Gå til innhold

Honnørpris på kino

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Gjelder det bare noen kinoer?

Jeg har honnørkort. Så skulle jeg se film med guttungen, 11-årsgrense. Bad om honnør, fikk beskjed om at det hadde de ikke, men pleide gi barnepris til honnører, men siden på 11-årsgrense ikke hadde barnebillett så måtte jeg kjøpe vanlig billett.

I dag har jeg lyst å se 15-årsfilm, da er det jo ikke annet enn voksenpris.

Er det bare noen kinoer som har honnør? Eller har ingen kinoer honnør kanskje? År og dag siden jeg har vært på kino andre steder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/369460-honn%C3%B8rpris-p%C3%A5-kino/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er forskjellig fra kommune til kommune. I Oslo er det 30% avslag på hønnør, andre steder er det halv pris. Men Colosseum gir ikke hønnørbilletter tror jeg, en kompis av meg som sa det, jeg orker ikke sitte først i salen så jeg har ikke vært der.

Jeg tror det er forskjellig fra kommune til kommune. I Oslo er det 30% avslag på hønnør, andre steder er det halv pris. Men Colosseum gir ikke hønnørbilletter tror jeg, en kompis av meg som sa det, jeg orker ikke sitte først i salen så jeg har ikke vært der.

Det kan være ja, forskjell fra kommune til kommune.

Jeg fikk bare ikke noen skikkelig svar på kinoen her, vi har bare en kino.

Nå sjekket jeg hjemmesidene og det står da virkelig honnør, 10 kr billigere enn voksen.

Mener å huske at de snakket noe om at de ikke hadde egen "honnørknapp" på kassaapparatet sitt. Det var så enormt med folk der akkurat da, at jeg fikk ikke med meg alt.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1315150560' post='4641477]

Nå sjekket jeg hjemmesidene og det står da virkelig honnør, 10 kr billigere enn voksen.

Mener å huske at de snakket noe om at de ikke hadde egen "honnørknapp" på kassaapparatet sitt. Det var så enormt med folk der akkurat da, at jeg fikk ikke med meg alt.

Men da vet du det. 10 kr var da et enormt avslag, hvor mye koster en voksen da :o)

Forresten så har det steget her også. 15 kr for vanlig film og 10 kr for 3D. Jeg måtte sjekke ;o)

Jeg har funnet ut at det lønner seg rent økonomisk å kjøpe filmene isteden. 85+32+32= er mer enn en film på CDON.com.

Annonse

Gjest lite å spare

''Nå sjekket jeg hjemmesidene og det står da virkelig honnør, 10 kr billigere enn voksen.

''

Ønsker du virkelig å identifisere deg som ufør bare for å spare ti kroner?

''Nå sjekket jeg hjemmesidene og det står da virkelig honnør, 10 kr billigere enn voksen.

''

Synes du det å være ufør er noe man skal skamme seg over? Jeg hadde heller skammet meg over å tenke som deg.

''

Jeg har ikke noe problemer med at folk vet jeg er ufør. Skulle jeg det?

10 kr går greitt for meg, men det er jo poenget med at mange i min situasjon har lite penger til fornøyelser.

Forresten så har det steget her også. 15 kr for vanlig film og 10 kr for 3D. Jeg måtte sjekke ;o)

Jeg har funnet ut at det lønner seg rent økonomisk å kjøpe filmene isteden. 85+32+32= er mer enn en film på CDON.com.

De fleste filmer ser jeg på DVD, men nå ville jeg ut av huset. ;o)

80 kr for voksen. Jeg står i det jeg altså, men det er liksom prinsippet, ikke alle som kan dra sambo sitt kort når de skalø på kino ;o)

Forresten, 3D koster nok litt mer. Er Hodejegeren jeg har lyst å se, men ingen vil være med meg i dag, og jeg har ikke lyst å kjøre bil. *vrang*

[quote name=Shira :o)' timestamp='1315154132' post='4641508]

De fleste filmer ser jeg på DVD, men nå ville jeg ut av huset. ;o)

80 kr for voksen. Jeg står i det jeg altså, men det er liksom prinsippet, ikke alle som kan dra sambo sitt kort når de skalø på kino ;o)

Nei, alle kan ikke det og trygdene er ikke akkurat fete så man får spare inn der det kan spares og bruke det til noe morsomt etterhvert.

10 kroner avslag?? Wow. Generøst, det må jeg si... Trodde honnørbillett ville vært ca halv pris, jeg.

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1315154226' post='4641510]

Forresten, 3D koster nok litt mer. Er Hodejegeren jeg har lyst å se, men ingen vil være med meg i dag, og jeg har ikke lyst å kjøre bil. *vrang*

Jeg visste at du ville se den. Jeg orker ikke kino for det blir bestandig mas om plassene.

10 kroner avslag?? Wow. Generøst, det må jeg si... Trodde honnørbillett ville vært ca halv pris, jeg.

Ja, ca halv pris er det jo på buss, båt osv, tror jeg betalte halv prs på Teknisk Museum også.

Jeg synes bare det blir teit når de kun tar 10 kr avslag, og så tydligvis gambler på at folk da godtar at de ikke kan slå inn hionnør og dermed betaler fullt. Ofte har jo de med honnør med seg ledsager, og da blir det jo en utgift for endel som ikke har så høy utbetaling.

For meg er det ikke så nøye, men prinsippet, når vi først har dette kortet som også sier at skal gjelde på bl.a kino.

Jeg visste at du ville se den. Jeg orker ikke kino for det blir bestandig mas om plassene.

Nå har jeg sambo på glid, jeg prøvde meg på sånne dådyrøyne, for å slippe det grusomme synet så mumlet han noe javel.

Jo, så hev jeg på en kommentar om at det sikkert var vanskelig å parkere, fort jeg riper bilen. :knegg:

[quote name=Shira :o)' timestamp='1315155015' post='4641517]

Ja, ca halv pris er det jo på buss, båt osv, tror jeg betalte halv prs på Teknisk Museum også.

Jeg synes bare det blir teit når de kun tar 10 kr avslag, og så tydligvis gambler på at folk da godtar at de ikke kan slå inn hionnør og dermed betaler fullt. Ofte har jo de med honnør med seg ledsager, og da blir det jo en utgift for endel som ikke har så høy utbetaling.

For meg er det ikke så nøye, men prinsippet, når vi først har dette kortet som også sier at skal gjelde på bl.a kino.

Her er ledsager gratis, men da kan man ikke bestille på nett.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1315155097' post='4641519]

Nå har jeg sambo på glid, jeg prøvde meg på sånne dådyrøyne, for å slippe det grusomme synet så mumlet han noe javel.

Jo, så hev jeg på en kommentar om at det sikkert var vanskelig å parkere, fort jeg riper bilen. :knegg:

Smart, du skal se du får ham med ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...