Gå til innhold

Hva betyr mest når det kommer til valg av bolig?

Anbefalte innlegg

Beliggenhet er viktigst for oss.

Vi bor i en småby, enebolig med 5-6 minutter på sykkel til jobb midt i sentrum, 15-20 minutter til fots til skolen for ungene.

2 timer reisevei til jobb hadde vært helt uaktuelt, har hatt det sånn et år, men da ukependlet jeg.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• Axcia

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Avstand til jobb og skole betyr mest

Beliggenheten i forhold til jobb og skole betyr det aller meste for oss. Selv bor vi med skog og turmuligheter og likevel 15 min med buss til Oslo sentrum. Kunne ikke tenkt meg og flyttet ut av Oslo, så lenge jeg jobber i Oslo sentrum. Etter 1 og en halv times kjøring er vi på fjellet.

Så ja takk til både by og natur :-)

Gjest T56yghbn

Og om jeg var deg, ville jeg ikke vært i tvil- Du kommer til å slite deg ut med en slik reisevei. Hadde valgt byen.

Man sliter seg da ikke ut med en times reiseveg til jobb (to timer totalt)? Jeg kjenner da en hel haug av mennesker som har det uten å slite seg ut.

Se trådstarters presisering om reisetiden.

Og om jeg var deg, ville jeg ikke vært i tvil- Du kommer til å slite deg ut med en slik reisevei. Hadde valgt byen.

''Og om jeg var deg, ville jeg ikke vært i tvil- Du kommer til å slite deg ut med en slik reisevei. Hadde valgt byen.''

En reisevei på en time hver vei kan være helt ok, særlig når man ikke har barn som venter hjemme.

Annonse

*hehe* Koselig med 4-5 høner og en hane da. :o)

Denne er da helt skjønn:

http://www.safari.til1000.net/images/antwerpen_vaktel_ho_1.jpg

Nei, det er ikke en vaktel, men en vaktelfarget Antwerpen skjegghøne. :o)

En bekjent av meg har hvite silkehøns. De er helt nydelige :o)

Gjest Avstand til jobb og skole betyr mest

Man sliter seg da ikke ut med en times reiseveg til jobb (to timer totalt)? Jeg kjenner da en hel haug av mennesker som har det uten å slite seg ut.

Se trådstarters presisering om reisetiden.

Jeg hadde ihvertfall ikke orket, men det er kanskje lett og si iom at jeg har både i pose og sekk.

Mannen min prøvde dette en stund og var drittlei etter et halvt år.

To timer reisevei hver dag er MYE

Jeg hadde ihvertfall ikke orket, men det er kanskje lett og si iom at jeg har både i pose og sekk.

''Mannen min prøvde dette en stund og var drittlei etter et halvt år. To timer reisevei hver dag er MYE''

Før jeg begynte å kjøre bil tok jeg buss til jobben. Jeg bor på den ene siden av Trondheim og jobber på den andre siden. Måtte bytte buss på vei til jobb og selv om bussene gikk ofte så hendte det titt og ofte at det tok en time fra jeg gikk ut døra hjemme til jeg kunne gå inn døra på jobb. Var ikke noe problem det, men det er klart det er mye greiere å bare sette seg i bilen og kjøre i 17-20 min og være fremme.

Gjest Avstand til jobb og skole.....

''Og om jeg var deg, ville jeg ikke vært i tvil- Du kommer til å slite deg ut med en slik reisevei. Hadde valgt byen.''

En reisevei på en time hver vei kan være helt ok, særlig når man ikke har barn som venter hjemme.

Mannen min prøvde dette en periode og det gikk greit i starten så ble det mer og mer slitsomt. Etter nærmere ettertanke har jeg prøvd det selv i mine unge år og er glad jeg har bare 15 min til jobb nå. Men selvfølgelig, folk prioroterer forskjellig. Jeg ville blitt sliten av en slik hverdag.

Gjest Avstand til jobb og skole.

''Mannen min prøvde dette en stund og var drittlei etter et halvt år. To timer reisevei hver dag er MYE''

Før jeg begynte å kjøre bil tok jeg buss til jobben. Jeg bor på den ene siden av Trondheim og jobber på den andre siden. Måtte bytte buss på vei til jobb og selv om bussene gikk ofte så hendte det titt og ofte at det tok en time fra jeg gikk ut døra hjemme til jeg kunne gå inn døra på jobb. Var ikke noe problem det, men det er klart det er mye greiere å bare sette seg i bilen og kjøre i 17-20 min og være fremme.

''Før jeg begynte å kjøre bil tok jeg buss til jobben. Jeg bor på den ene siden av Trondheim og jobber på den andre siden. Måtte bytte buss på vei til jobb og selv om bussene gikk ofte så hendte det titt og ofte at det tok en time fra jeg gikk ut døra hjemme til jeg kunne gå inn døra på jobb''

Ja, dette har jeg forsøkt også og det var ikke aktuelt særlig lenge. Det var like slitsomt.

''men det er klart det er mye greiere å bare sette seg i bilen og kjøre i 17-20 min og være fremme''

Nå vet jeg ikke hvor trådstarter jobber, men hvis man jobber i Oslo sentrum, er ikke dette et alternativ, hvis man ikke har tilgang til gratis parkeringsplass. Det koster 350 kr og stå parkert en hel arbeidsdag.

Annonse

Jeg har ca en halv time til jobb - og regner ikke det for noenting i det hele tatt. Så en hlvtime ekstra i forhold til det er da ikke så ille. Vil tro at mange har bortimot timen enten med kø eller med kollektivtransport/bytter/forsinkelser?

Glemte å nevne hva jeg savner.

Kunne ikke tenke meg å bytte bosted, men boligen kunne gjerne hatt:

Et par ekstra soverom

En ekstra bod

Walk-in closet (romslig)

Strandlinje, eller i det minste umiddelbar nærhet til strand/brygge

Et lite hagehus innredet bare til meg

Flere skjermede uteplasser

Smørebod i garasjen (og da snakker vi ski)

.....

:-)

''Walk-in closet (romslig)''

Støttes!! Gjerne med litt ekstra klær inni også, i forhod til dem jeg har fra før :-)

''Greit ønskene er ulike! :-)''

Jepp. Min kjære, biologen, har en våt drøm om å ha et par vaktler i hagen (min). Få dem hit som egg, ha dem i rugemaskin til de klekker, fete dem opp og seinere spise dem.

Jeje. Det blir ikke mitt ansvarsområde, kjenner jeg. ;)

''Få dem hit som egg, ha dem i rugemaskin til de klekker, fete dem opp og seinere spise dem.''

Villagris neste!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...