor folk med diabetes 1 forteller om et mye bedre liv på lavkarbo. For en del av dem innebærer dette å være i ketose i perioder.

Jeg har langt fra nok ekspertise på dette, men jeg tar på alvor folk som står fram og forteller om mye bedre livskvalitet. Og jeg vet også at det er en vesentlig forskjell på ketose og ketoacidose, selv om det er to sider av samme sak. Men jeg vil uansett sterkt fraråde noen med diabetes 1 til å prøve seg fram med dette på egenhånd. Det sier seg selv.

Les artikkelen jeg linket til i svar til trådstarter. Om ikke annet så er den interessant.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristemamma

Jeg har dia 1 og går på lavkarbo og har gjort det de siste 21 årene, takket være lavkarbo har jeg det langt bedre. Men det er tydeligvis ikke lov å gi tips her.

Det du sier er veldig interessant. Betyr det at du ikke setter insulin overhode? Hvordan er langtidsblodsukkeret ditt, og hvordan er ketonnivået i blodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...